بازدید 10643

رئیس مجمع نمایندگان یزد دولت را به روزمرگی متهم کرد

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد دولت را به روزمرگی و لجبازی‌های با طرح‎های مجلس در موضوعاتی مانند طرح معیشتی و مالیات بر خانه‌های خالی متهم کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ 22 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر «سید جلیل میرمحمدی میبدی» عصر امروز یکشنبه دوم آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در مورد کارآمدی مجلس یازدهم اظهار کرد: خوشبختانه مجلس یازدهم از نمایندگان انقلابی و پا به کاری برخوردار است و مقرر بود از همان ابتدا تلاش شود تا دولت که به نوعی روزمرگی مواجه شده است را به تحرک واداریم، ولی با توجه به شرایط تحریم و وضعیت خاصی که در سال آخر دولت دوازدهم با آن مواجه شدیم، این موضوع دنبال نشد و به نظر استیضای رئیس جمهور نیز در چنین شرایطی به صلاح مملکت نبود.

وی در مورد روزمرگی دولت نیز به تصمیمات گاهاً متضاد و ناپخته‌ی دولتمردان در مورد کرونا و لجبازی‌های مکرر دولت با طرح‎های مجلس در مواردی مانند مسئله کمک معیشت مردم و طرح مالیات بر خانه‎های خالی و همچنین نبود هیچ نماینده‌ای از قوه مقننه در ستاد ملی مبارزه با کرونا به رغم حضور نمایندگانی از قوای مجریه و قضائیه و نیرو‌های مسلح و سایر بخش‌ها، اشاره کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: با این وجود خوشبختانه نمایندگان مردم حضور بسیار خوبی در حوزه‎های استحفاظی خود دارند و به نحو مطلوبی با مسئولان استان در رصد مسائل و رفع مشکلات همراهی و همکاری دارند.

وی در ادامه مهمترین موضوعات در دستور کار خود در این دوره را پیگیری موضوع خط دوم انتقال آب به استان، موضوع احیای موقافات استان به ویژه در شهرستان‌های تفت و میبد که سرمایه‌های چندین میلیارد تومانی به حال خود رها شده هستند و بحث حمایت از صنایع استان ذکر کرد و افزود: البته در حال حاضر سرلوحه کار‌ها رسیدگی به مباحث مرتب با کروناست تا حمایت‌های لازم از استان برای مدیریت و مهار این بیماری صورت گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد از برگزاری سه جلسه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با واکسن کرونا با حضور وزیر بهداشت، نمایندگان انستیتو پاستور و نشست با نمایندگان انستیتو راضی خبر داد و گفت: آنچه بیان شد موید این است که واکسن تولید شده در کشور فاز مطالعه حیوانی خود را سپری کرده و در شرف ورود به فاز انسانی است.

وی به پیگیری جدی موضوع کمبود برخی اقلام دارویی از جمله دارو‌های مربوط به بیماری کرونا و نیز انسولین قلمی در مجلس اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش مصرف انسولین قلمی در کشور طی سال جاری، خوشبختانه خط تولید این دارو در داخل کشور راه اندازی شده و امیدواریم با توسعه این بخش، نیاز کشور به زودی مرتفع شود.

میرمحمدی راجع به موضوع خلع ید مجتمع فولاد میبد از سرمایه‎گذار قبلی نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه این مجموعه در حالی به مدت ۱۲ سال غیرفعال بود که تاکنون دو تا سه هزار میلیارد تومان در این مجتمع دارای ظرفیت اشتغالزایی بیش از دو هزار نفر، سرمایه گذاری شده بود لذا از همان ابتدای فعالیت خود، این موضوع را از طریق قوای سه گانه و مسئولان ذی‎ربط دنبال کردیم و اخیراً از سوی قوه قضائیه رای خلع ید سرمایه گذار قبلی این مجموعه که دو هزار نفر سهامدار دارد، صادر شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا همین امروز نیز از طریق ایمیدرو پیگیر واگذاری این مجتمع بودیم و امیدواریم به زودی شاهد رونق تولید در این مجموعه بزرگ صنعتی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طی فعالیت هفت هشت ماه گذشته تلاش داشتیم با وجود محدودیت‌های کرونایی حضور فیزیکی خوبی را در دو شهرستان حوزه انتخابیه و روستا‌های آن‌ها داشته باشیم که در همین راستا خوشبختانه نشست‌های متعددی با اقشار و مسئولان مختلف این شهرستان‌ها برگزار و منجر به پیگیری و رفع بخشی از درخواست‌های مطرح شده در موضوعات گوناگون شده است.

میرمحمدی با اشاره به مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد در کارنامه کاری خود طی سال‌های گذشته، گفت: سعی کردیم علاوه بر وکالت مردم دو شهرستان حوزه‌های استحفاظی خود، به عنوان نماینده فرااستانی خدماتی را به کل استان نیز ارائه کنیم.

وی در مورد اهم پیگیری‎های خود در نشست با وزرا و مسئولان مربوطه در دولت به پیگیری خط دوم انتقال آب به استان، آبرسانی به روستا‌های شهرستان‎ تفت، کیفیت نامطلوب آب میبد و احیای قنوات خشکیده تفت در نشست با وزیر نیرو، اختصاص اعتبار به طرح‌های ورزشی شهرستان‌های میبد و تفت تحت عنوان مسئولیت اجتماعی با وزیر نفن و پیگیری حمایت از نهاد‌های مردم‎نهاد فعال در حوزه‌های فرهنگی و مشکلات حوزه وقف این شهرستان‌ها در نشست با وزیر ارشاد، اشاره کرد.

رئیس مجمع نمایندگان تفت و میبد از پیگیری موضوع استخدام پرستاران و کادر درمانی شرکتی در نشست با وزیر بهداشت خبر داد و ابراز امیدواری کرد با انجام تعهدات و وعده‌های داده شده در این باره شاهد نتایج خوبی در این رابطه باشیم.

وی همچنین به پیگیری تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان از جمله دستگاه اکسیژن ساز از طریق وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این رابطه دستورات خوبی اخذ شده، ولی همچنان پیگیر تحقق آن‌ها هستیم.

میرمحمدی به نشست خود با وزیر اقتصاد و دارایی در مورد تعطیلی برخی شعب بانک ملی شهرستان‌های تفت و میبد به منظور پیشگیری از این اتفاق و نیز پیگیری موضوع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان به ویژه شهرستان‌های تفت و میبد نیز اشاره کرد و در ادامه گفت: خوشبختانه در مورد صنایعی که با تعطیلی مواجه شده بودند تاکنون برخی پیگیری‎ها به نتیجه رسیده و مابقی همچنان در حال پیگیری است.

وی همچنین از نشست با روسای بهزیستی و کمیته امداد پیرامون مشکلات معلولین و پیگیری درخواست‎های اشتغال و حمایت از مددجویان کمیته امداد در شهرستان‌های تفت و میبد خبر داد.

نماینده مردم تفت و میبد در مورد مخالف چند ماه قبل خود با حضور سفیر انگلستان در استان یزد، اظهار کرد: هیچ مشکلی با حضور سفرای بسیاری از کشور‌ها نداریم، ولی در مورد سفیر انگلیس، این سئوال را داریم که طی ۲۰۰ سال گذشته حضور این کشور در ایران جز خیانت و خباثت چه نفعی برای مردم ما داشته است؟ آیا کشوری که جنایت بزرگی از کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت مصدق تا خیانت‌های فراوان در دوران دفاع مقدس با حمایت از صدام و عاملیت اصلی جدایی بحرین از کشور ما را در کارنامه دارد، جایی در استان یزد دارد؟ به نظر بنده فردی در جریان اغتشاشات به طور مستقیم در این هیاهو‌ها حضور می‌یابد، صلاحیت حضور در استان یزد را ندارد.

میرمحمدی ضمن ارائه سخنانی در مورد معدن مس علی آباد، راجع به درگیری اخیر مردم روستای کردآباد با یکی از معادن این منطقه گفت: در شهرستان تفت معادن سنگ زیادی وجود دارد که حدود هشت مورد از آن‌ها در منطقه کردآباد واقع شده، ولی مردم منطقه نسبت به یکی از آن‌ها که در نزدیکی این روستاست از سالیان گذشته مخالفت دارند و بار‌ها برای رفع این مشکل جلساتی با مردم روستا و مسئولان شهرستان برای رفع مشکل به صورت مصالحت آمیز برگزار شد، ولی با وجود وعده معدنکار برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در این روستا، نهایتا درگیری اخیر اتفاق افتاد که موضوع آن در شورای تامین شهرستان پیگیری و مصوب شد تا منطقه معدن تعطیل و از طریق شورای معادن، معدن جایگزین به بهره‌بردار داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار