بازدید 17702

گلایه‌های احمدی‌نژاد از مجلس

کد خبر: ۱۰۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴ 30 May 2010
محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري طي جلسه‌اي با اعضاي هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس، به بيان سخنان و انتقادات مهمي در رابطه با قوه مقننه پرداخته است.

به گزارش فارس اعضاي هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته طي جلسه‌اي بسيار مهمي با برخي از مقامات اجرايي كشور كه محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري نيز در آن جلسه حضور داشته است، به بيان نكات مهمي در رابطه با عدم ابلاغ قوانين مصوب مجلس پرداختند كه اتفاقاً رئيس‌جمهوري نيز با ارائه توضيحات و بيان ادله‌اي، علت اين امر را به اعضاي كميسيون اصل 90 توضيح مي‌دهد.

لازم به توضيح است اين جلسه به دعوت هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 برگزار شده است.

در اين جلسه رئيس‌جمهوري پس از بيان توضيحات خود، انتقادات مهمي را در خصوص قوه مقننه بيان مي‌كند كه اعضاي حاضر كميسيون نيز متقاعد شدند كه در ذيل به برخي از اين سخنان مهم رياست جمهوري اشاره مي‌شود.

* سؤال اعضاي كميسيون اصل 90 درباره عدم ابلاغ دو قانون توسط رئيس‌جمهور
يكي از نكات مورد اشاره اعضاي هيئت رئيسه اين كميسيون، عدم اجراي قوانين مصوب مجلس و يا تأخير در ابلاغ اين قوانين براي اجرا بوده است. تأخير در ابلاغ قانون " 2 ميليارد تومان تسهيلات براي قطار شهري " و نيز "قانون حمايت از توليد مسكن " دو مورد قانون ابلاغ نشده از سوي دولت بوده كه هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 آن را ذكر كرده‌اند و رئيس‌جمهور نيز پس از ارائه توضيحاتي در خصوص اين 2 قانون، تأكيد كرده كه اگر مورد سومي هم هست بگوييد كه هيئت رئيسه كميسيون مورد ديگري را نگفته‌اند.

رئيس‌جمهور در اين جلسه و در توضيحات خود براي عدم ابلاغ اين دو قانون گفته كه بر اساس قوانين بالا دستي و شرايط توافق شده در موضوعات اجرايي، امكان ابلاغ اين دو قانون نبوده است و خود مجلس نيز به عنوان مركز مصوب قانون به اين نتيجه رسيده كه اشتباه كرده لذا مجلس نيز به دنبال راه اصلاح مي‌گشت.

احمدي‌نژاد گفته كه قانون تسهيلات 2 ميلياردي قطار شهري داراي تبعات و خطرات بسيار بسيار نامناسبي بوده و قانون حمايت از توليد مسكن نيز در صورت ابلاغ مشكلات فراواني را به وجود مي‌آورده است از جمله در قيمت مسكن و زمين اثر مي‌گذاشته و همچنين سوء استفاده در صدور سند زمين‌هاي روستايي را نيز در پي داشته است.

رئيس‌جمهور در اين جلسه تأكيد كرده كه خود مجلس بدون توجه به قوانين بالا دستي موارد فراواني از قوانين را به تصويب رسانده كه همه آنها با مشكل مواجه است. اگر اشكال نا به جاي دولت عدم ابلاغ 2 قانون باشد، مجلس تاكنون بيش از 130 قانون تصويب كرده كه مغاير با شرع و قانون اساسي است، اين راه ناصواب و نامناسبي است كه مجلس بگويد ما قانون خلاف شرع و خلاف قانون اساسي تصويب مي‌كنيم و مجمع تشخيص مصلحت نظام تكليف آن روشن مي‌كند؛ مگر مجمع تشخيص مصلحت نظام، مافوق شرع و قانون اساسي است؟ و چرا يك مركز بالا دستي ديگري فراتر از قانون اساسي و شرع مقدس در كشور تصميم گيرنده نيست؟ فلسفه وجودي مجمع براي تنگناها و موارد خاص قانونگذاري بود كه هم‌اكنون تبديل به روش جاري شده است.

* توضيح رئيس‌جمهور درباره برداشت دولت از حساب ذخيره ارزي براي تأمين بنزين
بر اساس اين گزارش، مورد ديگر مطرح شده در اين جلسه بحث برداشت نامتوازن دولت از حساب ذخيره ارزي براي تأمين واردات بنزين بوده كه رئيس‌جمهور در اين باره نيز گفته دولت به جهت اينكه آثار تورمي و سوء اجتماعي به وجود نيايد براي اين موضوع لايحه مجددي را به مجلس ارسال نكرد اما با "هماهنگي كامل "، اين برداشت از حساب ذخيره ارزي براي تأمين واردات بنزين صورت گرفت، واردات اين بنزين نيز به 2 دليل عمده از روي ناچاري بوده يكي اينكه دولت بخشي از بنزين را كه "بنزين اوكتان " است بايد وارد مي‌كرد و دوم اينكه آيا مي‌شود به جايگاه‌هاي پمپ بنزين گفته مي‌شد كه شما در ماه به عنوان مثال 20 روز بنزين توزيع كنيد و 10 روز توزيع نكنيد؟
 
چه بحراني در كشور ايجاد مي‌شد؟ كساني كه مرتب تذكر مي‌دهند و ادعا مي‌كنند كه دولت حق برداشت از حساب ذخيره ارزي را نداشته، به اين سؤال پاسخ دهند، آيا مي‌شود به مصرف كننده بنزين نداد؟ ضمن اينكه موضوع برداشت از حساب ذخيره ارزي هم در بودجه 1388 تأمين و در زمان تصويب آن مستهلك شد.

* گلايه احمدي‌نژاد از عدم پيگيري كميسيون اصل 90 درباره خبر تكذيب شده جابجايي يك ميليارد دلار
همچنين رئيس‌جمهور در اين جلسه گفته است اصلاً كميسيون اصل 90 كه مسئول رسيدگي به شكايات اشخاص عليه مسئولان است از زماني كه بحث جا به جايي خلاف قانون يك ميليارد دلار در آستانه انتخابات دهم رياست‌جمهوري مطرح شد و ضربه‌اي را به دولت نهم وارد كرد، بعد از اينكه ثابت شد كه اين ادعا، اتهام و كذب محض است، چرا كميسيون اصل 90 در اين زمينه احقاق حق نكرد؟

بر پايه اين گزارش، رئيس‌جمهور در اين جلسه از علي لاريجاني رئيس مجلس گلايه كرده و گفته بنده به عنوان يك دوست آقاي لاريجاني از او توقع نداشتم كه او بر موضوع جا به جايي يك ميليارد دلار صحه بگذارد.

احمدي‌نژاد ادامه داده حتي زماني كه اين موضوع ثابت شد، ديوان محاسبات كل كشور اتهام را درج نكرد؛ آيا در آنجا حق فرد و حق دولت مطرح نبود؟ چرا كميسيون اصل 90 به اين موضوع رسيدگي نكرد؟

موضوعي طراحي شد و براي تخريب و اتهام زدن به دولت، در اختيار رقيب قرار گرفت، حتي پس از آنكه ثابت شد اين اتهام، كذب محض بوده، مدعيان راضي نشدند و كسي حاضر نشد كه حق يك مظلوم كه مورد تهاجم افراد و افكار قرار گرفت و در رأي 24 ميليوني او اثر گذاشت، احقاق حق كنند.

* اگر كسي اتهام جابجايي يك ميليارد دلار را ثابت مي‌كرد راضي بودم دست و گردن مرا قطع كنند
رئيس‌جمهور همچنين در اين جلسه گفته كه بنده آمادگي داشتم هر كسي و در هر محكمه‌اي اگر اين موضوع را به اثبات مي‌رساند كه ما خلافي مرتكب شديم، راضي بودم دست و گردن من را قطع مي‌كردند.

احمدي‌نژاد در اين جلسه همچنين گفته است كه بنده همين الآن نيز به كميسيون اصل 90 اعلام مي‌كنم براي چندمين بار هم اگر اين موضوع يك ميليارد دلار را بررسي كنيد و به اندك جا به جايي خلاف قانون در اين رابطه رسيديد، حاضرم دست يا گردن من را قطع كنيد اما اگر ديديد اين اتهام، مظلومانه به من وارد شده، حق من بود كه حداقل كذب بودن اين اتهام را اعلام كنيد اما تا به امروز كسي اين موضوع را اعلام نكرده است.

*استيضاح و سؤال نمايندگان در مجلس اكثراً در موضوعي كه از تريبون اعلام مي‌شود، نيست
احمدي‌نژاد گفته كه يكي از گلايه‌هاي من اين است كه بخش عمده‌اي از وقت مؤثر وزراء گرفتار پاسخگويي به استيضاح و سؤال نمايندگان در مجلس مي‌شود كه اين سؤالات اكثراً در موضوعي كه از تريبون اعلام مي‌شود، نيست.

مطالباتي در رابطه با مسئولان حوزه انتخابيه آن نماينده است اما چون به آن مطالبات عمل نمي‌شود، نماينده گوشه‌اي از مأموريت اجرايي يك وزير را مورد بهانه قرار داده و سؤال مي‌كند.

بحثي نيست، چون قانوني است و نماينده مجلس مي‌تواند سؤال و استيضاح كند اما مايه تعجب است كه كمترين لغزش يك مقام اجرايي زير ذره‌بين مراكز نظارتي متعددي از جمله قوه مقننه قرار مي‌گيرد در حالي كه اگر صدها برابر بزرگتر، تخلفي از يك نماينده مجلس صورت گيرد هيچ كس حق تعرض به نماينده مجلس را ندارد، آن هم نماينده‌اي كه ممكن است با 6 هزار رأي نمايده شده باشد.

به گفته رئيس‌جمهوري كسي كه با 6 هزار رأي نماينده شده خود را مصون و مبرا و نماينده مردم مي‌داند اما خود اين فرد، رئيس‌جمهور را با بيش از 24 ميليون رأي نماينده ملت نمي‌داند!؟

بر اساس اين گزارش، اعضاي هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 نيز در اين جلسه پذيرفتند كه قانون اساسي نيز طبق تفسير شوراي نگهبان، چنين حقي را به نماينده مجلس نداده كه در همه امور دخالت كند و وارد شود، اين موضوع را حتي هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 نيز پذيرفته‌اند اما بايد گفت كه اين موضوع از تخلفاتي است كه مجلس مرتكب مي‌شود و دولت مظلومانه در حال تحمل آن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
قربونت برم دیگه نمیشه هرچی رئیس جمهور میگه اجرا شه.خوب سرشکن کردن قدرت،نظریه تفکیک قوا...خواهش می کنم یه کم مطالعه کنیییییییییییید
احمدي ن‍‍زاد مجلس را عملا قبول ندارد
ما بلاخره نفهمیدیم اون قانون بالا دستی که اشاره شده چیه و چرا اعلام نمیشه , شایدم گفتن من عقلم نمیرسه
خلاصه ته بحث اینه که مجلس و مجمع تشخیص و .. نمی فهمند.فقط من می فهمم.
پس بهتر مجلس دیگه حرفی نزنه
ایا این 6 هزار رای فقط اینجا کاربرد دارد و یا در مواقع دیگر همین شخص میتواند برای مملکت تصمیم گیری نماید اتفاقا حرف ما هم از اول همین بوده است نماینده ای که این میزان رای دارد بر همین وزن میتواند نظر و تصمیم بگیرد
معلوم است کسی توجیهات رییس جمهور را نخوانده تا پیغامی بگذارد
جالبه واقعا جالبه!!!
تمامی مصوبات مجلس در راستای خواست دولت بوده !!!حا لا گلایه هم میکنن!
گاملا صحیح و به جا گفته اینجاشو: "مايه تعجب است كه كمترين لغزش يك مقام اجرايي زير ذره‌بين مراكز نظارتي متعددي از جمله قوه مقننه قرار مي‌گيرد در حالي كه اگر صدها برابر بزرگتر، تخلفي از يك نماينده مجلس صورت گيرد هيچ كس حق تعرض به نماينده مجلس را ندارد، آن هم نماينده‌اي كه ممكن است با 6 هزار رأي نمايده شده باشد.
به گفته رئيس‌جمهوري كسي كه با 6 هزار رأي نماينده شده خود را مصون و مبرا و نماينده مردم مي‌داند اما خود اين فرد، رئيس‌جمهور را با بيش از 24 ميليون رأي نماينده ملت نمي‌داند!؟ "
تابناک!!!!
جدیدا تحلیل ها و نتیجه گیری هایت بوی دولتی شدن میده !! چقدر دورو هستی و ....
راستی از کی تا حالا کمک به گسترش قطار شهری که مستقیما درحل مشکل حمل ونقل شهری و جلوگیری از وقت و انرژی مردم نقش بسزایی داره بسیار بسیار بسیار خطرناک میباشد که مردم از اون بی خبرند !!! خلاصه شما هم شدید رسانه و سایت دولتی البته با یک ادبیات متفاوت !!1 با صد رحمت به سایت رجا نیوز و فارس و ...
لطفا از گلایه های مردم از مجلس هم یک گزارش بدهید!!
آيا آقاي احمدي نژاد اجازه دارند به اين دليل كه تشخيص مي دهند قانون ايراد دارد آن را اجرا نكند؟
برای فارس نوشتم برای شما هم مینویسم، آقای احمدی نژاد بهتر است یکبار قانون اساسی را بخوانند تا بدانند کار نهاد قانونگذاری چیست و کار نهاد اجرایی چیست!
خداوند به اين مرد پرتلاش و شجاع و اين رييس جمهور مردمي سلامتي و طول عمر باعزت عطا كند و همه دشمنان غرض ورزش را بي ابروتر نمايد
خاک بر سر مزدورت کنن تابناک. چرا دیگه نظرات رو نمی ذاری؟ به چه قیمتی خودت رو فروختی؟؟ شما همگی سروته یک کرباس نجس هستید
والله ما که آخرش نفهمیدیم رییس جمهور مملکت با این صراحت مثال زدنی وارد قضییه مشود ومردانه اعلام میدارد که در مخکمه ای حاضر به پاسخگویی است یکبار همه مردانه وبدور از هیاهو اعلام نمایند که یا این جرم صورت پذیرفته است یا در صدا وسیما طرف مقابل بگوید من اشتباه کردم..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر