بازدید 5749

سارکوزی به دادگاه می‌رود

دادستان‌ها در مورد ادعا‌های "معمر قذافی" درباره ارسال میلیون‌ها دلار با چمدان برای کمک به کارزار انتخاباتی سال ۲۰۰۷ سارکوزی تحقیق می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 23 November 2020

به گزارش  تابناک به نقل از رویترز، "نیکلاس سارکوزی" رئیس جمهور سابق فرانسه به اتهام تلاش برای رشوه دادن به یک قاضی و تحت تاثیر قرار دادن او برای نفوذ غیرقانونی به دادگاه می‌رود.

 این موضوع یکی از چندین تحقیقات قضایی و رسوایی‌های احتمالی سارکوزی در طول چندین دهه فعالیت سیاسی او است.

نیکلاس سارکوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه در مراسمی سنتی که برای گرامی د‌اشت یاد فرانسویان کشته شده در جنگ با نازی‌ها در ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شد، شرکت کرد/ عکس: POOL

 

دادستان‌ها ادعا می‌کنند که سارکوزی به قاضی "گیلرت آذی‌برت" پیشنهاد کاری دلچسب در موناکو را داده تا بتواند در ازای آن اطلاعاتی محرمانه در مورد روند تحقیقات پرداخت‌های غیر قانونی از سوی "لیلیان بتن‌کورت" برای کارزار‌های انتخاباتی خودش (سارکوزی) در سال ۲۰۰۷ به دست آورد.

لیلیان بت‌ن کورت زنی ثروتمند، وارث و مالک بخش بزرگی از کمپانی آرایشی "لورآل" (اورال) بود که در سال ۲۰۱۷ درگذشت. سارکوزی متهم است که بخشی از هزینه‌های کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۰۷ را از بتن‌کورت دریافت کرده است.

سارکوزی که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ برای یک دور رئیس‌جمهور فرانسه بود، هنوز یکی از چهره‌های تاثیرگذار بین محافظه‌کاران است و هرگونه فساد و تخلف از سوی خودش را به شدت رد می‌کند. او برای اثبات ادعاهایش در مورد پرونده‌های فساد به شدت تلاش کرده و جنگیده است.

تیم تحقیقاتی دادستانی از سال ۲۰۱۳ مکالمات بین سارکوزی و وکیلش "تیری هرتسوگ" را به دلیل بررسی ادعا‌های مربوط به حمایت مالی لیبی از کارزار انتخاباتی سارکوزی شنود کرده‌اند.

آن‌ها در این میان دریافتند که سارکوزی و وکلیش از تلفن‌های همراهی استفاده می‌کنند که با نام‌های جعلی به ثبت رسیده است. تلفن همراه سارکوزی با نام جعلی "پل بیسموت" ثبت شده بود.

دادستان‌ها گفته‌اند که این شنود‌ها نشان می‌دهد که سارکوزی و هرتسوگ چندین بار با قاضی "اذی‌برت" به عنوان قاضی عالی‌ترین دادگاه تجدیدنظر فرانسه در پرونده‌های کیفری با اطلاعات کافی در مورد تحقیقات "لیلیان بتن‌کورت" صحبت کرده‌اند.

دادستان‌ها ادعا می‌کنند سارکوزی در ازای کمک‌های اذی‌برت به او کمک کرده تا شغلی خوب در موناکو را به دست آورد.

سارکوزی در ماه جاری به تلویزیون BFM گفت: "اذی‌برت هرگز شغلی را در موناکو به دست نیاورد".

هرتسوگ و آذی‌برگ هر دو با سارکوزی به اتهام فساد و اعمال نفوذ محاکمه خواهند شد. آن‌ها همچنین به "نقض حرفه‌ای اطلاعات محرمانه" متهم شده‌اند. در صورت محکومیت هر سه آن‌ها با ۱۰ سال حبس یا جرایم سنگین مواجه می‌شوند.

سارکوزی و حزب میانه وی "لس ریپالیکن" در سال‌های گذشته اعلام کرده‌اند که تحقیقات علیه رئیس‌جمهور سابق انگیزه‌های سیاسی دارد.

سارکوزی ۴ ماه دیگر (مارس) به اتهام نقض قوانین تامین مالی کارزار‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۲ بار دیگر در دادگاه حاضر خواهد شد.

پرونده "بیگمالیون"، حزب و تیم سارکوزی را به ایجاد روابط دوستانه با یک شرکت متهم می‌کند که با صدور فاکتور‌های جعلی هزینه واقعی کارزار‌های انتخاباتی را مخفی نگه داشته است.

دادستان‌ها در مورد ادعا‌های "معمر قذافی" درباره ارسال میلیون‌ها دلار با چمدان برای کمک به کارزار انتخاباتی سال ۲۰۰۷ سارکوزی تحقیق می‌کنند. سارکوزی این ادعا را نیز رد می‌کند.

 

عصرایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی