بازدید 28218
۳

انتقاد مشاور امنیت ملی کاخ سفید از مماشات با ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد هر گونه تلاش برای آنچه وی «مماشات» در برابر ایران خواند، می‌تواند روند عادی‌سازی روابط کشور‌های عرب منطقه با رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 25 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازگشت دولتی آتی آمریکا به برجام مدعی شد هر گونه تلاشی برای "مماشات" در مقابل ایران، می‌تواند روند عادی‌سازی روابط کشور‌های عرب منطقه با رژیم صهیونیستی را به خطر بیندازد.

به گزارش «بلومبرگ»، او در ادامه مصاحبه با یک برنامه رادیویی ادعا کرد مبنای امضای توافقات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که تاکنون امارات، بحرین و سودان به آن پیوسته‌اند، اشتراک در «بی‌اعتمادی به ایران» بوده است.

او در ادامه تصریح کرد: «شرم‌آور است که ببینیم از روند صلح جوانه‌زده با بازگشت به مماشات ممانعت شود.»

این مقام دولت ترامپ همچنین گفت که امیدوار است عربستان سعودی هم به این توافقات بپیوندد و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است.

وی در ادامه، به روند انتقال قدرت در آمریکا هم اشاره کرد و گفت انتظار دارد «خیلی حرفه‌ای» این روند انجام شود و گفت که انتظار می‌رود بزودی با «آنتونی بلینکن» نامزد انتخابی بایدن برای سمت ریاست وزارت خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» نامزد مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار داشته باشد. اوبرایان گفت: تونی و جیک هر دو حرفه‌ای هستند و سالیوان «صلاحیت‌های تحسین‌برانگیزی» دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌ها در خصوص قصدش برای ورود به رقابت انتخاباتی گفت فعلاً به طور کامل بر سمتش تمرکز دارد و در حال حاضر قصد رقابت برای چیز دیگری را ندارد. وی افزود اگر ترامپ بخواهد در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند، او هرگز در مقابل وی قرار نخواهد گرفت.

علی‌رغم ادعای بایدن برای بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات، او و مشاورانش با عباراتی مبهم و غیرصریح از لزوم «توافقی دیگر» با ایران صحبت کرده‌اند که این موضوع بیشتر با عنوان تقویت توافق فعلی مورد بحث قرار گرفته است و در عین حال بسیاری از کارشناسان روابط بین‌الملل اختلافات میان احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در سیاست‌گذاری در خصوص ایران را صرفاً تاکتیکی می‌دانند.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر به زعم او، پای میز مذاکره بیاورد، به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا به شدت تحت فشار قرار دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
آخه بی عقل، یه حساب کتاب کن ببین ایران بیشتر مماشات کرده یا شما؟
اینها آخرین واق واقهای سگان بسته در کاخ سرنگون شده ی ترامپ است .
ترامپ این آرزو((با زور وفشار ایران به میز مذاکره برگرداند)) را با خود بگور برد.. حیف وصدحیف که بی شرف سگ صفت قمارباز عزیز دل ما حاج قاسم عزیز را به شهادت رسانید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی