بازدید 18349

سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان برگشت

سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان برگشترییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: علیرغم تعطیلی واحدهای طلا و جواهر، باتوجه به فعالیت صرافی‌ها و تغییرات در قیمت‌های جهانی طلا، تغییرات در قیمت‌های سکه و طلا در داخل نیز وجود داشته است که بر اساس همین پارامترهای نرخ ارز و قیمت اونس جهانی در یک هفته اخیر، هر گرم طلا ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته و هر قطعه سکه نیز با افت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی، در کانال ۱۰ میلیون تومان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 27 November 2020

به گزارش تابناک، ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درست است که شهرهایی همچون تهران و مرکز استان‌هایی با وضعیت قرمز در شیوه ویروس کرونا، با اعمال محدودیت‌ها، اصناف غیرضروری و از جمله بازار سکه و طلا تعطیل بوده‌اند، اما شهرستان‌های کوچک تعطیل نبوده و فعالیت داشته‌اند و نیاز به مرجع قیمتی داشته‌اند.

به گفته وی، حدود ۹۵ درصد از همکاران در این صنف مرجع قیمتی خود را سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران قرار می‌دهند و به همین دلیل ما هم به نوعی مجبور هستیم که حدود ۹۶ تا ۹۷ درصد قیمت‌ها مشخص و مرجع قیمتی باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: این اختلاف سه - چهار درصدی هم به این منظور در نظر می‌گیریم که زمانیکه بازار فعالیت خود را از سر بگیرد، ممکن است "تقاضا"، به همان میزان فاصله‌ای که در نظر گرفته‌ایم، کاهشی یا افزایشی اثرگذار باشد. این در حالی است که برخی به قیمت‌گذاری اتحادیه در یک هفته اخیر در سایت خود گلهمند بودند اما دلیلی ندارد زمانیکه فعالیت در شهر تهران وجود ندارد، قیمت‌گذاری‌هایی که باید لحاظ شود، اتحادیه تهران لحاظ نکند.

وی افزود: قیمت‌گذاری نیاز است و از نظر ما باید صورت گیرد؛ لذا اتحادیه لازم دانسته برای جلوگیری از ایجاد قیمت‌های غیرواقعی و جلوگیری از هرج و مرج و التهاب قیمتی طلا و سکه در کانال‌ها و سایت‌های اعلام نرخ، قیمت اعلام کند. در حال حاضر قیمت‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر برای نرخ طلا و سکه به عنوان مرجع و مبنای بازار قرار گرفته است.

این مقام صنفی در رابطه با وضعیت روند قیمتی سکه و طلا در یک هفته اخیر، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، همزمان با افزایش امیدواری‌ها نسبت به واکسن کرونا و افزایش تعداد واکسن‌های در حال تست و بررسی، قیمت اونس جهانی طلا با کاهش بیش از ۶۰ دلاری مواجه گردید. همچنین باتوجه به اینکه این روزها، بازار ارز در دراخل به سمت و سوی آرامش و کاهش حرکت کرده است، طبیعتا در هفته‌ای که گذشت، شاهد کاهش قیمت‌ها در قیمت طلا و سکه، آن هم به صورت نرم و آرام بوده‌ایم و همچون یک ماه گذشته، لحظه‌ای اتفاقات خاص در قیمت‌ها رخ نداد که آزاردهنده باشد.

محمدولی ادامه داد: آرام‌آرام قیمت‌ها روند کاهشی در پیش گرفت و چنانچه این روند رو به کاهش و آرامش در بازار ارز، ادامه‌دار باشد، می‌توان انتظار داشت که وضعیت بازار در همین شرایط یا با درصدی کاهش باقی بماند؛ مگر آنکه اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی در بحث اقتصادی دنیا و کشور خودمان، پیش آید که شرایط را تغیر دهد اما در روال عادی فعلی، انتظار آرامش را در بازار سکه و طلا می‌توان داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمتی در هفته‌ای که گذشت، گفت: قیمت سکه نیز در این هفته با کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، به کانال ۱۰ میلیون تومانی رسیده و در حال حاضر معادل ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند. آخرین قیمت‌ها نسبت به قیمت‌ها در ابتدای هفته برای هر قطعه نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی چهار میلیون تومان و سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نسبت به ابتدای هفته، ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت پیدا کرده و در حال حاضر یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۰۴ تومان قیمت دارد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز در طول هفته ۴۴۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و به چهار میلیون و ۵۳۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته محمدولی، در حال حاضر برای هر قطعه سکه، حدودا ۶۰۰ هزار تومان حباب وجود دارد و آخرین قیمت ثبت شده برای هر اونس طلا ۱۸۰۹ دلار و ۶۷ سنت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی