بازدید 11667
۳

واردات خودرو از سال ۱۴۰۰ آزاد می‌شود؟

بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است، این بودجه یعنی ممنوعیت ۲ ساله واردات خودرو پایان می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 03 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، از خرداد ماه سال ۱۳۹۷ واردات خودرو به کشور ممنوع شده است. در این مدت تنها حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو از محل خودرو‌های در گمرک مانده با مصوبات هیئت دولت امکان ترخیص از گمرکات را داشته‌اند.

اما بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد از عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است.

گفتنی است، در سال‌های ۹۶ و ما قبل که واردات خودرو آزاد بود ۶۰ تا ۷۰ هزار دستگاه خودرو خارجی با ارز بری تقریبی یک میلیارد دلار وارد کشور شده است.

لازم به ذکر است، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را در دستور کار دارد که بر اساس آن واردات خودرو همزمان با عرضه خودرو داخلی در بورس کالا از محل ارز اشخاص آزاد خواهد شد.

بر اساس لایحه بودجه دولت در سال ۱۴۰۰ رقم ۲۰.۴۰۰.۰۰۰ میلیون ریال برای حقوق ورودی خودرو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در بخش مالیات نقل و انتقال خودرو هم رقم ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان، مالیات شماره گذاری خودرو منابع ۶.۸۷۶.۷۳۲ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
خیر ، آزاد نیست ، بلکه کیسه بافتن برای ترخیص خودروهای معطل در گمرک که چند ساله داره خاک میخوره و محل درآمد مربوط به این مورد است
حتما رانتخواران مجلسی سهم و هدایای رانتی خودشان را از خودروسازها هنوز نگرفته اند 400 الی 500 مدیر عامل شرکتهای ساختگی در خودروسازان و انتصاب رانتی انها توسط وزرا و نمایندگان که همه شان از فامیاهای بی تخصصشان هستند. خدا کنه مردم دیگر خودرو نخرند و به این لگنته ها حداقل پول پیش واریز نکنند تا مدیران نالایق درآمدهای میلیاردی و مسافرتهای رانتیشان جمع شوند.
میخواهم هفتاد سال سیاه آزاد نکنید ...ملت رو مسخره کردید با اخبار ضد و نقیض ...هر سال با شایعات بی اساس با اعصاب و روان مردم بازی میکنید ...ما چقدر بدبخت شدیم که حقمان را اینطوری به بازی گرفتند والا افغانستان هم اینطور نیست و مردم هر نوع ماشین که توانشان برسد حق انتخاب دارند ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل