بازدید 7143
سوژه

آیا بازی دیاباته و میلیچ در ترکیب استقلال غیرقانونی بود؟!

چون بازیکنان خارجی استقلال فرم فسخ را تکمیل و ثبت نکرده بودند، بازگشت آن‌ها و استفاده از میلیچ و شیخ دیاباته در بازی با مس رفسنجان منع قانونی نداشته است
کد خبر: ۱۰۱۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 09 November 2020

در نخستین دیدار استقلال در فصل جدید محمود فکری، سرمربی آبی‌ها از هر 2 بازیکن خارجی‌اش مقابل مس رفسنجان استفاده کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، پس از این بازی برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری شائبه‌ای را درباره استفاده استقلال از 2 بازیکن خارجی‌اش مطرح کرده و مدعی شدند حضور میلیچ و دیاباته به واسطه اخطار آن‌ها به باشگاه برای فسخ قرارداد و درج خبر فسخ یک‌طرفه قرارداد آن‌ها در برخی رسانه‌ها، غیرقانونی بوده و نتیجه بازی استقلال و مس رفسنجان تغییر خواهد کرد!

آیا بازی دیاباته و میلیچ در ترکیب استقلال غیرقانونی بود؟!

در این باره کارشناسان حقوقی نظرات مختلفی ارائه داده‌اند از جمله عبدالصمد ابراهیمی، وکیل و کارشناس حقوقی فوتبال. ابراهیمی در این باره می‌گوید: «میلیچ و شیخ دیاباته، 2 بازیکن خارجی استقلال، قبلا مطابق ماده ۱۴ مکرر فیفا با ارسال نامه به باشگاه استقلال، به آن‌ها اخطار داده بودند که در صورت عدم پرداخت مطالبات معوقه، قرارداد خود را فسخ می‌کنند. مطالبات در موعد مقرر پرداخت نشد و مدیران استقلال از فسخ قرارداد میلیچ خبر دادند. در ادامه با پرداخت طلب بازیکنان، آن‌ها به تمرینات آبی‌ها اضافه شدند. آیا این بازگشت غیرقانونی بود؟ باید بگویم صرف ارسال اخطار ۱۵روزه به منزله فسخ قرارداد نیست. فسخ در رویه فوتبال ما مستلزم تکمیل فرم فسخ با امضا و اثر انگشت بازیکن یا وکیل قانونی وی و ثبت در سازمان لیگ است.»

ابراهیمی در ادامه صحبت‌هایش به موضوع شجاع خلیل‌زاده، مدافع سابق پرسپولیس اشاره می‌کند که در مورد فسخ قرارداد او هم شائبه‌های زیادی وجود داشت. او می‌گوید: «شجاع خلیل‌زاده هم روز ۱۴ شهریور و قبل از اعزام به بازی‌های لیگ قهرمانان، اخطاری به باشگاه ارسال کرده بود اما متعاقب آن اخطار، همراه تیم به قطر رفت و در برگشت، فرم فسخ را تکمیل و در سازمان لیگ ثبت کرد.

بنابراین چون بازیکنان خارجی استقلال فرم فسخ را تکمیل و ثبت نکرده بودند، بازگشت آن‌ها و استفاده از میلیچ و شیخ دیاباته در بازی با مس رفسنجان منع قانونی نداشته است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار