بازدید 13126
۷

قالیباف: راه لغوتحریم‌ها دست روی دست گذاشتن نیست

رئیس مجلس گفت:راهکار اصلی برای حل مشکلات اقتصادی خنثی سازی تحریم ها است که با همت و شجاعت آن را به مرحله اجرا برسانیم.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 25 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه پنجم آذر ) قوه مقننه در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جلسه روز گذشته شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، گفت: روز گذشته ایشان نکات مهمی را در خصوص اداره اقتصادی کشور بیان نمودند و نقشه راه هر سه قوه را در مواجهه با مشکلات اقتصادی ترسیم کردند، برای برداشتن بار مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها باید راهکارهای متفاوت داشته باشیم، نشستن و دست روی دست گذاشتن تا زمان لغو خوشبینانه تحریم ها راهکار کارگشا نیست.

وی افزود: برای برداشتن بار مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، باید راهکاری متفاوت داشته باشیم، نشستن و دست‌روی‌دست گذاشتن تا زمان لغو خوش‌بینانۀ تحریم‌ها، راهکار کارگشا نیست؛ آنچه باید برای رفع تحریم‌ها انجام شود و تلاشی که باید در عرصۀ دیپلماسی صورت گیرد، شرایط خود را دارد که پیش از این هم گفته شده است.

رئیس مجلس یادآور شد: امروز، راهکار اصلی ما خنثی‌سازی تحریم‌هاست که باید با همت و تلاش و شجاعت آن را به مرحله انجام برسانیم؛ برای عبور از تحریم‌ها باید تک تک مردم ایران را قوی کنیم و همان‌طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند با بی‌اثر کردن تحریم‌هاست که می‌توان رفع تحریم‌ها را نیز رقم زد.

قالیباف با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ایشان چهار سرفصل مهم و حیاتی را برای حل مشکلات کشور در میان‌مدت بیان فرمودند. به‌لطف خدا و با تلاش همۀ شما همکاران عزیز، مجلس شورای اسلامی در راستای وظیفه خود یعنی ریل‌گذاری و نظارت، در هر چهار سرفصل مطرح‌شده از سوی ایشان، اقداماتی مهم در دست دارد.

رئیس قوه مقننه افزود: سرفصل اولی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد مربوط به کسری بودجه بود؛ همان‌طور که همه متفق‌القول هستیم اصلاح ساختار بودجه، محور اول بستۀ اقتصاد مردمی مجلس شورای اسلامی است و همکاران محترم، به‌ویژه نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس ماه‌هاست با نمایندگان محترم سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستند تا ان‌شاءالله بودجه سال آینده کشور با رعایت اصول مصوب اصلاح ساختار بودجه ارسال شود.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب، از سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود، همان‌طور که پیش از این وعده‌ داده بودند، بودجه را با ایجاد تغییرات لازم ارسال کنند تا بار فشار کسری بودجه کاهش پیدا کند.

قالیباف با اشاره به سرفصل دوم مورد تأکید رهبر انقلاب، گفت: سرفصل دوم مربوط به جهش تولید است که در بستۀ اقتصاد مردمی با عنوان رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال برای جهش تولید مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است و در این خصوص طرح‌های مختلفی در دستور کار مجلس است.

وی ادامه داد: یکی از آن طرح‌ها، طرح جهش تولید مسکن است که کلیات آن به تصویب نمایندگان رسیده است، و می‌تواند تحولی جدی در تولید مسکن به‌عنوان یکی از پیش‌ران‌های اقتصاد، پدید آورد. طرح ساماندهی بازار خودرو و همچنین طرح ساماندهی بازار زنجیرۀ فولاد نیز توسط نمایندگان محترم در حال پیگیری است. خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تصویب اعطای تسهیلات در خصوص آن نیز گام مهم دیگری بود که از سوی نمایندگان مجلس یازدهم برداشته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سرفصل سوم یعنی افزایش سرمایه‌گذاری دولتی و نهادهای عمومی، تصویب قانون افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل صرف سهام بدون حق تقدم اقدام مهمی بود که مجلس در تلاش خواهد بود بر اجرای درست آن به‌نحوی که به بهبود شرایط اقتصادی کمک کند، نظارت کند.

قالیباف همچنین یادآور شد: سرفصل چهارم مورد مطالبه مقام معظم رهبری، ضرورت حمایت از قشرهای ضعیف است. مردم عزیز ما مطلعند که در چهار ماه گذشته، نمایندگان محترم، به‌طور مداوم پیگیر به سرانجام رسیدن قانون حمایت معیشتی از مردم بوده‌اند.

وی با اشاره به تأکید دیروز مقام معظم رهبری و انتظار مردم، گفت: اکنون این امیدواری وجود دارد که دولت و مجلس با هماهنگی و همکاری هرچه سریعتر، قانون حمایت معیشتی از مردم را به مرحله اجرا برسانند و انتظارات موجود را پاسخ دهند. طبق این قانون باید تا پایان سال به 60 میلیون نفر از هموطنان عزیز ما، یارانۀ کالاهای اساسی پرداخت شود.

قالیباف تصریح کرد: همچنین مجلس وظیفه خود می‌داند راهبردهای تعیین‌شده توسط رهبر معظم انقلاب را به‌طور ویژه در بودجه 1400 و برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه مورد توجه قرار دهد تا در ریل‌گذاری یک‌ساله و پنج سال پیشِ‌رو کشور با جهت‌گیری درست حرکت کند.

وی اضافه کرد: خاتمه کلام اینکه، این روزها گرانی‌های افسارگسیخته دغدغه اصلی مردم شده است و زندگی را بر مردم سخت کرده و پدران را شرمنده و شرمسار خانواده‌ها نموده است، گرانی‌های کمرشکنی که یک روز با تخم‌مرغ آغاز شد و حال به مرغ رسیده است و امروز قیمت مرغ تبدیل به نمادی از ناکارآمدی و ناهماهنگی در اجرا و سیاستگذاری شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: ضروری است بخش‌های مختلف دولت با هماهنگی کامل سریعاً نسبتاً به ساماندهی مجدد بازار کالاهای اساسی به‌خصوص مرغ اقدام کنند در همین زمینه لازم است کمیسیون کشاورزی مجلس با سرعت و دقت وظیفه نظارتی خود را در این باره انجام دهد و گزارش آن را به مجلس و مردم ارائه کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۷
تو هم خوبی...
تو كه فقط قانون بايد وضع كني نمي توني كاري كني واي به حال كسي كه بايد اجرا كنه.
عموجان رییس مجلس هستی . الان چند ماه بر مسند نشستی . راهکار جنابعالی چی هست ؟ این حرفهای شما را مردم عادی هم هرروز میزنند .
با دشمنی با این و ان و جنگ جنگ کردن اوضاع همین خواهد بود که هست . اگر ریگی به کفش ندارید مذاکره کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
دارد به دولت محبوبت می گوید کار کن و نه بی خیال باش
نشستن و دست روی دست گذاشتن تا زمان لغو خوشبینانه تحریم ها راهکار کارگشا نیست.!!!!!!!!!
فعلا که شما مجلسی ها روی مبل های لاکچریتون نشستید و فقط حرف میزنید فقط لب و دهنید هنرتون دهن کجی به دولته کارتون تهیدید و توهین و فحاشی به دولته.
چقدر بچه زرنگید شما فوری دولت رو مقصر میکنید به کم کاری؟؟؟
شما خودتون چیکار میکنید
مقصر شما نیستید از روز اول دولت رو تو سرخور مجلس کردن.
قوای مقننه و مجریه باید 6 روز از 7 روز در هفته کار کنن تا امورات مملکت بگرده اونوقت شما دو روز در هفته میایین میرین و حقوقای نجومی هم میگیرین طلبکار هم هستین
تا بحال با همین همت و شجاعت ما را به رتبه دوم شاخص فلاکت جهان رسانده اید.
انشالله کمی بیشتر همت کنید ونزوئلا را با قدرت رد میکنیم و به رتبه اول می رسیم
لطفا حرف نزنین عمل کنین و راهکار درست و کارشناسی ارائه بدین ما که از شعار و حرف خسته شدیم و این حرفها هم دردی از ما دوا نمیکنه بسه دیگه ...... لطفا عملی و اقدامی نتیجه بخش
این حرفها راهکار نیست : رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: ضروری است بخش‌های مختلف دولت با هماهنگی کامل سریعاً نسبتاً به ساماندهی مجدد بازار کالاهای اساسی به‌خصوص مرغ اقدام کنند در همین زمینه لازم است کمیسیون کشاورزی مجلس با سرعت و دقت وظیفه نظارتی خود را در این باره انجام دهد و گزارش آن را به مجلس و مردم ارائه کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر