بازدید 9587
۳

هشدارهای پلیس با آغاز محدودیت های جدید کرونایی

همزمان با آغاز مرحله جدیدی از محدودیت‌های کرونایی، معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ توصیه‌ها و هشدارهایی را به مردم ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 21 November 2020

به گزارش «تابناک»، سرگرد وحید سلطانی‌پاجی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در شهر تهران، گفت: مهم ترین نکته‌ای که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند عمل به مقررات و مصوبات ستادملی مقابله با کروناست. لذا لازم است از تردد غیرضروری، برگزاری مهمانی و دید و بازدید و انجام سفر در این ایام خودداری شود. بهترین محل برای کمک به قطع چرخه انتقال و شیوع کرونا حضور در خانه است.

وی با بیان اینکه مجرمان همواره در شرایط خاص و با سوءاستفاده از این جو اقدام به سواستفاده از موقعیت می‌کنند، گفت: در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرم با غصب و جعل عناوینی نظیر مامور پلیس، مامور بهداشت، بازرس اتحادیه، تعزیرات و ... اقدامات مجرمانه‌ای را انجام دهند که لازم است در این خصوص شهروندان هوشیاری خود را حفظ کنند.

هیچ ماموری جریمه کرونا را نقدی و در محل دریافت نمی‌کند

سلطانی اضافه کرد: یکی از این موارد احتمال مراجعه افراد سودجو به صاحبان و متصدیان صنوف، شهروندان یا خودروهای آنان است که در این خصوص لازم است شهروندان حتما از جزئیات اجرای طرح‌ها آگاه باشند و بدانند که هیچگاه ماموران اعم از پلیس، بهداشت و ... با مراجعه مستقیم به شهروندان مبلغی را تحت عنوان جریمه اخذ نمی‌کنند. همچنین طبق اعلام نهادهای مربوطه خودرویی نیز در این طرح توقیف نمی شود و صرفا اعمال جریمه انجام خواهد شد که آن هم در سامانه رسمی پلیس راهور قابل استعلام است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر شهروندان با مواردی از مراجعه افراد به واحد صنفی یا در منازل خود روبه روشدند حتما صحت و سقم موضوع را بررسی کنند.

به گفته وی، هیچ ماموری برای اجرای محدودیت های کرونایی به در منازل مراجعه نخواهد کرد و به همین دلیل درخواست ما از شهروندان این است که حتما موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری پایتخت با تاکید بر اینکه لازم است صاحبان صنوف نیز در همان ساعات مقرر و اعلام شده نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کنند، گفت: با توجه به خلوتی معابر، ممکن است افراد سودجو و سارق به واحدهایی که پس از ساعات مجاز فعال هستند مراجعه کرده و اقدام به سرقت از آنان کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که به همین بهانه اقدام به اخاذی از صاحبان صنوف هم کنند.

سلطانی به انتشار اخبار جعلی و شایعات در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: بعضا ممکن است اخبار کذب و اشتباه و با اهداف و نیات خاص در فضای مجازی منتشر شود. به همین دلیل توصیه همیشگی پلیس به شهروندان این است که اخبار را از رسانه های رسمی و خبرگزاری های معتبر پیگیری کنند و به آنچه که در فیک نیوزها منتشر می شود، توجه نکنند.

مراقب سودجویی در پوشش دریافت مجوز تردد در محدودیت‌های کرونایی باشید

وی درباره احتمال کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان به بهانه‌هایی نظیر اخذ مجوز تردد در ساعات محدودیت و ... نیز گفت: این موارد رسما از سوی نهادهای رسمی اعلام خواهد شد و شیوه آن نیز کاملا شفاف و صریح است. بنابراین اگر شهروندان و به خصوص رانندگان تاکسی ها و ناوگان مسافربری با چنین مواردی مواجه شدند باید بدانند که هرگونه شیوه‌ای خارج از ضوابط اعلام شده، به قصد کلاهبرداری از آنان بوده و به آن توجه نکنند. چون معمولا در این روش یا اطلاعات هویتی افراد اخذ شده و از آنان سواستفاده می‌شود یا مبالغی از آنان کلاهبرداری می‌شود.

سلطانی در پایان با اشاره به صنوفی که فعالیت آنها بر اساس تصمیم ستادملی مقابله با کرونا تعطیل شده است، گفت: توصیه پلیس به متصدیان این واحدهای صنفی این است که حتما از رعایت نکات ایمنی در زمان تعطیلی واحد خود مطمئن شوند و درها و کرکره واحد صنفی خود را به خوبی قفل کرده و دزدگیر آن را نیز فعال کنند. همچنین اگر واحد صنفی آنها در پاساژ یا مجتمع تجاری است، لازم است که حتما سرایدار یا نگهبانی به طور ۲۴ساعته در محل حضور داشته و اقدام به مراقبت از محل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
امروز خیلی محدودیت شدید بود
شلوغ تر از همیشه
خیابونا
مترو
اتوبوس

این حاصل بی اعتمادی مردم به این سیستم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
و البته برنامه ریزی اشتباه با عناوینی مثل تعطیلی و قرنطینه سراسری. هعیچ جا تعطیل نیست. هیچ جا
آخه کدوم محدودیت؟ فقط میخواین جریمه بگیرین ؟ هیچ حا که تعطیل نیست تازه به خاطر طرح ترافیک از یک طرف و جریمه خودروها از یک سمت ازدحامم بیشتره من تو کارخونه ماشین سازی کار میکنم به صورت شیفتی الان به خاطر محدودیت تردد از ۹ شب به جای دوازده شب مجبورم تا صبح بمونم سر کار یا به گفته کارخونه با سرویس بیام که شلوغ هست و خودش عامل سرایت بیشتر عملا هر تصمیمی میگیرین در جهت بدبهت کردن بیشتر مردم و افزایش بحران و کشتن مردم و پر شدن جیب خودتونه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان