بازدید 25518

ویتامین D مانعی برای تکثیر ویروس ها

عضو هیات علمی و فارموکولوژیست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویتامین دی می تواند تا حد زیادی مانع از تکثیر ویروس ها نظیر ویروس کرونا شده و زمینه بهبود سیستم دفاعی فرد را فراهم آورد.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 10 November 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر امیررضا افشاری در گفت و گو با ایسنا، افزود: ویتامین D یک هورمون استروئیدی است که با تاثیر اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست تولید می شود و می توان از منابع غذایی بیرونی و مکمل های غذایی در دسترس نیاز های خود به این ویتامین را تامین کرد.

وی ادامه داد: کمبود ویتامین دی بر عملکرد ایمنی بدن تاثیرگذار است، زیرا تحریک کننده سیستم ایمنی بوده و موجب افزایش ایمنی با ترشح پپتیدهای ضد ویروس می شود که سیستم دفاعی را بهبود می بخشد.

افشاری به نتایج مطالعات بالینی در این خصوص اشاره و اظهارکرد: مقادیر کم ویتامین D سرم با عفونت های حاد دستگاه تنفسی از جمله آنفلوانزا مرتبط است.

وی توضیح داد: بررسی های اخیر نشان داده کمبود ویتامین D ممکن است عملکرد ایمنی تنفسی را به خطر می اندازد خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر را افزایش می دهد.

افشاری تاکید کرد: افرادی که کمبود ویتامین دی دارند، هفته ای یک عدد قرص ویتامین D پنجاه هزار واحدی تا دو ماه و سپس ماهی یک عدد مصرف کنند.

وی عنوان کرد: بهبود غلظت ویتامین D در سطح گردش خون امکاناتی را برای کند شدن پیشرفت بیماری یا حتی بهبود بقای بیماران فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است با انجام آزمایش به دستور پزشک از میزان ویتامین D بدن مطلع شوید و در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام کنید تا از ابتلا به بیماری در امان باشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار