بازدید 23060
۲

حضور علی‌اف در شهر‌های به تصرف درآمده قره‌باغ

دفتر رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز، دوشنبه بعد از تسلط نیرو‌های کشورش بر جبرائیل و فضولی در منطقه قره‌باغ در اکتبر گذشته از این دو شهر بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 16 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد، علی‌اف با همسرش، مهربان روز ۱۶ نوامبر از دو منطقه جبرائیل و فضولی که اخیرا آزاد شده‌اند، بازدید کرد. این دو شهر تحت تسلط ارتش جمهوری آذربایجان قرار گرفته‌اند.

درگیری‌های مسلحانه ۲۷ سپتامبر در خط تماس بین نیرو‌های آذربایجان و ارمنستان در قره‌باغ و مناطق هم‌جوار آن درگرفت که طی بیش از ۲۰ سال گذشته خطرناک‌ترین تنش بین دو طرف بود.

در پی این تحولات جمهوری آذربایجان حمله‌ای گسترده به نیرو‌های ارمنی در قره‌باغ آغاز کرد در حالی‌که رئیس‌جمهوری آذربایجان تاکید کرد، تنها راه حل در اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه مبنی بر بازگرداندن زمین‌های اشغالی به آذربایجان نمود پیدا می‌کند.

در این راستا وزارت دفاع روسیه اظهار کرد، ۷۲۵ تن که در پی درگیری‌ها به ارمنستان مهاجرت کرده بودند به منطقه قره‌باغ بازگشتند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، امروز ۴۷۵ آواره همراه گشتی‌های نیرو‌های صلح‌بان روسیه به اراضی قره‌باغ بازگشتند که تعداد کلی آوارگان بازگشته از ۱۴ نوامبر به ۷۲۵ تن رسیده است.

کوناشنکوف تصریح کرد: تبادل اجساد کشته‌ها نیز بین دو طرف ارمنی و آذربایجانی با هماهنگی نیرو‌های صلح‌بان روسیه و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ادامه دارد.

این سخنگو اشاره کرد، کارشناسان نظامی روسیه اقدام به مین زدایی از گذرگاه لاچین بین ارمنستان و قره‌باغ می‌کنند و این اقدامات منجر به پاکسازی یک کیلومتر در مسیر ارتباطی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۲
نگوییم به تصرف درآمده ، بگوییم آزاد شده
شهر هاي تصرف شده يا آزاد شده ؟!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان