بازدید 6139
۱

موج دوم کرونا در پاکستان و تعطیلی مجدد مدارس

به دنبال تشدید موج دوم کرونا در پاکستان مدارس و مراکز آموزشی این کشور دوباره تعطیل شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 24 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد، به دنبال تشدید موج دوم کرونا در پاکستان مدارس و مراکز آموزشی این کشور دوباره تعطیل شدند.

سایت خبری "هم نیوز" اعلام کرد، در پی افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر روزانه کرونا در پاکستان، وزارت آموزش و پرورش این کشور از تعطیلی مجدد مدارس و مراکز آموزشی به مدت یک ماه خبر داد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند این تصمیم در نشست امروز وزرای آموزش و پرورش هر چهار ایالت پاکستان گرفته شده و بعد از موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی خواهد شد.

"شفقت محمود" وزیر آموزش و پرورش پاکستان در نشست خبری گفت: تمامی مدارس و دانشگاه‌ها از ۲۶ نوامبر به مدت یک ماه تعطیل هستند و تمامی فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تعطیلات زمستانی مدارس نیز از ۲۵ دسامبر آغاز و تا ۱۰ ژانویه ادامه خواهد یافت، افزود: شروع مجدد فعالیت‌های آموزش حضوری بعد از این تعطیلات مجددا بررسی خواهد شد.

گفتنی است به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان و شناسایی موارد آلودگی به این ویروس در مراکز آموزشی، ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیلی ۲ ماه این مراکز را خواستار شده بود.

به گفته منابع خبری در شبانه روز گذشته تنها در مدارس ایالت بلوچستان پاکستان ۱۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شده است، این درحالی است که وزارت بهداشت پاکستان از ابتلای ۲۷۵۶ نفر به این بیماری در شبانه روز گذشته خبر داده است.

آمار مرگ و میر کرونایی در پاکستان نیز همچنان سیر صعودی دارد و در ۴۸ ساعت گذشته ۹۳ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

لازم به ذکر است دولت پاکستان ۲۵ شهریور ماه امسال با استناد به روند نزولی آمار مبتلایان، مدارس را بعد از شش ماه تعطیلی طی چند مرحله بازگشایی کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آیا مرزها به دقت بررسی می شوند و مسافران مشکوک قرنطینه 2 هفته ای می شوند ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل