بازدید 10579

ژل رویال، بره موم و دیگر محصولات زنبور عسل را چقدر می شناسید؟

عسل، ژل رویال، گرده  گل، بره موم از محصولات اصلی زنبور عسل هستند ولی اکثریت مردم فقط با عسل آشنایی دارند. ما در این مقاله تمام محصولات اصلی زنبور عسل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این محصولات از خاصیت درمانی فوق العاده ای برخوردار هستند. شما می توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از این محصولات بدون هیچ ترس و اضطرابی استفاده کنید.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 12 November 2020

اهمیت زنبورعسل

زنبورها موجودات شگفت انگیز و کاملاً حیاتی برای زندگی ما بر روی کره زمین هستند؛ زیرا نقش اساسی در گرده افشانی گیاهان دارند. اگر زنبور عسل از سطح زمین ناپدید شود، انسان بیش از چهار سال زنده نخواهد ماند. زنبورهای عسل علاوه بر نقش گرده افشانی، برخی از محصولات غذایی شگفت انگیز را نیز در اختیار ما قرار می دهند. نه تنها عسل، بلکه بسیاری از محصولات دیگر زنبور عسل مانند بره موم، ژل رویال و گرده گل را نیز شامل می شوند. از نظر تاریخی، این محصولات زنبور عسل در صنعت فرآورده های طبیعی بسیار ارزشمند بوده اند، اما به نظر می رسد که بسیاری از خرده فروشان فراموش کرده اند که این مواد غذایی چقدر برای بهبود سلامتی ارزش دارند.

ژل رویال، بره موم و دیگر محصولات زنبور عسل را چقدر می شناسید؟

محصولات زنبورعسل

مطالعاتی که تأثیر محصولات زنبورعسل را بر سلامت کلی بدن نشان می دهد، هر ساله با تحقیقات جدیدی همراه است و اهمیت این تحقیقات به تدریج در حال افزایش است. محصولات زنبورعسل که به عنوان مکمل های غذایی و  دارویی استفاده می شوند، با ویژگی های شگفت انگیزی توجه را به خود جلب می کنند. در حال حاضر افراد زیادی به دنبال تغذیه سالم هستند. بنابراین مصرف محصولاتی که به سلامتی کمک می کنند به عنوان اولویت اصلی افراد به نظر می رسد. محصولات زنبورعسل مانند عسل، گرده، نان زنبور، ژل رویال و بره موم با ویژگی های مغذی خود که به سلامتی کمک می کنند، به عنوان یک غذای کاربردی اهمیت پیدا می کنند. در این مقاله، با در نظر گرفتن تحقیقاتی که محصولات زنبور عسل را به عنوان غذای کاربردی ارزیابی می کنند، قصد داریم ویژگی های مهم محصولات زنبور را در تغذیه و سلامت کلی معرفی کنیم.

۱. عسل

عسل شناخته شده ترین و پرکاربردترین محصول زنبور عسل است. اثر شیرین کننده آن به عنوان جایگزین شکر تصفیه شده به طور گسترده ای ارزیابی می شود. عسل فواید زیادی برای سلامتی دارد! این محصول کندو دارای فعالیت ضد باکتری است. ادعا می شود که عسل به نوعی منبع پری بیوتیک است. همچنین کربوهیدرات هایی هستند که تأثیر مثبتی بر تعادل میکروب های روده دارند که به نوبه خود باعث تقویت دفاع بدن می شوند. اثر محافظتی عسل همچنین به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها، یعنی ترکیباتی که در برابر تهاجم رادیکال های آزاد می جنگند و از آسیب های سلولی زیادی جلوگیری می کنند، افزایش می یابد.

ژل رویال، بره موم و دیگر محصولات زنبور عسل را چقدر می شناسید؟

۲. ژل رویال

بعد از خواص عسل، بهتر است با یک محصول دیگر کندو یعنی ژل رویال آشنا شوید. غالباً گفته می شود که راز طول عمر ملکه زنبورعسل از همین جا ناشی می شود! در حالی که ملکه می تواند چندین سال زندگی کند، زنبورهای عسل کارگر فقط چند ماه زندگی می کنند. ژل رویال به عنوان یک ماده غذایی منحصر به فرد برای زنبورهای ملکه می تواند طول عمر آن ها را به شکل باور نکردنی افزایش دهد.

امروزه به لطف پیشرفت های علمی این ماده ارزشمند به رسمیت شناخته شده است که ژل رویال دارای ترکیبات غذایی عالی و فواید زیادی برای سلامتی می باشد که طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد فعال را ارائه می دهد. مطالعات نشان می دهد که این ترکیبات مفید با خستگی مبارزه می کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، عملکرد بدن را بهبود می بخشند و با علائم پیری مقابله می کنند.

ژل رویال، بره موم و دیگر محصولات زنبور عسل را چقدر می شناسید؟

۳. گرده گل

گرده زنبورعسل اغلب به عنوان "مکمل کامل" شناخته می شود. این ماده دارای پروتئین زیادی است. در حقیقت، گرده زنبورعسل از نظر پروتئین غنی تر از هر منبع حیوانی دیگری است و فواید بسیار زیادی دارد. حدود نیمی از پروتئین ها به شکل اسیدهای آمینه آزاد است که آماده استفاده مستقیم از بدن می باشد. گرده زنبور عسل همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین B، ویتامین C، کاروتن، مواد معدنی، فلاونوئیدها را فراهم می کند. برای تهیه محصولات زنبور عسل میتوانید به فروشگاه های محصولات زنبور عسل مانند آهوتا ahoota.com مراجعه کنید.

زنبورها گرده ها را به صورت دانه های کوچکی در پاهای عقب به داخل کندو منتقل می کنند. این ماده غذایی پروتئین کلنی زنبورعسل است. بسته به نوع گل و گیاه، گرده می تواند متفاوت از خاکستری روشن، زرد، قرمز، سبز، آبی تا خاکستری تیره باشد. استخراج گرده در سوراخ های ورودی با کمک تله های گرده انجام می شود.

ژل رویال، بره موم و دیگر محصولات زنبور عسل را چقدر می شناسید؟

۴. بره موم

یک استفاده مهم از بره موم جهت درمان سرماخوردگی است که دوره سرماخوردگی را کوتاه تر می کند. یک مطالعه مقدماتی بر روی انسان گزارش کرد که عصاره بره موم باعث کاهش عفونت دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان می شود. در واقع مصرف بره موم خواص بسیاری برای سلامتی دارد. مصرف بره موم برای تقویت سیستم ایمنی بدن و عفونت مناسب می باشد. بره موم دارای فعالیت ضد میکروبی است که از کندوی عسل در برابر ویروس ها، باکتری ها و موجودات دیگر محافظت می کند. بره موم فعالیت ضد میکروبی قابل توجهی از خود نشان داده است.

استفاده از بره موم توسط بیمارانی که در طول درمان سرطان خود از رادیوتراپی استفاده می کنند، توصیه می شود. بره موم تقریباً مانند یک مانع محافظتی عمل می کند و از تأثیر پرتوی رادیواکتیو بر سلول های سالم جلوگیری می کند و آن را فقط برای بافت های تحریف شده موثر می کند. به این ترتیب، میزان تابش ورودی به داخل بدن بیمار کاهش می یابد. علاوه بر این، به دلیل ویژگی تقویت کننده بره موم بر روی سیستم ایمنی بدن، از عملکردهای بدن بیمار پشتیبانی می کند و مقاومت بدن را افزایش می دهد. بره موم باید به عنوان یک مکمل مراقبتی در کنار جراحی معمولی، شیمی درمانی و رادیوتراپی مصرف شود. استفاده از آن در دوزهای مناسب و برای مدت زمان کافی بسیار مهم است.

۵. موم

موم در غدد موم زنبوران کارگر تولید می شود و ماده ساختار لانه زنبوری است. موم تازه تولید شده توسط زنبورها سفید است، به دلیل ذخیره گرده و ایجاد لارو زنبورهای عسل در سلول ها، موم ذوب شده زرد تا قهوه ای است. به این نکته توجه کنید که هیچ گاه موم را قورت ندهید بلکه باید آن را مانند عسل بجوید و سپس دور بیاندازید، این روش مصرف موم به شرطی که طبیعی باشد به درمان مشکلات گوارشی کمک فوق العاده ای خواهد کرد.

۶. زهر زنبورعسل

این ماده در غده سم زنبورعسل تولید می شود و مایع پاک کننده آب است. مواد اصلی فعال پروتئین هستند. این ماده به کمک دستگاه هایی که توسط آنها زنبورها به نیش تحریک می شوند، بدست می آید. زهر زنبور عسل دارویی شناخته شده است و در روماتیسم درمانی استفاده می شود.

۷. نان زنبورعسل

زنبورها گرده را با عسل و آنزیم های گوارشی خود ترکیب می کنند و سپس کل ترکیب توسط اسید لاکتیک تخمیر می شود. حالت نهایی این مخلوط "نان زنبور" نامیده می شود که یک محصول فوق العاده با ارزش است. در زنبورداری، این محصول ارزشمند را می توان به عنوان مکمل غذایی از طریق مواد غذایی در بازار عرضه کرد. نان زنبورعسل شامل مقدار قابل توجهی پروتئین، ویتامین، مقدار زیادی آنتی اکسیدان های طبیعی و ترکیبات فنلی است. گیاهانی که کندوها در آن منطقه مستقر شده اند، تأثیر بسزایی در ترکیبات نان زنبور دارند. زنبورهای عسل گرده های پنهان داخل شانه را با آنزیم های مختلف تخمیر کرده و با افزودن عسل آن را به عنوان نان زنبور ذخیره می کنند.

تأثیر مثبت آن بر سلامتی و محتوای آن که مملو از پلی فنول های غنی است، نان زنبور را از نظر پزشکی مورد توجه قرار می دهد. در تحقیقی که ویژگی های فعال زیستی گرده های نان زنبورعسل را بررسی کرده است، مشخص شده که این محصولات زنبور عسل دارای محتوای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی هستند. با توجه به تحقیقات نان زنبورعسل می تواند با سهولت بیشتری هضم شود و از نظر بیولوژیکی در سطح بالاتر از گرده استفاده شود. این مورد این واقعیت را نشان می دهد که نان زنبورعسل دارای سطح غذایی بالاتر و مقدار بیشتری ترکیبات فعال قابل استفاده نسبت به گرده است.

خواص محصولات زنبورعسل

گرده زنبور عسل

  • بهبود آلرژی
  • خاصیت آنتی اکسیدانی
  • افزایش انرژی
  • به تاخیر انداختن یائسگی
  • کمک به شیمی درمانی و پرتودرمانی

بره موم

  • درمان سرماخوردگی
  • بهبود عفونت دستگاه گوارش
  • تقویت سیستم ایمنی
  • خاصیت ضدالتهابی
  • درمان عفونت های دستگاه تنفسی

ژل رویال

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش سطح کلسترول
  • تقویت انرژی

دوز مصرفی محصولات زنبورعسل

  • گرده زنبورعسل: ۱ تا ۲ قاشق مرباخوری در روز
  • بره موم: ۲ تا ۵ گرم در روز
  • ژل رویال: ۱ تا ۳ گرم در روز

اثرات جانبی

واکنش های آلرژیک رایج ترین عارضه جانبی نسبت به مصرف محصولات زنبورعسل است. اگر آلرژی شناخته شده ای دارید، باید استفاده از محصولات زنبور عسل خودداری کنید. واکنش های آلرژیک می تواند از خفیف (به عنوان مثال مشکلات خفیف دستگاه گوارش) تا علائم شدید (به عنوان مثال آسم، آنافیلاکسی) حتی گاهی اوقات خونریزی روده باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل