بازدید 11897
۸

بهترین و ارزان‌ترین واکسن کرونا کدام است؟

سه واکسن فایزر، مدرنا و آکسفورد در مراحل نهایی تولید هستند.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 26 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، در هفته‌های گذشته نتایج سه واکسن مختلف بسیار امیدوار کننده بودند به طوری که بسیاری امیدوار شدند که با پخش این واکس‌ها پاندمی تا چند ماه آینده به سمت پایان خود حرکت کند.

در حالی که واکسن‌های فایزر و مدرنا نقش حیاتی در پایان پاندمی دارند، به نظر می‌رسد که واکسن آکسفورد، برای ایجاد ایمنی در بدن میلیاردها نفر نسبت به کروناویروس مناسب‌تر باشد. همچنین نتایج مطالعه روی این واکسن نشان داده است که افراد در صورت تزریق آن اصلا به ویروس آلوده نمی‌شوند و آن را پخش هم نمی‌کنند، این در حالی است که قبلا فکر می‌شد این واکسن صرفا جلوی بیماری افراد را می‌گیرد.

پخش کدام واکسن‌ راحت‌تر است؟

واکسن آکسفورد، چراکه از این واکسن در دمای یخچال نگه‌داری می‌شود در حالی که برای نگه‌داری واکسن‌های فایزر و مردنا باید به دماهای بسیار پایین نیاز است.

همچنین قیمت واکسن آکسفورد دو تا سه پوند است، در حالی که قیمت فایزر 15پوند و مدرنا 19 تا 28 پوند است. از سویی واکسن آکسفورد با استفاده از فناوری ساخته شده است که تولید گسترده آن راحت‌تر است.

کدام بهتر است؟

تاثیرگذاری واکسن فایزر، مدرنا و آکسفورد به ترتیب 95، 94 و 90درصد است. به دلیل همین اطلاعات تقریبا مشابه هم هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
باز هم کفار
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
یه سری آدم ها فقط بلدن نق بزنن و ایراد بگیرن
ناشناس
| Portugal |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
خدا شر این کفار و دولتهای غربی رو از روی زمین کم کنه
ارزانترین وبدترین وبی اثرترین واکسن واکسن ایرانی هست
به ماها که میرسه، بهترین واکسن واکسن تولید شده توسط نخبگان و دانشمندان ارزشی و انقلابی هست که قراره پس از مستعان ۱۱۰ ازش رونمایی بشه.یا نهایتا خیلی مورد لطف قرار بگیریم واکسن های تولید شده در کشورهای دوست و برادر چین کمونیست و روسیه معلوم الحال.
واکسن های غربی هم چون معلوم نیست دقیقا عملکردشون چطوره، بندگان خدا مسوولین محترم و نمایندگان مجلس انقلابی و دولتمردان جهادی و کلا ذخایر نظام ازونا استفاده خواهند کرد تا اگه عوارضی داشت مردم عادی چیزیشون نشه
واسه ما که فرقی نمیکنه چون ما ایرانی ها بی پناه ترین ملت دنیا هستیم و نه مسوولین خودمون ما را جزو آدم حساب میکنن نه غربی ها و شرقی ها
فکرکنم تا واکسن بیاد دیگه کسی نمونه
لطفا توجه کنید که واکسن آکسفورد ۷۰% ایمنی ایجاد می‌کند نه ۹۵%. این تبلیغات انگلیس هست که واکسن را بهتر به فروش برسانند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر