بازدید 11634
۸

حامیان ترامپ به خیابان‌ها می‌آیند

حامیان دونالد ترامپ با انتشار اطلاعیه‌ها و فراخوان متعدد در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که ظهر شنبه (به وقت محلی) در واشنگتن در اعتراض به انتخابات راهپیمایی خواند کرد و کارشناسان هشدار می دهند که حضور تندروها در این تجمع موجب بروز آشوب شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 14 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه یو اس تودی، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد از حامیان ترامپ قرار است در این راهپیمایی حضور پیدا کنند اما کارشناسان هشدار می دهند برخی از افراط گرایان ممکن است روز شنبه در تجمعات واشنگتن دی سی در حمایت از دونالد ترامپ شرکت کنند.

برگزاری تجمع حامیان ترامپ از روز سه شنبه تحت عنوان "راهپیمایی میلیونی مارس"، توقف دزدیدن آرا، راهپیمایی برای ترامپ در فضای مجازی و شبکه اجتماعی در حال انتشار است و گفته می‌شود این تجمع فردا شنبه برپا خواهد شد.

موریل بوثر شهردار واشنگتن و اداره پلیس متروپولیتن اعلام کرده اند که آنها حوادث را زیر نظر دارند، اما نمی توانند شمار جمعیتی را که قرار است در این راهپیمایی حضور پیدا کنند، تخمین بزنند. آنان بر این باورند که حداقل یک حرکت ضد اعتراض توسط گروه چپ برنامه ریزی شده است.

گروه ضد افترا که یکی از گروه های حامی ترامپ است در بیانیه ای اعلام کرد: برگزار کنندگان این رویداد را به عنوان راهی برای اعتراض به تقلب در انتخابات و نشان دادن حمایت از رئیس جمهور می دانند و خواستار یک انتخابات آزاد و عادلانه هستند.

با توجه به بیانیه گروه ضد افترا، تجمعات روز شنبه به عنوان رویدادهای افراط گرایانه تلقی نمی شوند، اما در رسانه های اجتماعی از جمله پارلر و تلگرام سر و صدای ویژه ای در محافل راست گرایان ایجاد کرده است.

"اورن سگال" معاون رئیس مرکز افراط گرایی گروه ضد افترا گفت: انتظار نمیرود که این رویداد مانند راهپیمایی مارس زنان پس از انتخاب ترامپ درسال ۲۰۱۶، جمعیت زیادی را به خود جلب کند و معتقد نیست که این رویداد لزوماً منجر به تهدید امنیت عمومی شود.

سگال افزود: چه کسانی واقعاً در این مراسم حاضر می شوند، باید منتظر بود و دید. خطر در اینجا این است که شما افراد افراطی دارید که عقاید یکسانی دارند، از همان ایدئولوژی مشترک برخوردار هستند اما افکار همان افراد غیر افراطی را ترویج می کنند.

"کایلی مک‌انانی" سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه با تایید برگزاری تجمع حامیان ترامپ در واشنگتن دی سی گفت: انتظار میرود تعداد زیادی از حامیان رییس جمهور در این مراسم حضور پیدا کنند.

مک انانی به فاکس نیوز گفت: من فکر می کنم حضور مردم در این رویداد خیلی زیاد باشد، مردم می خواهند حضور پیدا کنند و صدای آنها شنیده شود.

برگزاری تجمع حامیان ترامپ بعد از انتخابات در حالی قرار است رخ دهد که پیش از این کارشناسان بارها هشدار داده بودند که در صورت باخت ترامپ در انتخابات ممکن است آشوب آمریکا را فرا بگیرد.

در همین مورد روزنامه نیویورک‌پست در گزارشی چند روز قبل از انتخابات نوشت: مولتی‌میلیاردرهای نیویورک با استخدام نگهبان‌های مسلح جهت محافظت از ساختمان‌های مجلل‌شان در منطقه «منهتن» خودشان را آماده بروز ناآرامی‌های داخلی بعد از انتخابات کرده‌اند.

روزنامه یواس‌ای‌تودی هم نوشته شمار زیادی از شهروندان از بیم بروز خشونت، به خرید دیوانه‌وار سلاح، کنسرو مواد غذایی، دستمال توالت و دیگر مایحتاج زندگی روی آورده‌اند مردم حتی از بیم آنکه به دلیل طرفداری از یک نامزد هدف آشوب و اغتشاش قرار گیرند برچسب‌ها و تابلوهای انتخاباتی را از سر در منازلشان کنده‌اند.

گروه‌های نژادپرست و مسلح راست‌گرا در آمریکا که جزو طرفداران ترامپ هستند یکی از منابع خطر محسوب می‌شوند.

نشریه آتلانتیک با بررسی تفکرات یکی از این گروه‌ها به نام «سوگندخوردگان» نوشته هزاران نفر از آنها خودشان را برای مبارزات خیابانی، در صورت «تقلب در انتخابات» به ضرر ترامپ آماده می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
اقای پرزیدنت باید مهندسی می کردی دیگه دیر شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
تو نیاز نیست نگران ترامپ باشی آمریکا قانون داره با یک حکم نمی شه متقلب رو برنده اعلام کرد و بهش تبریک گفت و در دو ساعت ۴۰ میلیون رای را شمارش کنند!!!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
غرورت اجازه نداد با احمدینژاد مشورت بکنی تا به این فلاکت نیفتی
طرفداراش یه مشت خلافکارو چاقوکشن
وقتی طرفداران بایدن به خیابان آمدند تحلیل های آبدوغ خیاری نکردی حالا که طرفداران ترامپ به خیابان می آیند تحلیل های آبدوغ خیاری تابناک شروع شد کلا سر و سر شما با دموکرات ها در این چهار پنج دهه چیه؟
مجددا ترامپ انتخاب خواهد شد
به قول بزرگواری اینها خس و خاشاک هستند که سیل ملت آمریکا آنها را با خود خواهد برد
بیشترین از این دیگه ابروی کشور خودتون رو نبرید بدبختا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر