بازدید 10357

کمپ ترک اعتیاد موثرترین راه کمک به افراد معتاد

یکی از معضلاتی که همواره گریبانگیر جوامع انسانی بوده، اعتیاد است. در کشور ما نیز، افراد بسیاری در دام اعتیاد گرفتار هستند. طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، 2 میلیون و 800 هزار نفر معتاد رسمی در کشور وجود دارند که به صورت تفننی مواد مصرف می‌کنند و تخمین زده می‌شود که یک میلیون و 400 هزار نفر نیز معتاد شناسایی نشده وجود داشته باشد. اگر در خانواده و نزدیکان شما نیز فرد معتادی وجود دارد قبل از هر اقدامی، این مطلب را مطالعه کنید.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 24 November 2020

کمپ ترک اعتیاد موثرترین راه کمک به افراد معتاد

کمپ ترک اعتیاد موثرترین راه کمک به افراد معتاد

یکی از معضلاتی که همواره گریبانگیر جوامع انسانی بوده، اعتیاد است. در کشور ما نیز، افراد بسیاری در دام اعتیاد گرفتار هستند. طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، 2 میلیون و 800 هزار نفر معتاد رسمی در کشور وجود دارند که به صورت تفننی مواد مصرف می‌کنند و تخمین زده می‌شود که یک میلیون و 400 هزار نفر نیز معتاد شناسایی نشده وجود داشته باشد. اگر در خانواده و نزدیکان شما نیز فرد معتادی وجود دارد قبل از هر اقدامی، این مطلب را مطالعه کنید.

چه افرادی معتاد می‌شوند؟

هر فردی چه زن یا مرد، در هر سنی یا از هر طبقه اجتماعی ممکن است در دام اعتیاد بیفتد. اعتیاد، یک بیماری روحی و جسمی است که به تدریج مغز و بدن فرد را درگیر می‌کند. فراموش نکنید اعتیاد به صورت تدریجی بوجود می‌‌آید.

ابتدا فرد از روی کنجکاوی ‌آیا به اصرار دوستان خود تصمیم می‌گیرد ماده مخدر را تجربه کند. ولی بعد بخاطر احساس سرخوشی، لذت و یا رهایی از فکر و خیال و کلا تجربه خوشایندی که پس از مصرف در ذهن او شکل گرفته، به صورت تفننی سراغ مصرف مواد می‌رود؛ غافل از اینکه ماده مخدر به تدریج، تاثیرات ویرانگر خود را روی مغز فرد مصرف‌کننده می‌گذارد. پس از مدتی میزان مصرف فرد افزایش می‌یابد و در صورت کاهش یا عدم مصرف، دچار علائم ترک اعتیاد می‌شود.  

در برخورد با فرد معتاد چه کار باید کرد؟

بدون شک، افراد معتاد، علاوه بر تباهی خود، زندگی خانواده و اطرافیان خود را نیز با مشکلات بسیاری مواجه می‌کنند. به یاد داشته باشید که اعتیاد یک بیماری است و فرد معتاد به دلیل تاثیرات ناشی از مواد مخدر بر روی مغز، توانایی کنترل بر رفتار خود را از دست می‌دهد. لذا اگر قصد کمک به یک معتاد را دارید به جای نصیحت کردن، دعوا، سرزنش و تحقیر، هر چه سریع تر برای ترک اعتیاد او اقدام کنید.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که بهترین اقدام برای ترک اعتیاد چیست؟

لازم است بدانید گاهی اوقات خود فرد معتاد پس از مدتی تمایل به ترک اعتیاد پیدا می‌کند؛ ولی گاهی آنقدر شدت اعتیاد زیاد است که فرد نمی‌تواند آگاهانه برای ترک تصمیم‌گیری کند و باید ترک اجباری صورت گیرد. برای ترک اعتیاد راه‌های مختلفی مانند مراجعه به کلینیک‌های ترک اعتیاد، بیمارستان، مراکز مشاوره خانواده و... وجود دارد. برخی از افراد نیز ممکن است تصمیم بگیرند در خانه ترک کنند، البته این کار اگر چه دشوار، ولی غیر ممکن نیست.

علاوه بر موارد فوق یکی از بهترین مراکزی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، کمپ ترک اعتیاد حیات نو  است. کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز اقامتی برای نگهداری افراد معتاد در طول دوره ترک هستند. در کمپ ترک اعتیاد اجباری امکان ترک اجباری نیز فراهم شده و با توافق خانواده و مراجع قضایی افراد متقاضی پذیرش می‌شوند، ولی ارائه خدمات در این زمینه هیچ‌گونه تفاوتی با ترک اعتیاد اختیاری ندارد.

فردی که در خانه اقدام به ترک می‌کند، هم جلوی چشم افراد خانواده، باعث رنج و ناراحتی آنها شده و هم ممکن است در دوران ترک به راحتی به مواد دسترسی پیدا کند. اما درکمپ ترک اعتیاد، فرد در محیطی آرام و امن بدون ایجاد ناراحتی برای خانواده، از اعتیاد رهایی پیدا می‌کند.

کمپ ترک اعتیاد موثرترین راه کمک به افراد معتاد

ترک اعتیاد در کمپ چگونه است؟

1- در این مراکز، گروهی از افراد متخصص از جمله: پزشک، روانشناس و مددکار با همکاری یکدیگر به کمک فرد معتاد رفته و روند ترک مواد را برای او آسان می‌کنند.

2- مرحله سم زدایی که دشوارترین و حساس‌ترین مرحله ترک اعتیاد است بهتر است در محیط امن کمپ و زیر نظر پزشک انجام گیرد تا فرد معتاد درد و ناراحتی کمتری را متحمل شده و نتواند به مواد دسترسی یابد.

3- بعد از اینکه بدن فرد معتاد از مواد مخدر پاک شد، روانشناسان و مشاوران در کمپ به روان درمانی و تقویت قوای روحی مددجو می‌پردازند تا بتواند در برابر وسوسه مجدد مواد مقاومت کند.

4- یکی از مهم ترین مزایای این کمپ ها مواجهه فرد معتاد با افرادی است که دوره ترک اعتیاد خود را با موفقیت و سلامتی پشت سر گذاشته‌اند. معاشرت و هم نشینی با این افراد می‌تواند مایه قوت قلب آنها در گذر از این برهه باشد.

کمپ ترک اعتیاد چه ویژگیها‌یی باید داشته باشد؟

لازم به ذکر است که در سالهای اخیر کمپ‌های بسیاری برای ترک اعتیاد در سراسر کشور احداث شده‌ که برای رقابت با یکدیگر تحت عنوان کمپ لاکچری، کمپ VIP یا کمپ خصوصی، هزینه های هنگفتی به خانواده‌ها تحمیل کرده‌اند.

شاخص‌ترین ویژگی‌های بهترین کمپ ترک اعتیاد عبارتند از :

  • داشتن مجوز از سازمان بهزیستی
  • برگزاری جلسات مشاوره برای افراد معتاد و خانواده‌های آنها
  • داشتن امکانات رفاهی، بهداشتی و فضای ایمن و کافی
  • کادر متخصص و مجرب شامل پزشک، روانشناس و مددکار
  • ریشه‌یابی و درمان ذهنی بیماران مبتلا به اعتیاد

حتما هنگام انتخاب یک کمپ ترک اعتیاد در تهران، به مواردی که ذکر شد توجه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل به فرد معتاد کمک کنید.

یکی از مراکزی که توانسته تمامی استاندارد‌های لازم در این زمینه را رعایت کند، کمپ ترک اعتیاد حیات نو است. این کمپ با همکاری کادری متخصص و مجرب راهگشای بسیاری از خانواده‌های گرفتار در دام اعتیاد بوده و توانسته به معنای واقعی کلمه حیاتی نو به آن‌ها ببخشد.

کمپ ترک اعتیاد حیات نو‌ در فضایی آرام در منطقه خوش و آب و هوای شهران واقع شده و دارای امکانات اقامتی، رفاهی و بهداشتی مناسب می‌باشد.

خدمات کمپ ترک اعتیاد حیات نو:

1- انتخاب بهترین روش برای ترک، توسط پزشک و مددکار پس از معاینه و بررسی فرد معتاد

2- استفاده از داروهای مناسب و بدون عارضه برای تسکین دوران سم زدایی

3- ترک شیشه به روش ماتریکس

4- ترک مورفین

5- جلسات مشاوره فردی و خانوادگی

6- آموزش مهارت‌های زندگی برای بازگشت مددجویان به زندگی

7- پرهیز از تحمیل هزینه‌های هنگفت به خانواده‌ها و امکان پرداخت اقساطی

برای دریافت مشاوره رایگان با مرکز مشاوره کمپ ترک اعتیاد حیات نو می‌توانید با شماره تلفن‌ 44350085 تماس بگیرید یا روی آدرس سایت زیر کلیک کنید.

http://hayate-no.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست