بازدید 10474

لزوم پاسخ وزیر کشور به اتفاق تخریب خانه یک زن

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در مورد تخریب خانه زن بندرعباسی که اخیرا در فضای مجازی فراگیر شده است، گفت: از وزیر کشور درباره چرایی تکرار چنین مسائلی توضیح خواهد خواست.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 20 November 2020

به گزارش «تایناک» یه نقل از ایسنا، سمیه رفیعی نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر از سفرش به بندرعباس برای بررسی موضوع صید ترال خبر داد و در مورد تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس که اخیرا در فضای مجازی فراگیر شده است، نوشت:

«فردا در سفری که برای پیگیری روند ممنوعیت صید ترال به ⁧‫بندرعباس‬⁩ خواهم داشت، پیگیر روند درمان این زن مظلوم سرپرست خانوار خواهم بود. ضمنا پیگیری روند اصلاح قوانین موجود در مجلس و نیز توضیح از وزیر کشور درباره چرایی تکرار مسائلی از این دست در دستور کار خواهد بود.»

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ماموران شهرداری بندرعباس اقدام به تخریب خانه یک پیرزن کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
تابناک با سانسور نظرات مردم موجب مهاجرت کاربران به تویتر و ... میشین
انتظار دارید اون کودکی که صدای گریش میاد وقتی بزرگ شد بشه مدافع امثال اسد؟ یا اینکه مثل فرزندان مسئولین مهاجرت کنه آمریکا و کانادا به دولتهای کفر(بخوانید آزاد) خدمت کند؟
البته صدا و سیما هم فقط تخریب خانه های فلسطینیها رو پخش میکنه. ایرانیها که آدم نیستند
زن سرپرست خانوار؟ با چند بچه قد و نیم قد یتیم یا بی پدر؟ خودتان را جای آن مادر بگذارید. بعد از تخریب خانه چه فکری به ذهنش آمده؟ تک و تنها در این وانفسای فقر و کرونا و... بی سرپناه، این بچه های یتیم را کجا نگه دارم؟


آتش بر آشیانه ی مرغی نمیزنند
گیرم که خیمه خیمه ی آل عبا نبود

لب تشنه کی کشند کسی را کنار آب
گیرم حسین سبط رسول خدا نبود

کی؟ کعب نی به زنی دیده صد بلا
گیرم اسیر دختر خیرالنسا نبود

بستر ز زیرپای علیلی کجا کشند
گیرم که آن مریض یکی ز اولیا نبود

رأس بریده را که زند چوب خیزران
گیرم لبش به خواندن ذکر خدا نبود


وصال شیرازی
این رفتارها آبروی نظام رو نمیبره؟ این کارها به نفع دشمن نیست؟ اینها اگر ظلم و ستم نیست پس چیه؟
آیا ما بی خانه هم برویم زمین بیت المال راتصاحب کنیم بعد بیایند بگیرند و با جار و جنجال و گریه می توانیم خانه جدید بگیریم!!!!!!!!!
با سلام، لطفاً جو زده نشوید بدلیل عدم برخورد با مفسدان بزرگ نباید به تخلفی که شبیه این موارد است با دیده اغماض نگاه کرد چون همان بلایی سر ما بیشتر خواهد آمد که در این 40 سال بدلیل سکوت در باره خلاف بعضی از بزرگان و نزدیکان سبی و نسبی آنها هر خلافی را چشم بستیم تا نکند صدای مردم در آید و شیرازه مملکت پاشیده شود آقایان پوپولیست لطفاً ضمن برخورد اولیه با بزرگان متخلف مثل همان هایی که چشم خود را برای مال دزدی دامادهای خود در لواسان و .... بسته با دیگر متخلفان هم برخورد نمایید که در دو عدم برخورد در هر دو حالت غلط محض خواهد بود.
زن ٣٥ ساله را مي گوييد پيرزن؟
تخلفات و برخی اقدامات خارج از چارچوب شهرداری بندرعباس، مسبوق به سابقه است.
برای ساخت وسازهای رسمی، مجوز های عجیب و غریبی صادر شده است که در هنگام بررسی، عدم گرفتن استعلامات لازم ، تطبیق با نقشه جامع شهر یا تخلفات بزرگتر و بسیار آشکار به چشم می خورد، در حالیکه برای ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری دریا ، قوانین سختی وجود دارد اما برای خشک کردن بستر دریا و ساخت و ساز غیر قانونی، مجوز صادر شده است، اینها بخشی از تخلفات گسترده شهرداری بندرعباس است.
از طرفی ساخت و ساز های بدون مجوز و غیر قانونی حتی در نواحی از بندرعباس، که خانه ها سند رسمی ندارند، مشاهده می شود؛ برای مناطقی که در صورت وجود سند و مجوز، به دلیل مساله حریم دریا و برخی مسائل زیرساختی مثل شبکه فاضلاب و راه مناسب و برخی مسائل بهداشتی ، امکان صدور مجوز ساختمان های چندین طبقه و بلند مرتبه سازی همراه با مسائل متعدد و غیر قابل قبولی است، ساخت و ساز هایی صورت گرفته که شهرداری جلوی هیچ کدام از آنها را نگرفته است.
در مورد مساله حاشیه نشینی نیز، شهرک هایی وجود دارد، که مسائل زیرساختی، بهداشتی، جرم و بزه و آسیب های اجتماعی در آن وجود دارد و مدتهاست که شکل گرفته
و در میان انبوهی از این مسائل، شهر داری یک چار دیواری که خانه نبوده و فقط چار دیوار و یک سقف داشته را تخریب کرده است و تخلفات شهرداری است که باید رسیدگی شود نه این زن سرپرست خانوار که به هزار دلیل مضاعف مسائل اقتصادی که این روزها دامن جامعه را گرفته از سرما و گرما به جایی پناه آورده است.
قطعا برای عملکرد اقتصادی خود و شرایط زنان مظلوم سرپرست خانوار باید پاسخگو باشند
در گرمای بندرعباس که گاهی دمای هوا تا۵۰ درجه نیز می رسد این چاردیواری یک کولر نداشته است، این چار دیواری یک حمام و دستشویی نیز نداشته است. امیدوارم معنی ساخت و ساز غیر مجاز را مسئولان درک کنند
امیدوارم به وضعیت شخص این زن سرپرست خانوار که هم اکنون رنج و آلام سوختگی را نیز به دوش می کشد، رسیدگی شود و مردم آماده کمک ایشان هستند.
امروز به بیمارستان رفتم و خداروشکر وضعیت ایشان نسبت به چند روز گذشته بهتر است اما همه ما باید به هموطنانمان کمک کنیم.
بعضیا واقعا بویی ازانسانیت نبردن،چطور دلشون اومد یه همچین خانواده ای روبی سرپناه کنن،طبق معمول مسئولین هیچکدوم پاسخگونیستن،به امیدروزی که هیچکس بی سرپناه نمونه اون هم دراین روزهای سرد
خدا خیرت دهد نماینده مجلس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار