بازدید 5535

شمار اسرای فلسطینی مبتلا به کرونا به ۱۳۵ نفر رسید

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی دوشنبه شب در گزارشی اعلام کرد، شمار اسرای فلسطینی مبتلا به ویروس کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ۱۳۵ نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 24 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از القدس العربی، سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی تأکید کرد که موارد جدید ابتلا به کرونا در میان اسرای فلسطینی در زندان عتصیون واقع در جنوب بیت لحم و مرکز حواره در جنوب نابلس گزارش شده است.

بر اساس اعلام سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی اکثریت اسرای فلسطینی در زندان «جلبوع» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به کرونا مبتلا شدند و شیوع ویروس در بین زندانیان این زندان بسیار زیاد گزارش شده است.

به دنبال شیوع کرونا در ۶ ماه گذشته، رژیم صهیونیستی زندانیان یهودی را آزاد ولی همچنان فلسطینی‌ها را در اسارات خود دارد.

فلسطینی‌های اسیر در بدترین شرایط در بازداشتگاه های اسراییل نگهداری شده و بارها مقام‌های فلسطینی نسبت به عدم رسیدگی بهداشتی، نبود امکانات پزشکی و سرنوشت این افراد هشدار داده و از آن به عنوان مرگ خاموش نام می‌برند.

برخی از خانواده‌های اسرای فلسطینی نیز با اشاره به آزادی زندانیان اسراییلی به دلیل گسترش کرونا و نگهداری اسرای فلسطینی و اجازه ندادن مقام‌های اسراییلی برای ارسال وسایل بهداشتی مورد نیاز آنان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی سازمان‌ها و مجامع بین المللی شده بودند.

بر اساس گزارش‌های موجود تاکنون ۶۹ اسیر فلسطینی به دلیل کوتاهی در ارایه امکانات پزشکی و درمانی از سال ۱۹۶۷ در زندان‌های اسراییل به شهادت رسیده‌اند که از آن به عنوان مرگ تدریجی این اسرا نام می‌برند.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی در آخرین آمارهای خود به مناسبت ۱۷ آوریل ( ۲۹ فروردین) روز اسیر فلسطینی شمار این افراد را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد که ۵۷ نفر از آنان زن و ۳۰۰ نفر کودک هستند و بیش از ۵۰۰ نفر از آنان نیز بدون محاکمه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

۱۳ نفر از اسرا نیز نماینده منتخب مردم در مجلس فلسطین هستند که از سوی نظامیان این رژیم بازداشت شده و همه این افراد در ۲۲ زندان در فلسطین اشغالی نگهداری می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها