بازدید 10145

علی اف امضای سند صلح را دستاورد مهم اعلام کرد

الهام علی اف امضای سند صلح بین کشورش و ارمنستان را دست آورد مهم برای جمهوری آذربایجان اعلام کرد .
کد خبر: ۱۰۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 10 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، " الهام علی اف "، "نیوکول پاشینیان " و " ولادیمر پوتین " به ترتیب رییس جمهوری آذربایجان ، نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهوری روسیه به تازگی بیانیه مشترک درباره پایان جنگ در قره باغ امضا کردند .

الها م علی اف لحظاتی پیش در پیامی به مردم جمهوری آذربایجان که از طریق تلویزیون دولتی این کشور بطور زنده پخش شد ، شرایط این بیانیه مشترک را اعلام کرد .

طبق توافق حاصله میان طرفیها ، از ساعت 00: 00، 10 نوامبر جاری( 20 آبان ماه ) به وقت مسکو درگیری های نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ بطور کامل متوقف می شود .

ارمنستان متعهدمی شود 15 نوامبر ( 25 آبان ماه ) جاری شهرستان " کلبجر " ، 20 نوامبر ( 30 آبان ماه ) شهرستان " آقدام " و اول دسامبر ( 11 آذر ) سال جرای میلادی شهرستان " لاچین" را به جمهوری آذربایجان پس دهد .

در خط مقدم جبهه در منطقه قره باغ کوهستانی و در امتداد جاده لاچین در قره باغ نیروهای حافظ صلح روسیه به تعداد یک هزار و 960 نظامی ، 90 ماشین زره پوش و 380 خودروی نظامی مستقر می شود .

نیروهای حافظ صلح روسیه همزمان با خروج نیروهای ارمنی از قره باغ در این منطقه مستقر خواهد شد و مدت اقامت نیروهای روسی در منطقه 5 سال خواد بود.

بر اساس این سند ، آوارگان جنگی تحت کنترل کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان به منطقه قره باغ کوهستانی و شهرستانهای همجوار ان بر می گردند .

الهام علی اف امضا این سند را دست آورد مهم برای جمهوری اذربایجان اعلام کرد .

درگیری های نظامی میان نیروهای ارمنستان و آذربایجان ششم مهم ماه آغاز شده و به رغم سه بار توافق آتش بس با مساعدت میانجیگران بین المللی این درگیری ها تا امروز با شدت ادامه داشت .

جمهوری آذربایجان در جریان این درگیری های نزدیک به 300 منطقه مسکونی در قره باغ را از نیروهای ارمنی خالی کرد و در گیری ها در نزدیکی شهر " خانکندی " مرکز قره باغ کوهستانی ادامه داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها