بازدید 19229
۵
انصارالله یمن اعلام کرده که به تاسیسات نفتی عربستان موشک زده است

حمله موشکی به آرامکو عربستان

سخنگوی انصارالله یمن از عملیات موشکی موفق علیه پالایشگاه آرامکو در عربستان سعودی خبر داد و افزود، موشک «قدس 2» در این عملیات استفاده شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 23 November 2020

به گزارش تابناک فرارو نوشت: ، سخنگوی انصارالله یمن از عملیات موشکی موفق علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی خبر داد و افزود، موشک «قدس 2» در این عملیات استفاده شد.

«یحیی سریع» سخنگوی انصارالله اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن موفق شد با موشک هدایت‌پذیر «قدس ۲» ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف بگیرد.

او در صفحه توییتر خود نوشت، این موشک‌ها اخیرا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های عملی موفق در عمق عربستان سعودی که هنوز اعلام نشده است، وارد فاز خدماتی شده‌‌اند.


یحیی سریع افزود "موشک قدس ۲ امروز (دوشنبه) با موفقیت به هدف برخورد کرده و خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها به سوی مکان هدف گرفته شده شتافته‌اند"

او تصریح کرد: این عملیات در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده چند روز پیش نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق عربستان سعودی انجام شده است.

سریع خطاب به شهروندان و شرکت‌های خارجی عامل در عربستان سعودی گفت، عملیات ارتش یمن ادامه دارد و توصیه می‌شود که از تأسیسات حیاتی در عربستان سعودی دور شوند زیرا جزء بانک اهداف صنعاء هستند.

تاکنون مقامات عربستانی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند اما گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از بلند شدن ستون دود از تاسیسات آرامکوست.

این حمله در حالی اتفاق افتاده است که مایک پمپئو به عربستان سفر و با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرده است.

اخیرا دولت ترامپ اعلام کرده که قصد دارد حوثی‌های یمن را در لیست تروریستی قرار دهد.

این چندمین حمله انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است، بزرگترین حمله آنان تابستان سال به تاسیسات نفتی آرامکو در نزدیکی سواحل خلیج فارس انجام شد که مدتی تولید و صادرات نفت عربستان را مختل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
قدس 2 ساخته ایرانه ؟
کار من نیست سیاست



دارم میرم دوغمو بنشوم
درود بر موشکها ایرانی...اعراب که دست چپ و راست خودشنو بلد نیستند
آل سقوط ..
خدا خيرتان دهد همين فرمان برويد جلو ..فقط آرامكو هدف باشد لاغير ..
مرگ بر ال سعود
با زدن آرامكو ..خاورميانه به آرامش خواهد رسيد
پارسال زدن دلار از بیستومن شد دوازده تومن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی