بازدید 4264

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

کد خبر: ۱۰۱۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 11 November 2020

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

همیشه همه آسیبی که یک معامله بد می‌تواند وارد کند، از دست رفتن مال نیست؛ گاهی افراد جانشان و گاه اعتمادشان را در این خرید و فروش از دست می‌دهند. با این حال امنیت بسیاری از این معاملات را با رعایت چند نکته پیش پا افتاده می‌توان تضمین کرد. بخشی از این امنیت را دیوار با کمک هوش مصنوعی تامین می‌کند اما چند نکته دیگر هم وجود دارد که بیشتر به شم پلیسی خریدار و فروشنده مربوط می‌شود!

۱. به حس ششم اعتماد کنید

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

قبل از هر چیز حسابی باید تحقیق کنید. اگر ایمیلی از فروشنده دارید بهتر است آن را در گوگل سرچ کنید. هر چیزی که در رفتار یک فرد به نظر شما مشکوک می‌آید بهتر است شما را از ادامه این معامله یا همکاری منصرف کند. اگر طرف مقابل از اینکه در یک مکان عمومی قرار بگذارید طفره می‌رود، یا محل قرار را در آخرین لحظه تغییر می‌دهد، آن را یک هشدار تلقی کنید. در معامله جنس دست دوم به حس ششم‌تان اعتماد کنید و این معامله را صرفا با افرادی که با آنها راحت هستید ادامه دهید.

۲. فرد را در مکان عمومی ملاقات کنید

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

اگر مشغول خریدن یا فروختن جنسی با ابعاد کوچک هستید، این معامله را به یک مکان عمومی انتقال دهید. دلیلی ندارد که برای خرید یک دیسک بازی، وارد خانه فروشنده شوید. منطقی نیست اگر به خاطر فروش یک گلدان فروشنده را به خانه خود دعوت کنید. حتی اگر خریدار یا فروشنده اصرار می‌کند که به خانه او نزدیک شوید احتیاط کنید. ولی بهترین حالت این است که اولا قبل از تاریک شدن هوا و از سوی دیگر یک مکان عمومی مانند کافی شاپ، قهوه خانه، لابی سینما یا هر مکان عمومی سربسته شلوغ که به محل زندگی جفتتان نزدیک است انتخاب کند. با آن همه دوربین مداربسته که در بانک نصب شده، باید اطراف بانک‌ها را بهترین نقطه برای قرار معامله بدانیم!

۳. با یک همراه حاضر شوید

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

گاهی وسیله‌ای که قرار است معامله کنیم بزرگ است (مثلا یک یخچال) و نمی‌توان روی جایی جز خانه حساب باز کرد. به همین دلیل زمانی که دعوت یک خریدار یا فروشنده را به خانه‌تان غیر قابل اجتناب است حتما یک همراه داشته باشید. علی الخصوص هنگام مصاحبه شغلی احتیاط کنید یا با یک همراه حاضر شوید. آدرس ارسال شده را قبل از رفتن یک بار در نقشه چک کنید. اگر با این پیشنهاد مواجه شدید که خریدار یا فروشنده شما را سوار خواهد کرد، شم پلیسی خود را به کار بیاندازید و به این معامله شک کنید.

۴. در وب سایت‌های شناخته شده بگردید

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

همه سایت‌های مختلف را بگردید اما معروف‌ترینشان را برای خرید انتخاب کنید. اگر فقط اسم کالایی که به دنبال آن هستید در گوگل جست‌وجو کنید ممکن است با تنوع سایت‌ها و راه‌های متفاوتی برای خرید و فروش روبرو شوید. با این حال به خوبی می‌دانیم که خرید و فروش دست دوم، ریسک خطر بیشتری در مقایسه با وسایل نو دارد به همین دلیل نباید با مراجعه به سایت‌های کمتر شناخته شده این ریسک را بالاتر برد. دیوار هر چیزی که زیر آسمان باشد می‌فروشد و ۳۵ میلیون کاربر دارد که آن را به پربازدیدکننده‌ترین وب سایت خرید و فروش وسایل دست دوم تبدیل کرده است.

۵. حریم خصوصی را رعایت کنید

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

کلاهبرداران برای اینکه اطلاعاتی از شما جمع کنند منتظر نمی‌نشینند. بلکه خیلی از این اطلاعات را در گپ و گفتی دوستانه از شما می‌پرسند. برای مثال زمانی که نیازی به دادن کارت ملی نیست یا هنگامی که فقط نشان دادن آن کافی است، نباید کارت را در اختیار خریدار و یا فروشنده قرار دهید. به همین خاطر بهتر است ابتدا در چت دیوار و بدون نیاز به رد و بدل کردن شماره، درباره کالا گفت‌وگو کنید و اگر نیاز شد شماره موبایل خودتان را بدهید. 

۶. حواستان به جیبتان باشد

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

معمولا توصیه می‌شود که بهتر است این معامله‌ها را با وجه نقد انجام دهید. اگر فروشنده هستید، حتما وجه نقد را قبل از خداحافظی بشمارید. از پذیرفتن کارت هدیه و چک خودداری کنید. به هیچ رسید و حواله‌ای اعتماد نکنید و تا زمانی که پیامک واریز پول به حسابتان نیامده معامله را تمام شده ندانید. همچنین اگر آگهی در دیوار ثبت کردید توجه داشته باشید که به هیچ پیامکی مبنی بر پرداخت مبلغ از طریق لینک های مشکوک اعتماد نکنید. کلاهبرداران فیشینگ در کمین نشسته‌اند؛ مراقب باشید.

۷. اطمینان از سلامتی کالا

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

همیشه قبل از خرید باید سلامت وسیله را چک کرد. اگر قصد خرید یک خودرو را داریم بهتر است با یک کارشناس خودرو حاضر شویم و اگر قصد فروش ماشین داریم مطمئن‌ترین کار استفاده از خدمات کارشناسی خودرو مثل کارنامه است. اگر می‌خواهیم وسایل برقی بخریم با یک برقکار با فروشنده قرار بگذاریم. اگر نمی‌خواهیم این کارها را انجام دهیم پس حتما آن را مقابل چشم فروشنده روشن و کمی از دستگاه استفاده کنیم. همانطور که خریدان خودرو معمولا یک دور با آن می‌زنند، می‌توانیم از فروشنده بخواهیم که لباس‌شویی یا ظرف شویی خود را در دور کوتاه مدت یک بار مقابل ما روشن کند تا از سلامت آن مطمئن شویم.

۷+۱. کرونا شوخی ندارد؛ مراقب سلامتی خود و دیگران باشیم

۷+۱ ویژگی یک معامله امن در دیوار

در شرایط شیوع کرونا باید مراقب سلامتی خود و دیگران باشیم. تا حد امکان سعی کنید ملاقات‌های حضوری را تا جایی که به امنیت معامله صدمه نمی‌زند کاهش دهید. در آگهی خود جزئیات بیشتر و تصاویر بیشتر و باکیفیت‌تری قرار دهید تا تنها مشتریان واقعی با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین اگر خریدار هستید سعی کنید پیش از ملاقات حضوری اطلاعات جامعی از فروشنده دریافت کنید تا در صورت نیاز به ملاقات حضوری، حتما انجام معامله بالاتر باشد. کالاها را ضدعفونی کنید و در زمان ملاقات از ماسک استفاده کنید. همچنین در صورتی که برای مشاهده کالا نیاز به حضور در منزل بود پنجره ها را باز کنید تا تهویه به خوبی انجام شود. برای اطلاعات بیشتر مهم‌ترین مراقبتهای ایمنی در زمان شیوع کرونا برای انجام معامله در دیوار را مطالعه کنید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر