بازدید 4682

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در غرب کشور

کد خبر: ۱۰۱۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 04 November 2020

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در غرب کشور از فردا (۱۵ آبان ماه) هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از فردا (۱۵ آبان ماه) وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد موقت و کاهش دما برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، اردبیل و ارتفاعات زنجان پیش بینی می شود و این وضعیت جوی تا شنبه (۱۷ آبان ماه) ادامه دارد.

در این شرایط جوی بارش در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از پنجشنبه (۱۵ آبان ماه) و در سایر مناطق از جمعه (۱۶ آبان ماه) قابل پیش بینی است بنابراین احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و احتمال برخورد صاعقه در استان های جنوبی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از اتراق در کنار مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در تردد جاده ای توصیه می کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری با اشاره به وضعیت جوی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان ارتفاعات کرمانشاه آورده است: در این شرایط جوی ارتفاعات اذربایجان غربی همراه با بارش برف پیش بینی می شود و در مناطق همراه با بارش باران احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

این سازمان برای استان آذربایجان شرقی تسریع در برداشت سیب و انتقال به انبارها بویژه در شهرستان مراغه، پوشش دهی جایگاه های تهیه کشمش بویژه در شهرستان ملکان، در استان آذربایجان غربی تسریع در برداشت چغندر قند و ذرت علوفه ای، در استان کردستان تسریع در برداشت سیب زمینی و انار و انتقال به انبار و در استان کرمانشاه تسریع در برداشت انار و انتقال به انبار توصیه می کند.

سازمان هواشناسی در سومین هشدار زردرنگ خود آورده است: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متراز فردا شب (۱۵ آبان ماه) تا اواخر وقت جمعه (۱۶ آبان ماه) در غرب و نواحی شمال غرب خلیج فارس و مناطق دور از ساحل شمالی پیش بینی می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی احنمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد با قایقهای سبک و تفریحی و انجام فعالیت شیلاتی توصیه می شود.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها