بازدید 10888

واکنش و علائم ویروس کرونا در افراد متفاوت است

معاون علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: علائم و واکنش ویروس کرونا در افرادی که به آن مبتلا شده‌اند متفاوت بوده و همین موضوع، کار را برای مقابله با این ویروس سخت‌تر کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 08 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا آرمانی‌کیان بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس و در استودیو سلامت سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، با اشاره به اینکه به هر میزان که روند مبارزه با ویروس کرونا به طول بیانجامد، کادر درمان نیز به همان میزان دچار فرسودگی خواهد شد، گفت: امروز با توجه به شرایطی که پیش رو داریم، یکی از نیاز‌های اصلی حوزه درمان، جذب نیرو است که متاسفانه استقبال چندانی از این قضیه به عمل نیامده است.

وی با بیان اینکه پرستار، پرستار آیوسی. یو کار، پزشک داخلی، پزشک عفونی و نیز پزشک بیهوشی از جمله مواردی است که دانشگاه علوم‌پزشکی استان در شرایط کنونی به آن نیاز دارد، افزود: یکی از مشکلات عدیده‌ای که امروز در حوزه درمان شاهد آن هستیم، مربوط به بیماران غیرکرونایی است، به همین خاطر باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا این بیماران علی‌رغم وجود کرونا بتوانند خدمات درمانی را دریافت کنند.

معاون علوم‌پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه هیچ بهانه‌ای برای ارائه خدمات کم یا نامطلوب به بیماران غیرکرونایی به بهانه متمرکز شده نیروی کادر درمان بر روی بیماران کرونایی پذیرفته نیست، تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن استان زنجان، امروز به عینه شاهد این موضوع هستیم که علائم و رفتار‌هایی که ویروس کرونا در افراد مختلف از خود بروز می‌دهد متفاوت بوده و همین کار را برای کادر درمان سخت کرده است.

آرمانی‌کیان با تاکید بر اینکه رفتار‌های و علائم متفاوت ویروس در افراد مختلف باعث شده است تا تست PCR از اهمیت دوچندانی برخوردار شود، ادامه داد: زمانی این تست منفی می‌شود به هیچ وجه دارای ارزش نبوده و به همین خاطر باید به سایر علائم بالینی بیمار توجه کرده و اقدامات درمانی را با توجه به این علائم انجام دهیم. فراموش نکنیم ویروس کرونا می‌تواند گاهی اوقات به مدت ۹۰ روز در بدن بیمار باقی بماند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه علی‌رغم اضافه شدن تخت‌ها در بخش آی. سی. یو، این بخش کماکان نیاز مبرم به حمایت در دوران کرونایی است، اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن روند مبارزه و مقابله با شیوع ویروس کرونا، امروز به عینه شاهد کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان هستیم، به همین خاطر در این زمینه اعلام نیاز شده که تا به امروز استقبال چندانی از آن به عمل نیامده است.

آرمانی کیا با تاکید بر اینکه بهترین راهکار در شرایط کنونی، ارائه راهکار‌های پیشگیرانه از سوی مردم بوده و در غیر این صورت تداوم این روند می‌تواند حوزه درمان را با چالش‌های زیادی مواجه کند، بیان کرد: توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است که اولویت نگه‌داری بیماران کرونایی که وضعیت حادی ندارند، در خانه بهتر بوده و می‌تواند جلوی بروز بسیاری از مشکلات را برای بیماران بگیرد که نمونه بارز آن عفونت‌های بیمارستانی است.

وی با بیان اینکه مردم باید کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان یک اولویت مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار ابتلای کادر درمانی به بیماری کرونا در استان زنجان نسبت به سایر مراکز درمانی رقم پایین‌تری است، اما به هر حال کادر درمانی نیز به نوبه خود با این بیماری درگیر هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی