بازدید 11005

حق آبه برای همه کشاورزان سیستان در نظر گرفته شده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: بمنظور کمک به همه بهره برداران بخش کشاورزی و تقسیم عادلانه آب، برای هر کشاورز سیستانی که به هر دلیلی از محل طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان حق آبه کشاورزی نداشته و یا دارای سهم آب کمی (کم حق آبه) بوده اند، سهم آب کشاورزی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 23 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد علی نیکبخت افزود: حداقل سهم حق آبه در نظر گرفته شده برای این افراد، حق آبه کشت در سطح ۳۰۰۰ متر مربع می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستانتصریح کرد: با این اقدام، بر اساس مطالعات انجام شده حدود ١٠ هزار بهره بردار سیستانی به ۶۵ هزار نفر کشاورز بهره‌مند از طرح ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران طرح، طبق برنامه کار تحویل آب به کشاورزان در محل حوضچه‌های ۵ هکتاری همچنان ادامه داشته و با رفع نواقص سرعت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

نیکبخت با تقدیر از همکاری کشاورزان افزود: تمام پیمانکاران اجرایی با نهایت دقت تمامی مسیر‌های انتقال آب را کنترل، تا حداکثر رضایت مندی بهره برداران فراهم گردد.

وی اذعان داشت: تاکنون قریب به ٣٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان آبگیری شده و روند این کار کماکان ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل