بازدید 8526

اصل برگزاری امتحانات به صورت حضوری است

کد خبر: ۱۰۱۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 28 November 2020

وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل برای ما برگزاری امتحانات به صورت حضوری است چرا که از وقتی که ارتباط ما با دانش‌آموز مجازی شده باید میزان فراگیری او از درس و ارزیابی ما دقیق‌تر باشد.

به گزارش میزان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه صبحگاهی «یه روز تازه» شبکه سیما گفت: آموزش و پرورش در طول این ماه ها هر چیزی که در طول ده ها سال گذشته فرا گرفته بود را باید به گونه‌ای دیگر پیش می گرفت. در حال حاضر همه نقش ها در این فرایند تغییر کرده است؛ از روش آموزش و ارزشیابی و ارتباط گرفتن دانشش آموز و معلم تا روش نظارت مدیران بر انجام ماموریت های مدرسه. به یک تعبیری می شود گفت روشی که ما در پیش گرفته ایم روش آموزش ئر بحران است چرا که حال هیچ کس طبیعی نیست در این روزها.

وی ادامه داد: ما همه تلاشمان را می کنیم تا شرایط محیط کار را برای همکارانمان مهیا کنیم و همچنین کمک کنیم دانش آموزان دچار افت تحصیلی یا ترک تحصیل نشوند.

وی در ادامه درباره شبکه شاد و ایرادات آن نیز بیان کرد: وقتی امکان حضور در کلاس درس تعطیل شد باید راهی پیدا می‌کردیم که جوابگوی نیاز ۱۵ میلیون دانش اموز و یک میلیون معلم باشد و در آن شرایط گزینه شاد یک راه حلی برای پاسخ به یک مشکل بسیار مهم و جدی بود، اما طول عمر آن ۷ ماه است. بخش مهمی از تمام اپلیکیشن‌های کشور ما خارجی است و آنها که داخلی هستند شاید نیاز ۵۰ مدرسه را بتوانند حل کنند. یکی از اپراتورهای داخلی این زیرساخت را به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری فراهم کرد تا ما شاد را برقرار کنیم. همچنین بهترین متخصصین ایران در این صنعت تبحر دارند و درگیر کار بر روی شاد هستند.

وزیر آموزش پرورش ادامه داد: مشکلی که اکنون شبکه شاد دارد بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی‌های نرم افزاری است. هر دو بخش تشخیص داده شده و مشکلات در حال ترمیم است. نویدی که مسئولین فنی، مجموعه آموزش و پرورش، همراه اول و وزارت ارتباطات به ما دادند این است که ظرف یکی دو هفته آینده این مشکل نیز حل خواهد شد. ما روزانه ۶۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد داریم. ما ساعت‌هایی در روز ترافیک کلی برای برگزاری کلاس‌ها داشتیم و توان پاسخگویی در آن ساعت‌ها کم و سرعت آپلود و دانلود کاهش پیدا می‌کرده است لذا دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه را در ساعت‌های مختلف توزیع کردیم تا بتوانیم بار ترافیک را کنترل کنیم.

وی با عنوان اینکه استفاده از شبکه شاد برای افراد نابینا در همین هفته فراهم می‌شودف بیان کرد: اکنون در شاد این امکان فراهم است که با یک گوشی دو یا سه فرزند بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند اما درباره اینکه عده‌ای اکنون ابزار هوشمند ندارند امکان تامین آن از ناحیه ما نیست زیرا نیازمند واردات و تامین ارز است اما این کار نیز به همت خیرین در حال انجام و در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی‌هایی برای این کار انجام شده است.

حاجی میرزایی در ادامه درباره برگزاری امتحانات گفت: اصل ما برگزاری امتحانات به صورت حضوری است چرا که از وقتی که ارتباط ما با دانش‌آموز مجازی شده باید میزان فراگیری او از درس و ارزیابی ما دقیق تر باشد. پس امتحان حضوری است مگر اینکه در زمان امتحانات با وضعیت‌هایی مواجه شویم که متخصصان بهداشت اجازه این موضوع را ندهند. به محض خارج شدن از این تعطیلی توصیه به آموزش حضوری داریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی گفت: این لایحه به دولت تقدیم شده و اعتباری نیز در بودجه ۱۴۰۰ برای آن پیش بینی شده است انشالله سال آینده این لایحه اجرا می‌شود. رتبه بندی که قبلاً اجرا شده بود از ظرفیت فصل ۱۰ قانون خدمات استفاده شده بود وقتی این فصل به تمام کارکنان تعمیم داده شد در لایحه جدید این موضوع پیش بینی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی