بازدید 6085

هشدار اينترپل درباره سوء استفاده از واکسن کرونا

پلیس بین الملل به کشور‌هاي جهان درباره توطئه چینی مجرمان سازمان یافته برای سوء استفاده از واکسن کووید-۱۹ هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 03 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری فرانسه از لیون، پلیس بین الملل، اینترپل، به مقام‌های مسئول در سراسر جهان هشدار داد در جریان پویش‌های واکسیناسیون کووید-۱۹ که پس از تولید واکسن کووید در جهان آغاز به کار خواهند کرد، گروه‌های سازمان یافته‌ی جرم و جنایت و مجرمان نیز بیکار نخواهند نشست و برای توزیع واکسن‌های تقلبی و سرقت واکسن‌های تولیدی دست به کار خواهند شد.

بر اساس این گزارش، توزیع واکسن‌هایی که برای مقابله با عفونت ویروسی کووید-۱۹ ساخته شده، آغاز خواهد شد و بسیاری از مردم تلاش می‌کنند هر چه زودتر خودشان را در برابر ویروس کرونا، ایمن سازی کنند و به همین علت، به اهدافی ساده و آماده برای مجرمان تبدیل می‌شوند.

یورگن استاک، رئیس اینترپل که مقر آن در شهر لیون فرانسه قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همچنانکه دولت‌ها برای توزیع گسترده واکسن کووید-۱۹ و اجرای طرح‌های ملی واکسناسیون آماده می‌شوند، سازمان‌های جنایتکار نیز دارند برای نفوذ و مختل کردن زنجیره‌ی تامین واکسن برنامه ریزی و توطئه چینی می‌کنند. شبکه‌های وابسته به جرائم سازمان یافته نیز از مسیر پایگاه‌های اینترنتی تقلبی و روش‌های درمانی ساختگی، آحاد مردم را هدف قرار می‌دهند و خطر قابل ملاحظه‌ای برای سلامتی آنان بوجود می‌آورند و حتی جان توده‌های مردمی را در معرض خطر قرار می‌دهند.»
اینترپل پیشتر در ماه ژوئیه درباره گسترش کیت‌های تقلبی آزمایش کووید-۱۹ و دیگر محصولات پزشکی در میان مردم هشدار داده بود. همزمان کشور‌های سراسر جهان داشتند پرشتاب برای تامین و تدارک نیازمندی هاشان در جریان همه گیری ویروس کرونا گام بر می‌داشتند.

واحد جرايم سایبری اینترپل به تازگی نزدیک به سه هزار پایگاه اینترنتی را بررسی کرد که با داروخانه‌های آنلاین در ارتباط بودند و دارو و دیگر محصولات پزشکی غیرقانونی می‌فروختند. در این میان ۱۷۰۰ پایگاه اینترنتی با استفاده از روش‌های فیشینگ برای سرقت اطلاعات و داده‌های شخصی افراد یا فرستادن بدافزار به رایانه‌ها و گوشی‌های همراه شان اقدام می‌کردند.

اینترپل تاکید کرد پیشنهاد‌هایی که بیش از حد واقعی خوب هستند، باید نسبت به آن‌ها بدبین و هوشیار باشیم، زیرا اصولا پیشنهاد‌هایی که بیش از حد واقعی خوب هستند، مستلزم احتیاط و هشیاری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار