بازدید 27007

توزیع رایگان واکسن کرونا در عربستان

با افزایش امیدواری‌ها درباره تولید واکسن کرونا و در دسترس بودن آن در هفته‌های آینده، وزارت بهداشت عربستان قصد دارد آن را به طور رایگان در اختیار شهروندان و افراد مقیمِ این کشور قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 24 November 2020

به گزارس تابناک به نقل از ایسنا، هدف وزارت بهداشت عربستان این است که تا پایان سال آینده میلادی ۷۰ درصد از جمعیت این کشور واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

آن دسته از شهروندانی که تا کنون به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند در اولویت دریافت واکسن در ماه‌های آینده قرار دارند.

همچنین شهروندان زیر ۱۶ سال واکسن دریافت نمی‌کنند، مگر اینکه نتیجه تحقیقات بین‌المللی ضرورت واکسیناسیون این گروه سنی را تایید کند.

به گزارش عرب‌نیوز، روز گذشته ۱۹ مورد جدید مرگ ناشی از کووید-۱۹ در عربستان سعودی به ثبت رسید. این کشور هم‌اکنون ۳۳۵ هزار و ۴۸۹ مورد ابتلا به کرونا و ۵۸۷۷ مورد مرگ را به ثبت رسانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۸
به این میگن کشور
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
حالا بگید ما موشک داریم
همه بزرگ شدن الا ما !!!!!!!!!!!
قطعا در ایران هم رایگان خواهد بود منتهی برای مسئولان زحمت کش و اقازاده های محترم که خیلی تاج سر مملکت هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
اینقدر لفظ آقازاده رو برای تولیدی های مسئولین به کار نبرید. همینطوری جو گیر هستند. آقا ، امیرالمومنین (ع) بود و آقازاده اولاد علی (ع) که همان ائمه باشند. دیگر هیچ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
البته قبل از انتخابات 1404
عربها پیشرفت کردند و ما....
والا ما به پولیشم راضیم ، هنوز واکسن آنفولانزا هم نتونستیم بگیریم
زمستان رسید هنوز واکسن انفولانزا توزیع نشده است
مرگ هم رايگان نيست اينجا پول نداشته باشي جنازت بين زمين و هواست
برای ما مرگ هم رایگان نیست
عربستان به دلیل کمبود بودجه از درامد زیارتی و گردشگری و درامد میلیارد دلاری که زایرین بدست میاورد ..کاملا هوشمندانه عمل کرده ...و همچنین بن سلمان به دلیل شکست های سیاسی و اینده سیاسی خود به دلیل قتل خاشقچی به دنبال محبوبیت برای ادامه حضور خود در قدرت در کمال ارامش است...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
اون کسی که واکسن میگیره و زنده میمونه براش مهم نیس بن سلمان برا کدوم سیاست واکسن خریده. براش مهمه که زنذه مونده و حکومت باعثش هست
دولت چه دارد بگوید ؟ دلواپسین چطور؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
مگه مرگ یه عده چقد مهمه که دلواپسی داشته باشه؟ دلواپسا دلشون نگران چیزای دیگه هست.
اين همه انتقاد به عربستان در رسانه ها و دشمني هاي بي نتيجه و مخرب حال عملکرد انها خوب بوده يا ما. دولت تازه جسارت کلاهگذاري بر سر مردم بدبخت شديد شده يک در بورس سرش کلاه ميگذارد يک در بازار ارز و طلا.
یاد بگیرید . همه چیز موشک و جنگ و کماندو نمیشه . اقازادها الان دندان تیز کردند برای خالی کردن جیب مردم
ما هم طب سنتی داریم
خجالت بکشید از این انتشار این جور اخبار ها ...
پاسخ ها
Saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
ما از این که تو ایران هستیم خجالت می کشیم....
هنوزم آقایان عربستان را کشوری بدبخت و مارا خوشبخت میپندارند..........
سلام.

تا پایان سال آینده فقط ۷۰ درصد جمعیت کشور عربستان قرار است رایگان واکسینه شوند! جهت اطلاع جمعیت عربستان حدود ۳۴ میلیون نفر است. یعنی عربستان با تمام امکانات حداکثر ۲۴ میلیون را می‌تواند تا پایان سال آینده واکسینه کند. حال به نکات زیر توجه کنید:
- نخست اینکه در آمدها‌ و وضع اقتصادی عربستان و ارتباطات بین الملی ‌آن را در نظر بگیرید.
- دوم اینکه حداقل هنوز در کشور ما اعلام نشده که قرار هست برای واکسن پول بگیرند؟

یعنی اگر ایران ۳۰ درصد مردم ایران (حدود ۲۴.۶ میلیون نفر) را رایگان واکسینه کند عملکرد بهتر یا (نهایتا هم ارز ) با عملکرد دولت عربستان دارد. آیا شما به این راضی هستید؟

تا وقتی که ندانیم درباره‌ی چه چیز اعتراض کنیم و ندانیم که از دولت و حکومت چه انتظاراتی باید داشته باشیم امیدی به بهبود وضع کشور نیست.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
جناب محمد اگه نمی دونی 70درصد گفته شده من باب نهایت زور عربستان نبوده. 70 درصد ایمنی افراد مقداری هست که منجر به توقف کامل پاندمی در یک جامعه میشه. عربستان اگه 100 میلیون جمعیت داشت هدفشو برای 70 میلیون تنظیم می کرد. دوما روابط بین المللی و وضع اقتصادی کشورها مگه هنر هر دولت و حکومت نیست. یه طوری می گید انگار این مسایل خارج از اراده دولت و مقامات هست. لطفا خلط مبحث نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
آمو ما دهاتی هستیم لطفا شما بفرما چرا درآمد آنها بیشتر از ما است ؟ چرا روابط بین المللی آنها بهتر از ما است ؟ آنها هم مسلمان هستند نیستند ؟ خانه خدا آنجا نیست ؟ ضمنا لازم نیست که اعلام شود ما دولتمردان خود را می شناسیم اگر سازمان ملل هم مجانی به ما بدهند دولت می رود آن را ناصرخسرو می فروشد. یک چیز ساده بهت می گم می دانی قیمت گوشت در خورده فروش آمریکا که مردمش 2000 تا 3000 دلار حقوق دارند کمتر از 3 دلار است در روسیه هم احتمالا شما باهاش بیشتر حال می کنی همین است یعنی اگر دلار 30 هزار تومانی هم حساب کنی می شود 90 هزار تومان که کمتر از این خراب شده است . بگو حالا جطور می شود که گوسفند از ایران قاچاق می شود؟ فکر نمی کنی که دولت خودش می خواهد مردم را اذیت کند ؟ حالا این دولت می آید واکسن مجانی به ما می دهد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خب چ ربطی داره؟الان باید مسولین رو بی گناه بدونیم؟مگه ما چیمون از اونا کمتره؟وضع روابط اقتصادی و سیاسیمونم که همین مسولین به این روز انداختن.حالا ما رایگان نخواستیم اینا با همون نرخ اصلی بیارن ور روش دلالی نکنن بقیش پیش کش
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
توصیه ای که در آخر کردی بیش از همه خودت باید رعایت کنی قبل از نظر دادن برو همه شاخص های جهانی کیفیت زندگی و رفاه را یک نگاهی بیانداز ببین عربستان کجاست و ما کجاییم ما در همه شاخص ها داریم با بدبخت ترین کشورها رقابت می کنیم اما عربستان به همراه قطر و امارات و عمان و ژاپن ۵ کشور اول در آسیا از نظر شاخص کیفیت زندگی هستند در سطح جهانی هم عربستان دهها پله از ما بالاتنر است پس وقتی سواد نداری نظر ننویس
خاااک بر سر ما..این نتیجه دشمنی با عالم و ادمه
در دنیا همه بد هستند فقط ما خوبیم. مرگ بر همه کشورها. بمب های خبری و مدیریتی ما را ببینند و از ما یاد بگیرند.مگر چیزی رایگان را هم به مردم می دهند؟! یادتان باشد در کشور ما همه برابرند و بعضی ها برابرترند.البته ببخشید معنی کلمه رایگان یادم رفته ، قدیم ها این کلمه را شنیده بودم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل