بازدید 29786
۴

استعفای مدیر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در آمریکا

مسئول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی آمریکا در اعتراض به درخواست وزیر دادگستری مبنی بر رسیدگی به شکایات انتخاباتی استعفا کرد. او رسیدگی به شکایات بدون سند و مدرک را پدیده‌ای جدید در تاریخ قوه قضاییه آمریکا دانسته است.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 11 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله، ریچارد پیلگر، دادستان ارشد و مسئول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در وزارت دادگستری آمریکا است. این مقام ارشد وزارت دادگستری در واکنش به درخواست ویلیام بار، رئیس این وزارتخانه، در مورد پیگیری حقوقی شکایات مربوط به انتخابات از کار خود کناره‌گیری کرده است.

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا از دادستانی ایالت‌ها درخواست کرده بود که شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی را مورد رسیدگی قرار دهند.

ادعای تقلب در انتخابات ظرف روزهای گذشته بارها از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رودی جولیانی، وکیل و مشاور او و همچنین شماری از نزدیکان ترامپ مطرح شده است. این در حالی است که تا کنون هیچ سند و مدرکی دال بر صحت این ادعا به مقامات قضایی ارائه نشده است.

ریچارد پیلگر، دادستان ارشد وزارت دادگستری اعلام کرده است که طرح شکایات تنها زمانی قابل پذیرش است که نتایج انتخابات رسما اعلام شده باشد.

باید یادآور شد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز رسما اعلام نشده است. احتمال می‌رود، اعلام رسمی نتایج انتخابات با توجه به بازشماری آرا در ایالت جورجیا و شمارش آرای باقی مانده در چند ایالت دیگر، چند روز و حتی چند هفته به طول بیانجامد.

به‌رغم عدم اعلام رسمی نتایج انتخابات، ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا خواستار رسیدگی به شکایات مربوط به "تخلفات انتخاباتی" شده است.

ریچارد پیلگر در واکنش به درخواست وزیر دادگستری، ادامه کار خود را در این وزارتخانه ناممکن دانسته است. او با ارسال نامه‌ای برای همکاران خود در این وزارتخانه اعلام کرده است که چنین اقدامی مغایر با سیاست عدم مداخله در انتخابات آمریکا است.

مدیر بررسی تخلفات انتخاباتی آمریکا در عین حال در نامه خود، چنین اقدامی را ظرف ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه دانسته است. ریچارد پیلگر نامه اعتراضی خود را ضمیمه استعفانامه کرده و برای همکارانش در وزارت دادگستری ارسال کرده است.

پیلگر در ادامه افزوده است که نمی‌تواند لزوم رسیدگی به چنین شکایاتی را آن هم در ایالت‌هایی که جو بایدن ده‌ها هزار رای از ترامپ جلوتر است، متوجه بشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
درود بر پرزیدنت ترامپ
بچه ۵ ساله هم میفهمه تقلب شده
این خودش سرکرده متقلب ها بوده و قبل از این که گندش بالا بیاد استعفا داده
درحال حاضر ترامپ درحال خوش خدمتی به عربستانو اسرائیله تا بعداز کاخ سفید ریاست جمهوریشو در این ۲ کشور ادامه بده توسط شرکتهایه بزرگی که قولش رو بهش دادن که ۱۰۰ البته الان تمام فکرو ذکرشون زدن مناطق اتمیه ماست چون آمریکا خیالش راحته ما دستمون به خاکش نمیرسه ولی اگر سریعتر یه موشک قاره پیما رو کنیم دیگه فکر حمله به مارو نخواهد کرد غیراز اینم باید کار کنیم که بدونن ما اسرائیلو مسئول میدونیم و آرایش جنگی به سمت اسرائیل بگیریم تا دیر نشده باید جلوی اینجور چیزهارو بگیریم چون ترامپ یه عقده ای و کینه اییه که ۲ بارم از ما کتک خورده الانم دنبال تلافیه خصوصا اگر تو بازشماریها چیزی بنفع ترامپ دربیاد اطرافیانشم مجبور میشن به دستوراش گوش کنن پس باید جلوشونو گرفت . باتشکراز عوامل تابناک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار