بازدید 22430
۵

وداع میلیونی با ال‌دیه‌گو؛ آرژانتین و تابوت مارادونا

کد خبر: ۱۰۱۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ 26 November 2020

هواداران عزادار آرژانتینی صحنه‌های جالبی را در کاخ ریاست جمهوری واقع در بوینس آیرس رقم زدند و گل ها، پرچم ها و پیراهن های فوتبال مربوط به دیه گو آرماندو مارادونا را به سمت پیکر این اسطوره ابدی دنیای فوتبال روانه کردند.
تابوت مارادونا امروز وارد آمبولانس شد و با پرچم آرژانتین و پیراهن شماره 10 او پوشانده شده بود. در واقع قرار است که در یک مراسم سه روزه پیکر مارادونا در کاخ ریاست جمهوری باقی بماند.

 

 

 

 

 

پیش از اینکه جمعیت در اطراف تابوت مارادونا جمع شوند و پلیس مجبور شود آنها را متفرق کند، خانواده و نزدیکان او زودتر این کار را انجام داده بودند و به نوعی خود را برای عزاداری به مکان مربوطه رسانده بودند.

از طرفی، دیگر افراد عزادار درگذشت دیگو مارادونا شب گذشته در ورزشگاه آیرس که مارادونا کار خود را از آنجا آغاز کرده بود، جمع شده بودند و به نوعی یک مکان مقدس را برای بزرگداشت افسانه فوتبال دنیا تشکیل داده بودند.

 

 

 

 

تعداد سوگواران لحظه به لحظه زیادتر می شود و مقامات آرژانتینی نگرانی هایی بابت امنیت حاضران دارند. شرایط پاندمی کرونا نیز مزید بر علت شده تا مسئولان بهداشت آرژانتین از مردم بخواهند تا نکات ایمنی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند با این حال بسیاری در اندوه غم دیه گو شرایط روحی مناسبی ندارند و با دیدن تابوت او منقلب شده و حتی به زمین می افتند. صحنه های تاثربرانگیزی را در "CASA ROSADA" شاهد هستیم که هر کسی را اندوهگین می کند.

 

 

 

 

 

درگذشت دیگو مارادونا تنها کشور آرژانتین را تحت تاثیر قرار نداد و اروپا نیز به خاطر این اتفاق در یک شوک بزرگ فرو رفت؛ مخصوصاً ایتالیا و شهر ناپل به احترام اسطوره باشگاه ناپولی عزادار این غم سنگین شده بود.

از طرف دیگر در انگلیس که شاید مارادونا خیلی به خاطر آن گل معروف "دست خدا" به این کشور در جام جهانی 1986 محبوب نباشد، شب گذشته دیدار لیورپول و آتالانتا در آنفیلد با یک دقیقه سکوت برگزار شد.

 

 

 

 

 

مارادونا که توسط بسیاری به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته می شود در اواخر عمر خود به دلیل استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی دائماً با بیماری های پشت سر هم دست و پنجه نرم می‌کرد و اخیراً چند بار در بیمارستان بستری شده بود تا اینکه نهایتاً شب گذشته در سن 60 سالگی جان خود را از دست داد و بر اساس گزارش ها برادرزاده یعنی جانی اسپوزیتو آخرین کسی بود که پیش از درگذشت مارادونا او را ملاقات کرده است.

 

در آرژانتین آلبرتو فرناندز رئیس جمهور این کشور سه روز را عزای عمومی اعلام کرده است. او در مورد مارادونا گفت:« تو ما را در جایگاه بلند جهانی قرار دادی و بی نهایت ملت را خوشحال کردی. ممنون برای همه چیز.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فقط در فوتبال خوب بود، در اخلاق اصلا خوب نبود.
لا اقل یه عکسی میزاشتین جمعیت میلیونی که گفتین توش مشخص باشه
خدایی از اینجا یاد بگیرن چطور نزاشتن مراسم شجریان برگزار بشه
عزت و ذلت ؛ دست خداست .
دمتون گرم که اسطوره رو خوب بدرقه کردین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار