بازدید 145531

محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ پاسخ احتمالی مسئولان به این سوال

نخستین روز آذرماه، زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد، چند ساعت از شروع طرح جدید محدودیت‌های کرونایی در کشورمان می‌گذشت؛ طرحی که هدف از اجرایش، کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در کشورمان بود. اما فرجام این طرح چه خواهد بود؛ تمدید یا پایان؟
کد خبر: ۱۰۱۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 01 December 2020
تابناک اجتماعیمحدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟ این سوالی است که این روز‌ها ذهن بسیاری از ایرانیان را به خود مشغول کرده است؛ سوالی که قصد داریم پاسخ احتمالی مسئولان کشورمان به آن را پیش بینی کنیم.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین روز آذرماه، زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد، چند ساعت از شروع طرح جدید محدودیت‌های کرونایی در کشورمان می‌گذشت؛ طرحی که هدف از اجرایش، کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در کشورمان بود که روز به روز ابعاد هولناک تری می‌یافت و رکوردشکنی می‌کرد.

بر اساس این طرح، تردد بین شهری در کل کشور ممنوع شد، شهر‌ها به سه گروه قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شدند و بسته به این دسته بندی، تعطیلی‌هایی در دستور کار قرار گرفت و منع تردد شبانه به اجرا درآمد و بسیاری از مشاغل ملزم به تعطیلی شدند. سلسله اقداماتی که به فاصله چند روز، دستخوش تغییراتی شده و به نوعی به روز شدند و تا به امروز ادامه یافته اند.

البته بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، طول دوره اجرای این طرح دو هفته است و بعد از آن درباره تداوم یا پایان دادن به آن تصمیم گیری خواهد شد، اما روحانی در همان نخستین روز اجرای این طرح تاکید کرد که اگر مردم در اجرایش کوشا باشند، ممکن است محدودیت‌ها ده روزه پایان داده شود و اگر مراعات نکنند، ممکن است بیش از دو هفته به اجرا درآید!

این اظهار نظر و برخی اظهارات مشابه موجب شده که هر چه به پایان دومین هفته محدودیت‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، ابهام درباره تداوم یا پایان یافتن این محدودیت بیش از پیش شود، به ویژه وقتی می‌بینیم هیچ خبری از تشکیل جلسات ویژه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تمدید یا پایان دادن به این محدودیت‌ها نیست و با تامل در آمار‌های کرونایی به این نتیجه می‌رسیم که شمار مبتلایانِ شناسایی شده نیز کاهش محسوسی نداشته است.

البته در این مدت آمار مرگ و میر کرونا در کشورمان روند کاهشی نشان می‌دهد که اگرچه اتفاق خوشایندی است، به تاکید کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت، ارتباط چندانی با اعمال محدودیت‌های اخیر ندارد، چون فاصله میان ابتلای افراد به کووید ۱۹ با مرگ ایشان حدود یک ماه است و بنابراین، باید نتیجه تعطیلات اخیر را دو هفته بعد در آمار‌ها دید.

 
محدودیت‌های کرونایی تا کی ادامه دارد؟؛ پاسخ احتمالی مسئولان به این سوال

پس تکلیف چیست؟ آیا قرار است تعطیلات کرونایی ادامه بیاید، آن هم در شرایطی که می‌دانیم معاش بسیاری از مردم تحت الشعاع قرار می‌گیرد و همین نکته کلیدی، یگانه استدلال مسئولان در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس در کشورمان برای پرهیز از اعلام وضعیت قرنطینه کامل و اعمال لاک‌داون (Lockdown) بود. خاصه وقتی می‌دانیم که کرونا فعلا رفتنی نیست و چه بسا خیلی بیشتر از یک سال دیگر با آن دست به گریبان باشیم!
 
بیشتر بخوانید 

تامل در این دست سوالات کافی است تا دریابیم که تمدید محدودیت‌های کرونایی به شیوه فعلی، احتمالا رخ نخواهد داد، اما این به معنی پایان یافتن همه محدودیت‌های به اجرا درآمده هم نخواهد بود، به این معنی که احتمالا منع تردد بین شهری تمدید خواهد شد و اقداماتی مانند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هم تداوم خواهند یافت و آموزش، تنها به واسطه فضای مجازی ادامه پیدا می‌کند.

این دست محدودیت‌ها مشابه اقداماتی است که در برخی کشور‌های اروپایی در دستور کار قرار دارد و یادآوری همین نکته کافی است تا حدس بزنیم که دیگر محدودیت‌های کرونایی در کشورمان نیز به شکلی مشابه در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ از تداوم تعطیلی استخرها، سالن ها، تالار‌ها و دیگر اماکنی که احتمال شیوع ویروس را افزایش می‌دهند تا منع هرگونه دورهمی و تجمع و البته محدودسازی ساعت کاری مشاغل در هر روز، که مدتی است در کشورمان اجرا می‌شود.

بنابراین، احتمالا منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ در شهر‌های قرمز تمدید خواهد شد و مغازه داران و کسبه هم مجبور خواهند بود که ساعت ۱۸ هر روز، به کار خود پایان دهند. اقدامی که با انتقادات زیادی در کشورمان مواجه شده بود، اما در چندین کشور در دستور کار قرار گرفته و نتایج مثبتش از جمله کاهش تردد‌ها قابل انکار نیست، همان گونه که نتیجه کاهش حضور کارمندان در ادارات و افزایش سقف تراکنش‌های آنلاین بانکی در ایران در کاهش شیوع بیماری محسوس بود و هست.

بدین ترتیب پاسخ احتمالی مسئولان کشورمان به این سوال را می‌شود این گونه جمع بندی کرد؛ تداوم منع تردد در سطح کشور، تداوم منع تردد شبانه در شهر‌های قرمز، آغاز به کار اغلب مشاغل با اعمال محدودیت ساعت کاری و تداوم طرح‌هایی مانند کاهش حضور کارمندان در ادارات که مثل این دو هفته اخیر، شامل همه ادارات نخواهد شد و محدود به دایره ادارات دولتی خواهد ماند. نکاتی که احتمالا در آخرین روز طرح محدودیت‌های فعلی یعنی جمعه به اطلاع عموم خواهد رسید!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۹
متاسفانه منع تردد فقط با خودرو شخصی است و مردم می توانند با هر وسیله دیگری تردد کنند در حالی که در چنین شرایطی خودرو شخصی بهترین وسیله حمل و نقل است و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در مسافرت های طولانی بین شهری بسیار خطرناک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
باید تمدید بشه.
الان اگر تمدید نشه بعدا هزینه اش چند برابره.
منتها باید درست و جدی اجرا بشه.
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
آقای روحانی ریاست محترم جمهور



بنده بعنوان یک هموطن و یک شهروندی که به شما رای دادم وظیفه ام ایجایب میکنه که تا خرداد حداقل ماهی یکبار به شما یاد آوری نمایم طفا موقیعت رو براحتی به نفع حزب رقبای دیگه از دست ندهید و برآن عهدی که با هموطنانانتون که بسته اید هیچ وقت و به هیچ قیمتی از دست ندهید.

.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
حالا روحانی هم خوند، برو دم دفترش بشین
تعطیلی ها باعث مشکلات اقتصادی برای خانوارهای کارگران و کسبه ها شده

کارمندان دولتی در هر شرایطی از حقوق ثابت برخوردارند اما کسبه و کارگر چکار باید کنند؟؟؟
دولت فشل و بی عرضه آتش فتنه در خانواده ها شده

شرم بر این .......
پاسخ ها
عدالت طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
شما کسبه عزیز یک عمر گلوی کارمندان را به بهانه افزایش قیمت دلار و بنزین و .... تا توانستید فشار دادید حالا برایتان سخت است ببینید کارمندان حقوق می گیرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
درحالیکه متروها واتوبوسها پر هستن ومسافرت با هواپیما واتوبوس آزاداست فقط مشکل خودروهای شخصی هستن که بهترین وسیله برای رفت وآمد
خودروی شخصی می باشد
استخرها در کشورهای اروپایی با رعایت پروتوکول باز هستند. قدری تحقیق کنید بعدا قلم به دست شوید.
طولانی شدن این محدودیت ها زندگی سخت بسیاری از مردم را سخت تر و غیر قابل تحمل می کند بهتر است حداقل این محدودیت ها مدیریت شود برای مثال محدودیت مشاغل در روزهای خاصی از هفته اجرا شود و یا محدودیت تردد شبانه و بین شهری در روزهای تعطیل اجرا شود
تا زمان انتخابات اون موقع دیگه کرونا هم غیب می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
انتخابات آمریکا برگزار شد، پرشور
در روسیه دارن واکسن کرونا میزنن، یک نور چشمی ایرانی که توی خیابون های گرون قیمت روسیه خرید میکنه، در شبکه های اجتماعی ادعا کرده بود که واکسن کرونای رایگان بهش زدن، پس چرا همت نمیکنید چند میلیون دوز واکسن از روسیه بخرید برای افراد آسیب پذیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
آمارشون کم نشده ک
من خودمم بازاری هستم و کلی هم مشکلات مالی ریخته رو سرم ولی بازم میخوام حداقل یه هفته دیگه تعطیل بمونه چون قطعا سلامتی خیلی می ارزه ب درامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
دمتگرم
یک تنفس یک هفته ای لازمه. دوباره اگر لازم شد ادامه داشته باشه.
کدوم تعطیلی؟! ما تو این دو هفته نه شاهد تعطیلی بودیم و نه خلوتی. فقط از بس خم شدیم تا از زیر کرکره مغازه ها رد بشیم، دیسک کمر گرفتیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
امثال تو رعایت نمیکنن دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
مجبوره چون اگه نره اخراجه
برای اینکه نظارتی در کار نبوده
در فروشگاهها برا اینکه مغازه ها بسته است ازدهام جمعیت زیاد است ما بایستی جمعیت را پرا کنده بکنیم یک نمونه جمعه بازار مردم در جای فضای باز هستند و بیشتر مردم لباس زمستانه دست دوم در این مکانها است و مردم دچار مشکل شده اند و همانطوری که دوست عزیزمان هم گفته است وسایل شخصی بهترین وسیله برای حمل نقل فاصله گزاری است
بگذارید ادامه یابد ، کاسبان که جنس برای فروش ندارند و مردم پول برای خرید ، لااقل خیابانها خلوت است
محدودیتی که گذاشتن خیلی بدون تدبیره یکی مثل من بچه مریض داره هر دوهفته یبار باید برم شیراز برای درمان بچم چون پلاکم اونجا نیس نمیشه برم..ولی با اتوبوس که خطر ناک تره میشه برم..این که نشد تدبیر...بدتر مریضی بیشتر میشه و کار مردم لنگ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
بخاطر فرزند
باباجون من راننده اسنپم خونم یاسوجه ولی پلاک ماشینم پلاک شیرازه و الان دو هفتست از خونه بیرون نزدم خواهشا به گوش مسئولین بروسینین مایی که تاکسی هستیم و پلاکمون بومی نیست چیکار کنیم خدا شاهده ماهی یک میلیون باید قسط بدم موندم از کجا این یک میلیونو بیارم
جمع کنید این مدادرنگی بازی و دسته بندی های شغلی الکی رو...
همه شهرها با همه ی رنگها ، تمامی صنوف در تمامی دسته ها با تمام ظرفیت دارن کار میکنن
همه ی ادارات و شرکتها بازن....
چندتا آرایشگاه ، چندتا گل فروشی ، چندتا لوازم آرایش فروشی تو همین تهران عکس میخاید براتون بفرستم ؟؟؟
ما مردم عادی داریم اینا رو میبینیم اونوقت ناظران نمی بینن؟
واقعا چه کسی رو گول میزنید ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
عدم نظارت دولت محترم
این افتضاح ترین نوع اعمال محدودیت در سراسر جهان بود...
در واقع اعمال محدودیتی در کار نبود چون همه جا عملا باز بود ( جز چهارتا مغازه تو بازارهای اصلی).
فقط یه نون دونی بود برای آقایون با اعمال جریمه برای همین هم خیلی اصرار به ادامه ش دارن مخصوصا ممنوعیت تردد ...
شرط میبندم اگر همه جا رو هم باز کنن این محدودیت تردد رو ادامه میدن ، خوب پولی ازش درمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
جریمه بستن کمربند و سرعت زیاد هم نون دونیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
محدودیتی به نفع جیب آقایون نه به نفع سلامتی مردم
منع تردد فقط در پی قرنطینه کامل معنا پیدا میکنه ، بفهمید لطفا
درست است که اصناف زیادی با مشکلات دست به گریبان هستند اجاره مغازه اجاره خانه رسیدن موعد چک ها ولی وقتی که عده ای زبان نفهم رعایت نکنند چه فایده کمتر میشود قطع نمیشود سری به حاشیه نشینان شهرها وروستاها بزنید ماسک را تحقیر میدانند ورعایتی درکار نیست
اصلا این محدودیت بخاطر کرونا نبود
هر کی میدونه که از ساعت۹شب به بعد دلیل دیگه ای داره
همین الان یارو بلیط تهران استانبول میفروشه (زده بدون نیاز به تست کرونا) خب اینا باید جمع بشه
این اصلا محدودیت کرونایی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
تو اینجا پول که داشته باشی یعنی کلا محدودیت معنا نداره...
همین الان کل رئیس ادارات و شرکتها و کارخانجات نشستن تو خونه ، همه ی کارمندان و کارگرا سرکارن...
محدودیت تردد بین استان ها شنبه پیش رو برداشته میشه ؟ یا اینکه فقط با اتوبوس میشه تردد کرد؟
این محدودیت تردد بسیار غیر کارشناسانه بوده و فقط بدلیل کسب درامد دولتی میباشد ، ففط میبایست ورودی و خروجی شهرها کنترل شود نه اینکه هیچ پلاک غیر بومی حق تردد در داخل شهر را نداشته باشه ، پر واضحه دلیلش چیز دیگری است
خدا به داد فقیرای بیچاره برسه
فروشگاه های بزرگ باید یه مدت بسته شه . ازدحام جمعیت تو این مکان هاست . خب یکم سوپرمارکت ها کار کنند . به خاطر این فروشگاهها که بازارشون همیشه خراب هست
من 28 آبان اومدم تبریز دکتر خونه مامانم اینجای حالا الان دوهفتست این جام نمیتونم برگردم همسرم نمیتونه بیاد دنبالم اسیر شده بنده خدا ماها باید چکار کنیم
من ی ماه پیش ازتهران اومدم شهرستان خدا شاهده زندونی شدم تو خونه چون پلاک ماشین بومی نیست هر ۲۰کیلومتر ی ماشین پلیس هست فقط مخصوص جریمه کردن ما بدبختا روانی شدم ازکارو زندگی افتادم بجز چهارتا مغازه که بسته ست دیگه هیچ فرقی نکرده آدما توشهر می لولن توهمدیگه فقط تردد جاده ها رو محکم گرفتن
یه پولی بدید لاعقل شکم زن بچه هاممون رو پرکنیم بیکار اجاره نشین با کلی بدهی ،،اگه اینطور پیش بره زندگی خیلیا از هم می پاشه مسل من که زنم دیگه خسته شده میخات طلاق بگیره خودش هم میدونه که تو زندگی هیچی ندارم بدبختی از همه جا می باره بیشتر وقتا فقت فکر مینکم دیگه زندگی کردن تو این دنیا ارزش نداره خودمو دار بزنم خلاص
طرف اگه کرونا داشته باشه با ماشین شخصی نره و با ماشین عمومی بره الودگیش بیشتره
حداقل یه فرصت یکی دوروزه اعلام کنند تا مردم بر گردند به شهر هاشون دوباره محدودیت رو اعمال کنن.ما دو هفته است منزل خواهرم مهمانیم دیگه رومون نمیشه بیشتر بمونیم
خودرو های عمومی خطرناک ترند.. سفر های بین شهری که همش برای تفریح نیست !!مسافرت تفریحی و غیره ضروری را چند نفری میرند نه تک سر نشین..لذامسافرت خودروی تک سرنشین مثل من نود درصد به بالا جهت تامین معاش است نه برای تفریح و غیره ضروری ... لذا خواهشن تردد بین شهری خودرو تک سرنشین را آزاد کنید.. تا ازاجبار سواره خودرو عمومی که خطرش بیشتره نشن...
یکی به فکر اسنپیا باشه، اکثر اسنپیا پلاک غیر بومی هستند ، تو این وضعیت که هیچ‌فکری پشتش نبوده پس ما باید چیکار کنیم، چجور قسط و کرایه خونه و خرج و مخارجمون و بگذرونیم !!!!!
پوشاک فروش ها فقط شب فروش دارندتخصصی
برنام ریزی کنید فروش جاصل تولید است شب عید
ندا‌شتیم متاسفم این شغل ازمدافتادگی دارد منتظر
ورشکستگی یک سوم مشاغل کشور پارچه بافی تولیدوفروش پوشاک با‌شیم پیر75ساله پوشاک ایران
ساعت 6برای فروش منسوجات پوشاک
ورشکستگی یک سوم اصناف کشوراست
امثال شب عید نداشتند باتجربه میدونه
چه خبره متاسفم برای رییس اتحادیه پوشاک
کشوری که رییس ماست حرف رازد ولی قدرت
دفاع نداشت ازکرونا نمیریم ازورشکستگی میمیریم
محدودیت بین شهری چرته،وقتی که تا تهران با اتوبوس بریم کرونا بگیریم،با ماشین شخصی بریم که بهتره،بعد جریمه این وسط چه کوفتیه آخه در این حد خون خوارید
اینهاهمه الکی ماشین شخصی تردد نمیکنه ولی اتوبوسها پشت سرهم میرن این چه غرنطینه هست پشت پرده چه خبره مردم حیرون دیرون کردید
متاااااسفم واس قشر فقیر فقط اونا زجرمیکشن این عدالت نیست
تو شهری که من زندگی میکنم تمام دکان و بازهر باز هستش و بغیر از دو روز اول که خیلیا بستن تا الان همه جا باز و بازار شلوغ منم مریض دارم هر روز باید دربست بگیرم و برم دکتر و بیمارستان این اوضاع رو میبینم. الان دو هفته هست ماشینم رو که پلاکش شهرستان تکون ندادم و امید داشتم که از شنبه میتونم لااقل با ماشین خودم برم دنبال کارای درمان الان زنگ زدم ۱۲۰ میگه جریمه ت میکنیم محدودیت همچنان ادامه داره. آخه این چه وضعیه واسه مردم درست کردین لااقل داخل شهر آزاد بزارین مردم رو خفه مون کردین تو این اوضاع بیکاری و بدبختی
مردم از کجا بیارن بخورن
به ولله هیچ جا تعطیل نبود و همه جا باز.فقط کرکره مغازها یخورده اومده بود پایین و مشتری خم میشد میرفت تو! این دو هفته ک هیچ صد هفته هم بگن تعطیل فقط تبلیغی بیش نیست و در عمل پول میدن باز میمونن و جون مردم بدبخت به خطر میفته
هرکسی نفسش ازجای گرم بلندمیشه با این دولت واین طرح موافقه.من شغلم ارایشگر برجی ۱میلیون باید کرایه مغازه بدم خرج زن وبچه وکرایه خونه بماند.انوقت این انصاف حداقل اگ میخواهید این مریضی تموم بشه نفری ۲میلیون ب مردم بدهید بعد همه جا راتعطیل کنید انوقت اگ ندیدید این مریضی ریشه کن بشه.بدون هیچ پولی میگید تعطیل کنید خرج زن وبچمونا شما‌میدید..شمایی ک میگی تعطیل کنی سالم میمونی شاید کرونا نگیریم اما قطعا ازفشار قسط وگرسنگی خواهیم مرد..
ب نظر من طرح غلطی بود من ی ارباب رجوع داشتم میگفت حالا ک تعطیل کردن ی خونه دارم کرج میرم دنبال کارای شهرداری داراییش چون دارایی و شهرداریها بازن باید کلا کشور تعطیل شه غیر از نونوایی و سوپر حتی هایپرها هم باید تعطیل شن چون سربسته هستن و غلغله
واقعا این چه طرزه محدودیته مردم دارن با اتوبوس و مترو و...تو شهر یا از شهری به شهر دیگ جا به جا میشن که صد البته خطر ناک تر هست خب قبلا که وسیله شخصی حمل و نقل صورت میگرفت که احتمال ابتلا خیلی کمتربود تا اینکه بشینی تو اتوبوس و داخل یه جمعیت ..واقعا براشون متاسفم که حتی تو محدودیت گذاشتنم کارشونو بلد نیستن
خدا به داده این مشاغل ازاد برسه
برادر من تا ساعت ده شب سرکاره هرچی درمیاره باید پول اسنپ بده
من مال یه شهر دیگم ومیخوام اثاثیه جهیزیمو ببرم شهری ک همسرم هست ولی این ممنوعیت تردد شما نمیزاره
من الان اسباب کشی میخوام بکنیم بنظرتون چیکارکنیم آخخ
واقعا عجب محدودیت های هوشمندانه ای،ترددوسیله نقلیه عمومی با۴۰ نفرمسافر مجاز،خودروهای شخصی ممنوع!!!!!!!!
ادرات و...بااین همه ازدحام دایر مغازه هایی که در روز ۵تا مراجعه کننده هم نداره بسته
محدودیت تردد تا چه تاریخی ادامه دارد
آقا لطفا دیگر محدودیت ایجاد نکنید مردم پول ندارن چیزی خرید کنند مردم دارن از گشنگی میمیرن
منع تردد شبانه یعنی چه ؟ یعنی کرونا شبا هست روزها نیست ؟ دولت تدبیر و امید
چرا محدودیت بین شهر با وسیله شخصی ممنوع است وسیله شخصی که بهتراست
وقتی می تونیم با کرونا بجنکیم باید زدش را داشته باشین وقتی زدش را ندارم یک سال هم از خونه بیرون نیایم باز کرونا از بین نمیره و هدف فقط جریمه کردنه وقتی نون ندارم تو خونه بدم به خانوادم کرونا هیچ بد تر از کرونا هم بیاد میام بیرون و رفت و امد می کنم چون مجبورم شما بیا خرجم را بدم تا نیام بیرون
دستفروشم ازروستامیرم شهردستفروشی میکنم ی لقمه نون دربیارم بااین رفت وامد چیکارکنیم بیکارشدیم بدبخت شدیم مسئولین که خبرندارن ازگشنگی مردم مابایدخجالت بکشیم سرسفره بی سفره نون خالی نیست بزاریم سفره لطفا راههاروبازکنید
به بهانه ی تامین بودجه کشوراعمال محددویت کردن و موسسات و دفاتر خودشونو تعطیل نمیکنن مردم باید از کجا بیارن مگه کرایه خونه نمیدن بیمه و شهریه.. واریز نمیکنن یا اینارم نمیگیرین ازشون
وسیله نقلیه شخصی که بهترین وسیله برای جابجا شدنه اومدین ممنوع کردین همه مونو ریختین تو مترو اتوبوس کشورهای دیگه درحال واکسینه هستن دارن به راحتی تو این وضع کشورشونو کنترل میکنن از اونا یاد بگیرین بعد بیاین محدودیت بزارین
محدودیت تردد باعث میشه افراد با ماشین عمومی جابه جابش که درنتیجه کرونا بیشتر میشه. محدودیت مکان عمومی‌مثل مکان‌خرید باعث میشه یه تایم کمی؛ عده زیادی افراد برن بازار برا خرید که اونم‌باعث افزایش کرونا مبشه
این مسغره بازیها چیه پدرمردمو دراوردید بسه دیگه دوهفته است بارم مونده تو لرستان خراب داره میشه نمیتونم از قزوین برم بارو بیارم ضررشو کی میده
من یه کارگرم ۳ماه تهرانم با ماشینم اومدم پلاکم تهرانه میخوام برم مشهد باید چکار کنم که نمیزارن برم زنو بچم ۳هفته است منتظرن جایی ندارم ماشین رو بزارم با اتوبوس برم .نمیتونم گوشه خیابون بندازم ماشینم با اتوبوس برم .خواهشا تکلیف ما رو مشخص کنین
لطفا مسولین فکری بحال خودروهایی با پلاک غیر بومی ولی ساکن بکنند الان ۲۰ روزه بخاطر طرح مسخره شما و نداشتن سرویس از سرکار رفتن موندیم اخر ماه کی میخواد قسط و قبض و خرج زندگی و قرض های مارو بده بخدا با این وضع اگر از کرونا نمیریم از گرسنگی و افسردگی میمیریم با این وضع گرونی
با تعطیلات موافق نیستم باید مترو بسته شود سر برج باید کرایه بدیم اگر بسته باشد باید کلی باشد نه فقط برخی
من یه جون بیست سالم کسی که دراوج جونی با این همه سختی روبه رو کارمیکنیم که یکک سرووضعمون بهتربشه حدااقلش یه ماشین بخریم میبینیم اخرش دوچرخه که هیچ حتی یه خوراکی سادم بزورمیتونیم بخریم دلخوش بودیم اخر اخرش میریم بیرون یککم دلمون بازشه بازم باهمه محدودیتا اونم دیگه تعطیل شد مگه کرونا ساعت کاری داره...
خیلی از کسبه بیچاره مستاجر هستند با کرایه های بالا و از قبل قرارداد دارن ولی درآمد هیچ با کلی دردسر مالیات و دارایی و...... پس شما کارمند مرفه بی درد که حقوقت همیشه هست و نمیدانی سختهای بازار چیه سرجات بشین حقوقت بگیر و زیادی ناراحت نباش تو که برف بیاد تعطیلی، آلودگی هوا تعطیل، عید تعطیل، کرونا تعطیل حقوق و عیدی و مزایات همیشه هست و معلومه صدات از جای گرم بلند میشه و فکر میکنی هرکی کاسبه کلاهبرداره و حق توی کارمند رو خورده.
ضمنا خودم هم کاسب نیستم و حقوق بگیرم ولی انصاف خوب چیزی هست که بعضی ندارند.
اینا اگه بفکر ملت بودن که ما به ابن روز نمی افتادیم
باسلام.. من به شخصه حال تمام مردم ایران رادرک میکنم چه ازلحاظ اقتصادی وچه ازلحاظ این روزای کرونا.. فقط من یه سوال داشتم من اهل آذربايجان غربي هستم ولی الان 3سال میشه که دراذربایجان شرقی درمرغداری کارمیکنم و4ماه اصلانرفتم شهرمون قراربود28آذربرم که به خاطرمحدودیت هانمیتونم. بخداخیلی سخته 4ماه پدرومادرتونبینی وبخوای برنامه ریزی کنی واسه مرخصی 3روزه...
سلام منع تردد بین شهرها و استانها بیفایده است و کاری کارشناسی شده نیست انسانی که در استان تهران و شهر تهران زندگی میکند و در استان سمنان و شهر گرمسار کشاورزی میکند وبا ماشین شخصی مجبور است تردد کند باید چکار کند دایم جریمه بشه این انصاف هست بعضی وقتها چند روز تعطیلی هست خواب منع تردد خوبه ولی دو هفته پشت سرهم زیان زدن به اقتصاد کشور و به مردم هست.کار درستی نیست با اتوبوس میشه ولی با ماشین شخصی نمیشه.
پدر مردم رو در آوردین یک ماه ک من تو َشهر خودم گیر کردم نمیتونم بدم سر کار چون ترددم بین شهریه چکار کنم ب کی پناه ببریم بابا بخدا قسط داریم کرایه خونه داریم از کجا بیاریم
خخخخخخ
چرا تردد بین شهری رو بستن ما که تو شهرمون امکانات پزشکی نداریم میخاهیم برایه سونو گرافی به نزدیکترین شهر خودمون بریم ما باید چی کار کنیم مگه این کرونایه کوفتی تموم شدنیه
سلام وخسته نباسید این محدودیتها به خاطر کرونا نیست تو سرما کی بیرون میاد انگار مملکت حکومت نظامی بر پاست شب که میشه هیچ کس نبست معنی نداره سارقها به راحتی سرقت میکنند خیالشون راحت کسی نیست،اینه نشد
من یک راننده خطی بین شهری هستم ولی پلاک ماشین خودم مسافربر شخصی هستم و شغلم مسافر کش هستم ناچارم و از طرف فرمانداری شهر خودم برگه تردد دارم دربین شهری تردد دارم مبلغ یک میلیون تومان جریمه شدم خواهشم از ریس پلیس راهور درخواست دارم با رانندگان برخورد شایسته داشته باشن زندگی خودم از همین ماشین تامین میشه لطفا پیگیری نمایید تموم مدارک از شهرداری و تاکسیرانی برخوردار هستم
آیا ماشین کرونا میگیره
واقعن مسخره است در کشوری ک ماشین جریمه میشه و محدودیت میزارن
نفرات تو ماشین میرن تو شهر و پارک ها ماشین هم میزارن کنار جاده ک محدودیت نداره
این طرح خیلی مزخرفترین طرح بود چند سال دیگه ب نسلی مثل ماها میخندن و میگن اینا کی بودن ادعای تکنولژی مبکردن ولی افکارشون قرون اول بود وای ب حال ما
آقا جون الان تو این زمستان و برف کسی برا خوش گذرونی نمی ه مسافرت حتما یه کار واجب داره، و کسی هم که کاره واجب داره صددرصد مجبور ه با وسایل نقلیه عمومی تردد کنه، که این عمر باعث تشدید ه همه گیری ویروس میشه، چون هیچ کنترلی تو ترمینالها نمیشه، ممنون میشم این واقعیت رو باز تاب بدید بعضی ها واقعا تو فشار هستن با تشکر
كسي ميدونه اين محدوديت بين شهري تا كي ادامه داره؟ و يا چه جوري ميشه برگ سبز تردد گرفت؟ الان يكماه هست محدوده
من موندم اینا باچه عقلی این تصمیم رو گرفتن
فست فودی ها فقط شب ها درامد دارن ما داریم ضرر میکنبم خوب قانون میذاشتین هیچکی اجاره نده
مغازمون تعطیل کردن پول اب برق هم میخان
کرونا روزا نیست چون کارمندا برن بتونن حقوق ثابتشون بگیرن شبا هست چون ما بدبختا باید اجاره بدیم
طرح مسخره ای هست فقط برای جریمه هستش خودروی شخصی که بهتر از وسیله عمومی میباشد التماس تفکر
جنگ بیولوژیک
باسلام منم نظرم اینه که خودروهای عمومی که خطرناک ترند تو فاصله وهم توتایمی که مسافرهست ومدت زمانی که نهایت از 1 تا 4 ساعت توفضای سربسته هستند ولی درخود وی شخصی نهایت اعضای یه خانواده هستند که همیشه هم توخونه باهمند
سلام من وانت دارم بین شهری کار میکنم, از ساعت نه شب تا چهار صبح باید تو ماشین بخوابم خواهشاً رسیدگی کنین
اگر ممنوعیت هست ولی با جریمه ممنوعیت نیست با پول حل میشه آخه اتوبوس بین سهری و بی آر تی تهران ببیند
ماها که کارگریم بیشترین کنترل داخل شرکت رو داریم ..کارمندا هم که خدارو شکر سر کار نمیرن ..کاسبها هم که وقت کاسبیشون منع تردد..پس این کسایی که کرونا میگیرن از کجاست..دور همی های خونگی این رو هم دولت محترم کنترل کنه توی خونه ها نفری ی مامور مخفی بزاره بخدا حله
بنظر بنده منع تردد برون شهری را نظارت کنند چون خیلی ها مشگل تردد دارند مریض دارند کار میکنند وگرفتاری های زیاد دارند کرونا حالا حالاها با ما است نمیشه که تا چند سال یا چند ماه جاده ها رابست
جان عزیزتون تمام کنید ای مسخره بازی ها رو
خیلی دلشون می‌سوخت محدودیت طرح رو یه ساعت دیگه ای میذاشتن نه ۹ شب که عملا زمستون ها کسی بیرون نمیره ،برعکس صبح تا غروب خیابون ها وحشتناک شلوغه،یه سر به جمهوری و انقلابی هفت تیر بزنین در طول روز ،جای سوزن انداختن نیس و متاسفانه خیلی ها هم بدون ماسک هستن
من بچه مریض دارم بایدببرم تهران عجب بدبختی شده.
اخه این چ وضعیتی که برای مردم درست کردید همه رو از کار بیکار کردید باز کنیددیگه این جاده های لعنتی رو
محدودیت تردد بین شهری قراره تا کی ادامه پیدا کنه لطفا جوابگو باشید همین جوری مردم رو بلاتکلیف گذاشتید، الان تو این فصل کی برای سفر میره به غیر از اینه که کار ضروری داریم .
آخه این چه طرحیه برای جلوگیری از شیوع کرونا جاده هارو میبندید ولی این وضعیت انبوه جمعیت در مترو و اتوبوسهای درون شهریه!!!فکر نمبکنید که مردم چی رو متوجه میشن
این چه وضعی هست که تردد با نامه امکان هست فقط دلتان میخواد مردم اذیت بشن تردد زمانی که هیچکس به هیچ عنوان نتوانن کافیه راه را باز کنید به فکر مردم باشید
وقتی به تاکسی اجازه داده میشه با سه سرنشین که همدیگر رو نمیشناسن از شهر خارج بشن ولی تنهایی با ماشین خودم نمیتونم برم این خنده دار نیست کرونا با تاکسی بین شهری با 4 نفر داخل ماشین منتقل نمیشه؟؟؟
این ساعت 9 شب رو من نفهمیدم یعنی من اگه بعد از ساعت 9 تو ماشین خودم تو شهر تردد کنم ویروس رو منتشر میکنم ولی اگه پیدا برم نه ......!!!!
سلام مسئولان و پلیس محترم چرا به این موضوع توجهی ندارند که با ایجاد ممنوعیت تردد بین استانی توسط خودروهای شخصی مردم به اتوبوسها و قطارها هجوم می آورند و آنها هم تا حدتوان پر می کنند و توجهی هم به پرتکلهای بهداشتی ندارند و آیا با این تجمع در وسایل نقلیه عمومی کرونا بیشتر منتشر نمی شود؟!! ( همچنانکه در ممنوعیتهای قبلی به عینه این معضل را مشاهده کردیم)
بسته نشدن پولی شد
تا کی ادامه داره؟؟؟من مریض سرطانی دارم از همدان ب تهران ماهی۴بار باید برم دکترمم طب سنتی اصلا نامه نداره بده ک من جریمم رو پاک کنم چند ملیون تا الان جریمه شدم فقط ترو خدا بگین تا کی ادامه داره خیلی سخته با یه مریض سرطانی ک کلیه هاش از دست رفته استخوانش پاش سیاه شده ن میتونه راه بره ن چیزی خودتون میدونید دارو های سرطانی چقدر گرونه اونم آزاد بخری جریمه هم اضافه بشه بهش دیگه ب چ امیدی باید زندگی کنیم بخدا جهنمه تا زندگی
فقط مسخره بازی هستش .هدف سرکیسه کردن مردم بدبخت .اخه من راننده که بین شهرها تردد دارم و کارم هم تره بار هستش .ومیادین تره بار هم عمدتا از شهر ها فاصله دارند. چطو کرونا پخش میشه. .. اگه بخوان جلو کرونا رو بگیرن .خیلی راحت تر از اونی هست که فکرشو میکنین این همه ارتش و سپاه و بسیج نیرو دارن بزارن چهار گوشه شهر ها و نذارن کسی داخل و خارج بشه.به جای اینکه تواین وضعیت کمک حال مردم باشن ببینید چ جوری از هرطرف معیشت مردم رو نابود میکنند
اوناییکه محدودیت کرونایی گذاشتن.
سواریدوازپیاده خبر ندارید
سیرید وازگرسنه خبرندارید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان