بازدید 10055

حماس: پیشنهاد داماد ترامپ را برای دیدار رد کردیم

نائب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت که این جنبش پیشنهاد دولت آمریکا از طریق میانجی‌ها برای دیدار با داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا را رد کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 25 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حماس اعلام کرد که پیشنهاد دولت آمریکا برای دیدار مستقیم میان مقامات این جنبش با داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در پایتخت یکی از کشور‌های عربی را رد کرده است.

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس امروز پنجشنبه در گفتگو با تلویزیون فلسطینی «الحوار» گفت: «دولت آمریکا از طریق میانجی‌هایی رسمی در منطقه به ما پیشنهاد داد که دیدار مستقیم با جرد کوشنر مشاور در پایتخت یکی از کشور‌های عربی داشته باشیم، اما ما این پیشنهاد را مستقیما رد کردیم».

از کوشنر به عنوان معمار طرح سازش «معامله قرن» یاد می‌شود، طرحی که به اتفاق از سوی همه فلسطینی‌ها و حامیان آرمان فلسطین رد شده است و آن را تنها در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی دانستند. بر اساس این طرح شهرک‌هایی که رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی کرانه باختری ساخته، متعلق به این رژیم است.

«دونالد ترامپ» بهمن ماه سال گذاشته همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنان امروز خود، عادی سازی روابط کشور‌های امارات، بحرین و سودان با رژیم صهیونیستی را، دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دانست و گفت: «عادی سازی گام خطرناکی است و پشت ملت فلسطین را خالی می‌کند در حالی که تحت هیچ شرایطی نباید ملت فلسطین را تحقیر کرد.»

این مقام حماس گفت: «رویکرد ما در حماس روشن است. برخورد با رژیم اشغالگر صهیونیستی باید با همه اشکال مقاومت انجام شود بدون اینکه تلاش‌ها و ابزار‌های سیاسی را نادیده بگیریم.»

العاروری درباره رابطه حماس با فتح نیز گفت: «ما با همه گروه‌های فلسطینی ارتباط داریم و اصلا قصد نداریم در داخل فلسطین جبهه‌ای علیه جبهه دیگر تشکیل دهیم. ما می‌خواهیم یک جبهه واحد تشکیل دهیم و امروز هم با برادرانمان در جنبش فتح در ارتباط هستیم.»

اخیرا نیز «جبریل الرجوب» دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح فلسطین از تلاش جارد کوشنر مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا و «تونی بلر» نخست وزیر پیشین انگلیس برای دیدار با مقامات حماس خبر داده و گفته بود که حماس این درخواست را نپذیرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی