بازدید 12133
۳

قتل عام پرندگان مهاجر در بندرانزلی

فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان از قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 28 November 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ساسان اکبری‌پور اظهار کرد: امسال شکار پرندگان مهاجر ممنوع است و تاکنون مجوزی برای شکار صادر نشده است، به این ترتیب با شکارچیان و خاطیان به جد برخورد می‌شود.

اکبری‌پور با اشاره به اقدام بی رحمانه و مجرمانه فردی با هویت مشخص در قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی، گفت: اکیپی از یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه حسن رود پس از ردگیری شکارچی متخلف در محل اختفای فرد، موفق به کشف و ضبط ۴۲ قطعه لاشه ذبح شده پرنده حمایت شده باکلان شدند که مراتب پس از تنظیم صورت جلسه برای طی مراحل قانونی و برخورد قضایی به دادگستری شهرستان ارسال شد.

وی با اشاره به حضور جمعیت مناسب پرندگان مهاجر در گیلان افزود: حفاظت از پرندگان مهاجر در اولویت برنامه کاری ما قرار دارد و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی می‌شود. اغلب پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های امن شهرستان انزلی، صومعه‌سرا، لنگرود و لاهیجان و به خصوص در پارک ملی بوجاق زمستان‌گذرانی می‌کنند.

فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: مناطق تالابی و شالیزارها بیش از دیگر اماکن گیلان مورد تخلف و ورود شکارچیان برای شکار پرندگان مهاجر است و پرندگان از نوع مرغابی‌سانان نظیر خوتکا بیش از دیگر پرندگان شکار می‌شوند.

اکبری‌پور با بیان اینکه باکلان در استان مصرف چندانی ندارند، تصریح کرد: گزارش ها حاکی از آن است که باکلان در مازندارن طرفدار دارد و به همین دلیل شکارچیان بیشتری برای شکار باکلان در گیلان اقدام می‌کنند و این شکارچیان باکلان‌های شکار شده را برای فروش و مصرف به اسان مازندران می‌برند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
کدوم حفاظتی؟ کدوم حمایتی؟ اهالی اونجا طوری بیرحمانه قتل عام میکنند که هر بیننده ای رو به تاسف وا میداره...
با توجه به اینکه اونجا ویلا دارم دیدم که بهتون میگم در این فصل کوچیک و بزرگ به چندین روش وحشیانه و دور از انسانیت طوری پرنده های بیچاره رو میکشن که بسیار بعیده نیمی از این پرنده ها بتونن از این مسلخ سالم فرار کنن...
باید به حال این ملت و اینهمه نادانی گریه کرد بعد همه شاکی ان که چرا ما این چنین شدیم و چرا مثل اروپاییها نشدیم اروپایی پرنده زخمی را می گیره خوبش می کنه وبعد ازاد می کنه اینجا پرنده مهاجر را صد تا پانصد تا قتل عام می کنه به اسم معاش ای خدا به ان معاشت هیچ وقت برکت نده چرا مرغ و خروس نگه نمی داری یا پاشو میذاره طبیعت همه جا را اتش می زنه معلومه خیر نمی بینه
از قتل عام خبر داد؟؟؟
ایشون کجا بودن قبل از قتل عام؟؟؟ دقیقا کار ایشون و مسئولیتش چیه؟؟؟ مسئولیتش حفاظته یا در حد سخنگوی سازمانه؟؟
من دوستان گیلانی زیاد دارم میگن 90 درصد حفاضت محیط زیستی های اونجا پول میگیرن کاری ندارن و چشاشون رو میبندن!!!
خیلی ممنون که اومدین خبر قتل عام رو رسوندین!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار