بازدید 247294
آخرین خبر‌ها و تحولات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

تنها چند ساعت تا انتخابات آمریکا؛ آخرین نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟! /ترامپ: من پیروزم! / نیویورک‌تایمز: خطرناک‌ترین هفته تاریخ آمریکا در پیش است

با نزدیک شدن به روز ۱۳ آبان یا سوم نوامبر و آغاز رسمی رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، بازار نظرسنجی ها، گمانه زنی‌ها و تحلیل‌های انتخاباتی داغ و داغ‌تر می‌شود؛ انتخاباتی که در یک حرکت بی سابقه ۹۰ میلیون نفر به صورت پستی و زودهنگام در آن شرکت و پیش‌بینی‌ها را بیش از پیش هیجان‌انگیز کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 02 November 2020

تنها چند ساعت تا انتخابات آمریکا؛ آخرین نظرسنجی ها چه می گویند!؟/ کاهش برتری بایدن در برابر ترامپ

بین الملل تابناک: با نزدیک شدن به روز ۱۳ آبان یا سوم نوامبر و آغاز رسمی رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، بازار نظرسنجی ها، گمانه زنی‌ها و تحلیل‌های انتخاباتی داغ و داغ‌تر می‌شود؛ انتخاباتی که در یک حرکت بی سابقه ۹۰ میلیون نفر به صورت پستی و زودهنگام در آن شرکت و پیش‌بینی‌ها را بیش از پیش هیجان‌انگیز کرده‌اند.

***

«نیویورک‌تایمز»: خطرناک‌ترین هفته تاریخ آمریکا در پیش است

«چارلز اِم. بلو» ستون‌نویس روزنامه «نیویورک‌تایمز» در یادداشتی، این هفته را خطرناک‌ترین هفته تاریخ آمریکا از زمان جنگ‌های داخلی این کشور خواند.

بلو در یادداشت خود نوشت: «اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، زیر بار نرفته و همچنان رئیس‌جمهور خواهد ماند. هواداران او احتمالاً تصور خواهند کرد که نتیجه انتخابات دزدیده شده است. او بذر این طرز فکر را از چند ماه پیش کاشته و فرماندهی ارتش، وزارت دادگستری و بخش‌هایی از نهاد‌های اطلاعاتی را در دست خواهد داشت».

وی می‌افزاید، ترامپ می‌داند که دادستان منطقه «منهتن» در حال تحقیق درباره تخلفات مالی او بوده و ممکن است به محض ترک کاخ سفید با اتهاماتی روبه‌رو شود و نتواند از دستور عفو برای خودش استفاده کند. او طعم قدرت را چشیده و نمی‌تواند دنیا را بدون خودش تصور کند. باخت او و تبدیل شدنش به اولین رئیس جمهور تک دوره‌ای آمریکا پس از نزدیک به سی سال، برایش مایه شرمساری خواهد بود.

بلو می‌نویسد، از سوی دیگر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، اما ترامپ که بارها آن را دست کم گرفته است و به طور غم‌انگیزی در مدیریت آن ناتوان بوده است، همچنان تعهدی به آن احساس نخواهد کرد. ترامپ در صورت شکست، زخم‌خورده، هراسان و خطرناک خواهد شد. مردم همین حالا در حال آماده شدن برای بروز خصومت و خشونت هستند.

***

ترامپ: من پیروزم 
 
سی بی اس نیوز گزارش داد:  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی مدعی شد پیروزی او در انتخابات سوم نوامبر بزرگتر از رقابت سال ۲۰۱۶ خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در شهر رُم ایالت جورجیا گفت: من فکر می‌کنم ما در انتخابات سوم نوامبر حتی بهتر از چهار سال پیش کار خواهیم کرد و به پیروزی بزرگتری دست خواهیم یافت.

وی افزود: شاید بتوانیم به حد کافی رای جمع کنیم که همان سه شنبه شب پیروزی را اعلام کنیم.ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش طبق روال همیشه سیاست دموکرات‌ها و بایدن را در مقابله با ویروس کرونا پیش کشید و گفت: برنامه بایدن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا این است که اقتصاد را متوقف کند و روند ساخت واکسن را به تاخیر بیندازد. این امر نه تنها به مرگ افراد زیاد منجر می‌شود بلکه آمریکا را به یک زندان تبدیل می‌کند.
 
رئیس جمهور آمریکا در این گردهمایی انتخاباتی اظهار داشت شرکت‌های داروسازی او را دوست ندارند، زیرا سیاست گذاری او برای قیمت گذاری دارو مورد پسند آن‌ها نیست. او وعده داد که در صورت انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر، قیمت داروها را کاهش می‌دهد. وی تا آنجا پیش رفت که گفت «قیمت داروها را به پایین‌ترین سطح در جهان خواهد رساند.»

ترامپ ضمن انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی بایدن گفت: من تروریست‌ها و افراطی‌ها را بیرون از کشور نگه می‌دارم. او در ادامه از نامزد انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تعهد برای افزایش پذیرش پناهندگان به میزان ۷۰۰ درصد انتقاد کرد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در چند ایالت سرنوشت ساز رقابت تنگاتنگی را ادامه می‌دهند.
 

***

آخرین نظرسنجی ها

وضعیت نظرسنجی ها تا روز اول نوامبر نشان می‌دهد که جو بایدن در سطح سراسری و در اغلب ایالات‌ چرخشی از دونالد ترامپ جلوتر است.

در نظرسنجی  IBB/TIPP تا روز یکشنبه یکم نوامبر، بایدن ۵ امتیاز از ترامپ جلوتر است. در نظرسنجی مشترک «ان‌بی‌سی و وال استریت ژورنال» بایدن در سطح کشور از ترامپ ۱۰ امتیاز پیش است. 

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، در یک نظرسنجی ملی انجام شده، جو بایدن با اختلاف ۵۲ درصد در مقابل ۴۲ درصد همچنان از دونالد ترامپ پیش است که تقریباً در دو هفته گذشته میزان اختلاف دو نامزد، ثابت بوده است. اما طبق همین نظرسنجی، در ۱۲ ایالت کلیدی اختلاف دو نامزد ۵۱ به ۴۵ درصد با پیشتازی بایدن است که نشان می‌دهد ترامپ توانسته در کمی بیش از یک ماه اختلاف خود را با بایدن از ۱۰ درصد به ۶ درصد برساند.

نکته دیگر این که بایدن با اختلاف ۶۱ به ۳۵ درصد در مقابل ترامپ در میان افرادی پیش است که در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند؛ در حالی که در بین کسانی که قصد دارند در روز انتخابات رای بدهند، ترامپ ۶۱ به ۳۲ درصد پیشتاز است.

این نظرسنجی را وال استریت ژورنال و شبکه ان‌بی‌سی با شرکت ۱۰۰۰ رای‌دهنده ثبت نام شده از طریق تلفن بین ۲۹ تا ۳۱ اکتبر (دو روز پیش) انجام داده‌اند. این نظرسنجی آمار در هر ایالت کلیدی را به صورت مجزا بررسی نکرده و رقم میانگین در همه این ایالات‌ را ارائه کرده است.

شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه نوشت: نظرسنجی جدید دی مونز رجیستر و شرکت افکارسنجی «سِلزر اند کامپانی» در ایالت آیووا نشان می دهد که ترامپ با اختلاف ۴۸ به ۴۱ در بین رای دهندگان احتمالی در این ایالت جلوتر است.

متوسط نظرسنجی ها در آیووا پیشتازی بایدن با اختلاف ۲ درصدی را نشان می داد.

تنها چند ساعت تا انتخابات آمریکا؛ آخرین نظرسنجی ها چه می گویند!؟/ کاهش برتری بایدن در برابر ترامپ

سی ان ان نوشت: بایدن نامزد محبوب در ایالات چرخشی است که به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد و پیشتازی او بسیار بیشتر از آن چیزی است که درباره هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۱۶ مشاهده شد.

اما نظرسنجی شرکت سلزر یک استثنا را نشان می دهد. اگر این نتایج درست باشد، ترامپ در جایگاه بهتری نسبت به آنچه تصور می شود و ما با رقابت تنگاتنگ تری نسبت به آنچه انتظار داریم مواجه خواهیم بود.

تعداد معدودی از ۲۷۰ رای الکترال بایدن از طریق آیووا بدست می آید اما اگر بایدن عملکرد بهتری نسبت به ترامپ در این ایالت نداشته باشد، دموکرات ها باید نگران باشند که او عملکرد بهتری در دیگر مکان ها ندارد.

در حقیقت این احتمال وجود دارد که ترامپ با اختلاف فاحش در ایووا پیروز شود که این امر پیش بینی می کند در دیگر ایالت ها همچون ایالات محل رقابت در غرب میانه، ایالاتی همچون میشیگان و ویسانسین مشکل وجود خواهد داشت.

اما متوسط نظرسنجی ها در آیووا که اختلاف اندک پیشتازی نامزدها را نشان می دهند؛ مانند نظرسنجی های انجام شده توسط دانگاه مانموث، نیویورک تایمز و کالج سِیِنا و دانشگاه کوئینپیاک.

موضوعی که باعث شده نظرسنجی سلزر دموکرات ها را نگران و جمهوری خواهان را امیدوار کند، سابقه نظرسنجی این شرکت است. چهار سال پیش، نظرسنجی نهایی سلزر نشان داد که ترامپ با اختلاف هفت نقطه ای از کلینتون جلوتر است. در روز انتخابات ترامپ با ۹ اختلاف در این ایالت پیروز شد.

نظرسنجی امسال این شرکت همزمان با نظرسنجی های دیگری انجام شده که نشان از عقب افتادن ترامپ در دیگر ایالات دارد.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود آورده است: اختلاف بایدن در رقابت های امسال حدود ۵ و ۶ درصد بیشتر از کلینتون در روزهای پایانی رقابت ها در نظرسنجی های ملی است. باور نتایج سلزر به این معناست که باید پذیرفت نظرسنجی های ملی  فاحش ترین خطای خود را دستکم در ۴۰ سال گذشته داشته اند. مگر این که اتفاقی کاملا منحصربفرد در آیووا رخ دهد.

به نوشته سی ان ان، با این حال این شرکت نیز در گذشته اشتباهاتی داشته است و نظرسنجی ها معجزه گر نیستند. برخی شرکت های نظرسنجی می خواهند نتایجی را منتشر کنند که از دیگر نتایج متفاوت به نظر برسد.

در هفته ای که گذشت، شبکه خبری ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست گزارش دادند در ایالت ویسکانسین بایدن با اختلاف ۱۷ پله ای از ترامپ جلوتر است. بعید است که بایدن در ویسکانسین با این اختلاف جلو باشد و در آیووا با اختلاف ۷ نقطه ای عقب باشد. حقیقت چیزی بین این هاست و به همین دلیل همیشه متوسط  نظرسنجی ها کارامدتر است.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود آورده است: اختلاف بایدن در رقابت های امسال حدود ۵ و ۶ درصد بیشتر از کلینتون در روزهای پایانی رقابت ها در نظرسنجی های ملی است. باور نتایج سلزر به این معناست که باید پذیرفت نظرسنجی های ملی، فاحش ترین خطای خود را دستکم در ۴۰ سال گذشته داشته اند. مگر این که اتفاقی کاملا منحصربفرد در آیووا رخ دهد.

نگاهی به نظرسنجی های ملی، دلایل بیشتری را در اختیار می دهد که نتایج نظرسنجی سلزر را رد می کند. این که آیووا ایالتی است که تعداد زیادی سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی در آن ساکن هستند.

آیا نظرسنجی های ملی نشان می دهد، آیا ترامپ از حمایت این گروه برخوردار است؟ پاسخ منفی است.

اما روزنامه نیویورک تایمز در تازه ترین گزارش نظرسنجی این روزنامه و کالج سِینا از پیشتازی آشکار بایدن در چهار ایالت چرخشی مهم شامل پنسیلوانیا، فلوریدا، آریزونا و با اختلاف بیشتر ویسکانسین حکایت دارد.

این روزنامه نوشت اکنون نسبت به سال ۲۰۱۶ رای دهندگانی که در این انتخابات رای نداده بودند، مصمم به مشارکت بیشتر هستند که عمدتا رای آنها به دموکرات هاست.

بنا بر این نتایج حمایت از بایدن در ویسکانسین قوی تر است و اختلاف پیشتازی او ۱۱ نقطه ای است و نشان می دهد که بایدن با ۵۲ درصد آرا از ترامپ با ۴۱ درصد جلوتر است.

نیویورک تایمز نوشت: عملکرد بایدن در نقشه انتخاباتی آمریکا دست کم از سال ۲۰۰۸ او را ظاهرا در جایگاه قوی تری در آستانه روز انتخابات قرار می دهد. در این سال در بحبوحه بحران جهانی اقتصاد باراک اوباما نامزد دموکرات ها توانست با ۳۶۵ رای الکترال به کاخ سفید راه یابد.

در روزهای پایانی کارزارهای انتخاباتی در آمریکا بایدن با اختلاف سه درصد در فلوریدا (۴۷ به ۴۴) از ترامپ جلوتر است که این پیشتازی با حاشیه خطا بوده است. در آریزونا و پنسیلوانیا این اختلاف پیشتازی بایدن به شش نقطه رسید.

نیویورک تایمز در گزارش دیگری نوشت: وقتی ترامپ از نظرسنجی ها صحبت می کند، تاکید او بر نظرسنجی هایی است که به نظر او به نفعش است. نتایجی که نشان می دهند او از بایدن عقب تر است- تقریبا همه نظرسنجی های ملی- صرفا از نظر ترامپ اخبار جعلی هستند.

به طور کلی، بایدن همچنان در مقایسه با دونالد ترامپ، از وضعیت بهتری در نظرسنجی‌های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برخوردار است. با این حال، این مساله، پیروزی نهایی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تضمین نمی‌کند. هیلاری کلینتون نیز در جریان نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، برتری قابل توجهی در مقایسه با ترامپ داشت؛ با این حال، وی در جلب آرای الکترال شکست خورد و در نهایت این ترامپ بود که رئیس جمهور آمریکا شد.

ترامپ در توئیتی نوشت، «پیروزی بزرگی در همه نظرسنجی هایی که مهم هستند برایش رقم خورده است.»

به نظر می رسد منظور او نظرسنجی راسموسن است که در تضاد با دیگر نظرسنجی ها تصویر امیدوارکننده تری را برای پیروزی ترامپ در سطح ملی ترسیم کرده است. به علاوه نظرسنجی «گروه ترافالگار» (Trafalgar Group) نتایج خوبی را در نظرسنجی ایالات غرب میانه برای ترامپ داشته است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا سه شنبه سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان برای تعیین رئیس جمهوری و معاون او برگزار می شود.

به طور کلی، بایدن همچنان در مقایسه با دونالد ترامپ، از وضعیت بهتری در نظرسنجی‌های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برخوردار است. با این حال، این مساله، پیروزی نهایی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تضمین نمی‌کند. هیلاری کلینتون نیز در جریان نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، برتری قابل توجهی در مقایسه با ترامپ داشت؛ با این حال، وی در جلب آرای الکترال شکست خورد و در نهایت این ترامپ بود که رئیس جمهور آمریکا شد.

با توجه به اینکه نظام رای دهی در آمریکا، برای هر ایالت تعدادی آرا الکترال تعیین می‌کند که بدون توجه به شدت رقابت و پیروزی یک نامزد در کسب آرا مردمی یک ایالت، به سوی او (فردِ پیروز) جلب می‌شود، ایالات‌ چرخشی آمریکا (آن ایالاتی که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان به طور سنتی در آن‌ها از موقعیت غالب و برتر برخوردار نیستند)، می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در روند برگزاری انتخابات و معرفی پیروز نهایی آن بازی کنند. گاردین مرتب، میانگین نظرسنجی‌های انتخاباتی نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را در کل این کشور و همچنین ایالت‌های چرخشی منتشر می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا سه‌شنبه سوم نوامبر / ۱۳ آبان برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند، واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

هر چند اغلب توجه در انتخابات سه‌شنبه بر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری، یعنی بایدن و ترامپ متمرکز است، در این انتخابات در مورد کنگره نیز تصمیم‌ گرفته می‌شود.

در انتخابات نوامبر تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۳ کرسی سنا مشخص خواهد شد.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرایط ، نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات رای دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۷۰
جان هرکسی دوست دارین اگه بایدن انتخاب شد، دیگه ناز نکنید، دیگه معطل نکنید، بروید برای مذاکره، بذارین دوباره صادرات نفتی و غیر نفتی کشور جون بگیره. باید هم سفره مردم باشین تا ببینید چه شرایط سختی رو دارن تحمل میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
بایدن انتخاب نمیشه
بشه هم مذاکره به جایی نخواهد رسید
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
تنها راه نجات یک همه پرسی است و به مرددم رو آوردن است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
ترامپ برنده بشه ( که میشه) بورس ظرف یک هفته به کانال ۸۰۰ هزارواحدی سقوط میکنه و دلار میره بالای ۳۵ هزارتومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
اگه ترامپ شد هم خودمون مستقیم میریم به استقبال کرونا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
تا نادان هایی مثل شما در کشور باشنن.....!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
هفده اکتبر از کجا اومده؟
نکنه منظورت سوم نوامبره؟
انتظار نداشتم از تابناک.
انتخابات آمریکا اولین سه شنبه نوامبر برگزار میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
از کامنت ها پیداست یک عده علاقه مند هستند ترامپ را مجدد در کاخ سفید ببینند.
مثل اینکه نرخ دلار و سکه بهشون ساخته.
متاسفم واسه همتون که برای هموطن های خودتون هیچ ارزشی قائل نیستید. خیلی ها که درآمدشون از دست رفته و نون شب ندارند یا محتاج دارو هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
احتمالا بایدن رای میاره ولی بعدا کار میکشه به دادگاه و ترامپ قبول نمیکنه و با لابی ترامپ ، دادگاه حکم به نفع ترامپ میده.
این سناریو محتمل تره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
شما برای خودت متاسف باش که با انتخابات دیگر کشور دنبال بالا و پایین کردن دلار هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
787878787
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد نه در سیاست ما و نه در سیاست آمریکا ، ملت هم وسط له میشن
یه چیزی هم بگم که هر که باشی و به هر جا برسی ادب داشته باش ، نه مثل ...گرایان ادبیاتت بی ادبی باشه ، لطف کنید به ۱۶:۵۶ هم بگید که ادب نگه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
مذاکره باقاتلین شهیدسلیمانی یعنی تسلیم محض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
شاخص بورس بشه 800 هزار ،که یه نوسان تپل بگیری؟ دوست داریش؟
همین الان اگر سهم توخالی شستا رو حذف کنیم شاخص حدود یک میلیون شده
با دلار 35 هزار تومان که شاخص از 2.5 میلیون رد میشه، چطور حساب میکنی؟
در ضمن با انتخاب ترومپت یا بایدن ، بورس رشد میکنه چون ارزش دلاری سهام از سال 92 هم کمتر شده
با انتخاب هر کدام، مذاکره قطعی هستش پس بورس رشد عجیبی خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
طبق صحبت های خود بایدن اگه ریس جمهور بشه هیچ تحریمی رو برنمیداره و از اون ها به عنوان زیر ساخت های تحریم ها و فشار های بعدی علیه ایران
استفاده میکنه ما دیگه هیچ وقت با آمریکایی ها مذاکره کنیم اون ها هیچ وقت پای هرفاشون نمیمونم و توی مذاکرات به دنبال مهدودود کردن تهقیقات
علمی و تهت کنترل کردن در آوردن ایران هستند درضمن مشکلات ما از داخل کشور است
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
دوستان بایدن به یقین انتخاب خواهد شد وترامپ هم شرایط را نمیپذیرد وموجب اختلاف میشود ودرعرض۳سال کل کشور امریکاازهم میپاشد وبه چند ایالت تقسیم میشوند وپایان کار امریکاخواهد بود وشروعی برای زمان ظهور خواهدبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
18:18
من کاری به قیمت دلار نداشتم. تحریم های ترامپ باعث افزایشش شد.
من یک امتحان آیلتس میخوام بدم. قیمتش سر به فلک کشیده.
اجناس هم که دیگه خودت میبینی.
یکی بیاد که تحریم ها را بر داره حداقل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
بایدن برنده میشه واخرین وپایان دادن به ریس جمهوری های امریکا وازهم پاشیده شدن امریکا درطول ۴سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
باید با احتمال زیاد انتخاب خواهد شد و ترامپ کنار خواهد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ظریف : تعامل مجدد با امریکا به معنی مذاکره مجدد نیست !!!!!!!!!!!
دلخوشی بعضی ها تاساعاتی دیگر به ناراحتی تبدیل خواهد شد اگر ترامپ برنده شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
دلال ارز کاسب تحریم سکته نزنی صلوات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
دلال جون در هر دو مورد تحریم خواهید بود
حالا بدو دوغت را بخور و خوش خیال
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
بابا ملت جان مادرتون به این سوال جواب بدید:
تحریم سوریه شدیدتر از ایرانه و 30 درصد مملکت دست دولت نیست و نصف نفتشونو داعش و آمریکا میبرن و چندین سال جنگ داخلی خیلی از شهرهای سوریه رو با خاک یکسان کرده و الی آخر چرا ارزش پول ملیشون افت چندانی نداشته؟؟؟
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
حامد جون دلیلش بخاطر اینه از نون من و تو زدن رفت اونجا
نکته دیگر این است که بایدن با اختلاف ۶۱ به ۳۵ درصد در مقابل ترامپ در میان افرادی پیش است که در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده‌اند؛ در حالی که در بین کسانی که قصد دارند در روز انتخابات رای بدهند، ترامپ ۶۱ به ۳۲ درصد پیشتاز است.

خوب این یعنی بایدن به احتمال زیاد برنده است برای اینکه اونایی که تا الان رای دادن ۱۰۰ میلیون نفر بودن اما اونایی که فردا رای میدن در بهترین حالت ۵۰ میایون نفر
پاسخ ها
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
چه نابغه ای :)
13 آبان 17 اکتبر نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
۱۳ آبان میشه ۲۷ دسامبرشمااشتباه کردی روزرای گیری کی به کیه
ناشناس
| France |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
شونصد تا تاریخ گفتید همش اشتباه بود
من نمیدونم وقتی یک تبدیل تاریخ ساده رو نمی تونیم انجام بدیم چجوری میگیم باهوش ترین مردم دنیا هستیم
بایدن رییس جمهوره وقتی ۹۰ میلیون نفر زود هنگام رای دادن یعنی تمایل به تغییر در جامعه بالاست اگه یادتون باشه دوم خرداد مردم از ساعت ۷ صبح در پشت حوزه های اخذ رای جمع میشدن این به دلیل ترس رای دهنده ها از آینده است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
امسال ی مریضی به نام کرونا هم هستا
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
والا صفی که میگی واسه سال 88 واسه دکتر احمدی نژاد بود که 26 میلیون رای اورد نه خاتمی
سیزده ابان یا 17 اکتبر؟
نه عزیز سیزده ابان 17 ربیع الاول و سوم اکتبر هست
تصحیح بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
علی آقااشتباه نکن مطمئنم سیزده آبان سی ویکم فوریه است به مخاطبان محترم تابناک اهانت میشود اگرغیرازاین باشد
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
شما هم اشتباه گفتین . سیزده آبان میشه سوم نوامبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
سوم نوامبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
متاسفم برای دوستانی که اینقدر پرت هستند که نمی دانند روز 13آبان ماه مصادف است با یوم الله 22 بهمن
با عنایت به اینکه رکورد حضور در انتخابات امریکا شکسته میشه و بالای 150 میلیون رای خواهند داد، لازمه که مردم ما هم حضور 200 میلیونی در انتخابات 1400 داشته باشن که روی امریکا کم بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
چاییدی...رای بی رای...
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
مزه میریزه دوستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دوست عزیز من با دلار ده تومانی هم پای صندوق رای نمیرم چه برسه به دلار سی تومانی، ارزش پول ملی من کجا رفت که من برم رای بدم
نگران نباشید دوستان در کل فرقی نداره . مشکل اینجاست نه اونجا
بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا می شود
ترامپ برنده بشه ( که میشه) بورس ظرف یک هفته به کانال ۸۰۰ هزارواحدی سقوط میکنه و دلار میره بالای ۳۵ هزارتومان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
ترامپ بیاد شاخص درجا تا 2 الی 2.5 میلیون واحد میره بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
نابودی بورس نزدیکه
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
چرا؟ تا حالا که ترامپ بود بورس بالا میرفت. خوب بعد از این هم بالا می ره
ترامپ رای میاره، شک نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
شک کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
همه سعیمونو میکنیم شک نکنیم
بایدن در انتخابات پیروز می شود اما اصول کلی سیاست خارجی آمریکا تغییر نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
سیاست ماهم بهمچنین این به اون در
به اون پرفسوری که این متن رو ترجمه کرده بگید point همه جا معنی نقطه نمیده اینجا point به معنی امتیاز هست
یعنی چی 6 نقطه جلو است ده نقطه جلو است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
خخخخخخخخ
دیگه سایتها و کارشناسان بی سواد هستند با گوگل ترنزلیت ترجمه کرده
شما به خودت فشار نیار قندت بالاست نگران چربی خونتیم
به حق امام زمان ترامپ رای میاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
انشاالله
اگه ترامپ بیاد شاخص تا 10 میلیون واحد میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
چه ترامپ بیاد چه نیاد تو خوب نمی شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
به همین خیال باش بورسی طمعکار قمارباز
روزی نیم ساعت نرمش کنید...واسه بعد از انتخابات و پیروزی ترامپ به درد می خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
دیگه دیر شده
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
عالیییییی بود. آفرین
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
قهرمان ها عزیز خودشون رو آماده کنن
ترامپ اگه پیروز بشه شاخص بورس تا 10 میلیون واحد رشد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
خواهیم دید
این دوره رکورد مشارکت مردم در انتخابات آمریکا شکسته میشه و این در حالیست که سال آینده در صورت رای گیری کمترین مشارکت در انتخابات را طی چهار دهه اخیر در ایران شاهد خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
امیدواریم دیگه به انتخابات نکشه و تا اون موقع کشور به مسیر درست برگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
البته اگه زنده موندیم
قیافه دلار خر ها و سکه خرها پس فردا دیدنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
قیافه بورسی های طماع دیدنی تره خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
سکته درانتظاربورسی های طماع
مجتبی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
اون بدبخت حسود که دوست داره بورس بترکه خاک بر سر حسودت بکنم اتفاقا بورسی ها این دو سال پولشون 100 برابر شده هر چقدر هم ریزش کنه باز توی سودن تو برو که آرزوی ضرر دیگران را داری
فردا شب به وقت ما انتخاباتشون شروع میشه. تا پس فردا ادامه داره، و تا چند روز بعد نتایج اعلام میشه. اگر ترامپ مقاومت کنه میتونه زمان نتایج طولانی تر بشه.
این که امریکا هیچ غلی نمیتونه بکنه اینحاست که ما سرنوشتمون به راگیریش گره خورده به این میگن قدرت نه کسایی که شعار مرگ سر میدن و پرچم اتیش میزنن اما عرضه اداره کشورشون را ندارن
پاسخ ها
nasim
| Germany |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
اخخخخخخخ گفتییییییی
بیشتر از دو سال است که منتظر این هستیم که ترامپ برود و یکی مثل اوباما بیایید ترامپ برای گرفتن یک عکس و کاهش فشار حاضر بود که جلو بیایید او گفت اگر دوباره بیاییم هزینه اتان بیشتر می شود ترامپ مرد غیر پیش بینی است و متکی به مشاورین خود نیست او اهل معامله بود اینکه گذر زمان اورا از این خصلت دور کرده شکی نیست لذا در صورت امدنش دیگر جای تعارف و صبر کردن برای چهارسال نیست باید طرحی نو ریخت اما امدن بایدن هم کم هزینه نیست در هر صورت استیلای صهیونیسم و عربستان بر کاخ سفید و نهادهای قانون گذار آمریکا همچنان با قدرت برقرار است سیاست ها باید درست تنظیم و اجرا گردد.جون هزینه عدم سیاست گذاری درست در هر صورت می تواند جبران ناپذیر باشد
داداش تقویم برعکس گرفتی انتخابات 3 نوامبر 13 آبان ماه اون 17 که نوشتی برای ربیع الاول !!!
آمریکا خیلی از ما عقب افتاده تر است ترامپ تازه دارد از شگردهای احمدی‌نژاد استفاده می کند برای پیروزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
از شگردهای رفیق شفیقت روحانی استفاده میکنه
یادتونه که انتخابات ۲۰۱۶ همه میگفتن که کلینتون رییس جمهوره.
آخرش ترامپ انتخاب شد.
من نه دلال ارزم نه ملک و خونه ای رو دوتادوتا دارم.
ولی خداکنه ترامپ انتخاب بشه، تا از این مرگ تدریجی راحت بشیم.
ملت عزیز ایران
سرنوشت کشور بزرگی مثل ایران را نباید به انتخاب دو تروریست در آنور دنیا گره زد. هوشیار باشید و فقط باید به داخل اهمیت داد و اقتصاد مقاومتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
اقتصاد پاره شد تموم شد رفت عمو مقاومتی؟؟اون مقاومت واسه جریان برق هست
بایدن میشه بعدش جنگ داخلی سراسر امریکا میشه وبه یاری خدا بساط امریکا جمع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
ایشالا به حق همین روز عزیز تو هم شفا بگیری همه مون رو خوشحال کنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
داداش ترکیب نکن , نمیسازه.
واسه خودت میگم
پسرمن خارج ازکشوردرس میخونه وحقیقتا بخاطرافزایش شدیدقیمت ارز تحت فشارم بااینحال بخاطر تنفری که ازبورس دارم ارزومیکنم ترامپ برنده بشه (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
فکر نکنم پسری خارج از کشور داشته باشی تو فقط یه دلال مفت خور و حریصی که قطعا نیاز به درمان داری
اگه قراره بایدن رای بیاره چرا طلا گرون شد؟؟؟
هاااااااااااااان؟
کشور ما از سال ۸۴ به بعد دچار استحاله و فروپاشی فرهنگی شد
مرحوم رفسنجانی واگذار کردند به خداوند و ائمه
خدایش بیامرزد ....
ترامپ برنده است
با اینکه نظرسنجیها به نفع بایدن هست هیچ کس قاطعانه نمی تواند بگوید چه می شود بهتر است هرکس قاطعانه می گوید صادقانه بگوید من دوست دارم فلانی برنده شود چون مثلا دلار خریدم سهام خریدم و ...
طرفداران ترامپذعبارتند از جماعت دلال محتکر جنگ طلب و بورس باز که فقر مردم هم اهمیتی برایشان ندارد و فقط منفعت آنی و آتی خود را می بینند
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
طرفدارهای ترامپ کسانی هستند که در داخل کشور اکثریت هستند
چه فرقی میکنه اخه .کدوم به سود مردم ضعیف ایران هست .تحریم ها کم نمیشه که بیشتر میشه وفقط فشار روی ملت ایران هست نه دولت.کدوم بشه امتیازی هست واسه مردم ایران .اینا تشریح کنید
خدایا به حق پنج تن ، ترامپ بشه ، عجب مرد بزرگواری است
ترامپ
مملکتی که‌مردمش شوق رای دادن دارند دنبال تغیرهستن
به فکر انتخابات ۱۴۰۰ خودمون باشید که با این افتضاحات مسئولینمون رکورد کمترین حضور در انتخابات شکسته میشه و آبرومون جلو ترامپ و بایدن و جورج فلوید و همهههه میره
بایدن رأی میاره
ترامپ رای میاره!❤
ب نظر من هیچ توفیری در وضع مردم ایران حاصل نخواهد شد ، هر چند که برنده اصلی ،ترامپ خواهد بود ،
من ن طلا دارم ن دلار و ن ریال ایرانی ، ولی گرانی داخل ایران هیچ ربطی به تحریمها و بخصوص ترامپ نداره ، تمام بدبختیهای ما از مسولان و مافیای داخلیست که خرچنگ وار تمام نهادهای دولتی و خصوصی رو تحت سیطره خود در اورده و ب مردم ظلم میکنند ، مخدوش کردن قیمتها چه ربطی ب امریکا داره ، قاچاق دارو ، قاچاق دام ، و..‌چه ربطی،ب امریکا و اسراییل دارند ، در کل دشمن اصلی داخل ایرانه ، و آشکارا زور گویی میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
معلومه هیچی از اقتصاد سرت نمیشه!
ترامپ بلوف میکنه... یک تیر هم نمی اندازد
آقا من وسط امریکا و در میان مردم اینجا چرخیدم. رندوم نظرسنجی کردم از چند ایالات متفاوت. بر اساس یافته های خودم بعنوان یک شهروند عادی که جویای نظر بقیه بوده- نه بعنوان گزارشگر سی ان ان که زنگ می زنه و مردم با تنفر گوشی رو قطع می کنند- باید خدمتتان گزارش کنم رای ترامپ به بایدن ۱۰ به ۶ بوده میان مردم کوچه و بازار. حالا تفسیرش با خودتان عزیزان من.
ترامپ رای میاره
از همین الان واردات نخ بخیه باید شروع بشه
توی ایران هر کس به نفع خودش دعا میکنه .حق ماست چنین سرنوشتی .اسممون رو گذاشتیم مسلمون .وای بر ملت ما .
انشاالله پرزیدنت ترامپ مجددا پیروز خواهد شد.
ما که نذر کردیم اگه ترامپ پیروز شد اش رشته به اهالی محل بدهیم
ترامپ
عزت و استقلال مملکت به جائی رسیده که فی‌الحال «میزان، رأی ملت آمریکاست!»
خخخخخخ
سناریو اول: ترامپ رای بیاره. قیمت ارز بالا میره. در کوتاه مدت شاخص بورس میره بالا. در بلند مدت با افزایش فشارها امنیت ملی به خطر می افته و بورس سقوط میکنه و مسکن و خودرو دچار رکود تورمی میشه.
سناریو دوم: بایدن رای بیاره. قیمت ارز در کوتاه مدت پایین میاد و شاخص بورس پایین میاد. در بلند مدت اگه دلار در محدوده ۲۰-۲۱ ثابت بمونه و آمریکا به برجام برگرده شاخص بورس به شدت بالا میره و مسکن دچار رکود میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
بايد از واكنش ايران هم در مقابل انتخاب هر كدوم از دو طرف در سناريوتون استفاده مي كردين
این خط این نشون
این کامنتو یادتون باشه
چه ترامپ چه بایدن سال بعد این موقع ها وضع ما ازاینم بدتره
به نظر بنده هر خری تو امریکا رای بیاره وضعیت کشور ما بهتر نمیشه و همه ما مردم باید به سختی و فشار زندگی عادت کنیم
شمارش معکوس برای نابودی بورس اغازشد
مرد فقط ترامپ است وبس
۱۰۰ در ۱۰۰ ترامپه ترامپ پیروزه
انشاا... که ترامپ پیروز میدان
کاش بایدن بشه تا هرچی سرمایه دار مفت خوره با سر بخورند زمین و اون بدبخت ها هم حداقل بتونند یه زندگی معمولی داشته باشند.
سرمایه دارها زمین و خونه دارها کاسبان از جمله طلا فروشان دوست دارند ترامپ بشه که سرمایه شون چندید برابر بشه کسی که سرمایه چند برابر شده دیگه دوست نداره ارزون بشه
بدبخت ها آرزو میکنند بایدن بشه که حداقل بتونه یه پراید ۸۵بخره بره تاکسی نون حلال دربیاره..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
البته يادتون نره كه طرفداران بايدن هم اقازاده هاي خارج نشين هستن
سگ زرد برادر شغاله
بایدن و ترامپ از یه آخور میخورن فرقی به حال مردم ایران ندارن ،فقط فکر منافع خودشون هستن
اوضاع ایران هشتاد درصد ربطی به آمریکا ندارد موقع برجام یکدرصد اقتصاد ایران فرق نکرد فکر نان باشید خربزه آب است ،،،،دشمن دشمن است فرصت داشته باشه ازپشت خنجر میکشه
اگر ایرانی ها مجاز به شرکت در انتخابات آمریکا باشند بدون شک آمار شرکت در انتخابات بیش از آمار شرکت در انتخابات خودمان خواهد بود
همه چی به نفع ترامپ هست ترامپ برنده بشه کار برای ایران سخت خواهد شد
آمریکا برای ما مثل پراید هست یعنی ظاهر ماشین عوض شده ولی همون کار بقیه مدلها انجام میده .
هیچ کشوری نمی خواد مردمش زیر فشار اقتصادی وفقر باشند ما باید به حال خودمون بخندیم وگریه کنیم بخدا قسم اگر رهبریت در ایران وجود نداشت همین آمریکایی‌هایی که در افغانستان .در امارات در عربستان که دارند ناموس اونها رو به غارت می برند ما دنبال سوراخ موشی بودیم برای امنیت از نوامیس وازادی .من نه راضی از این وضعیت اقتصادی هستم بلکه شاکی هستم .اگر آمریکا با اومدن ریاست جمهوری جدید دوباره همون قبلی میشه دلیلش اینه که نه مسولیین ونه عقب افتاده از سیاست مملکتشون رو به چند دلاری نمی فروشند که ما از داخل داره رفوزه میشیم نه از آمریکا خودتون این اهتکارها رو نگاه کنید این آمریکا داره انجام میده یا خیانتکاران
بنظر من اگه ترامپ رای بیاره که به احتمال قطعی و بالای 97 درصد ممکنه رای بیاره، بورس سقوط خودش ر و آغاز میکنه، البته اگه ترامپ، بایدن رو وزیر خودش کنه ممکنه باز کمی به نفع ما باشه البته به ضرس قاطع و نه خیلی با احتمال بالا. من 4 سال پیش گفتم احتمالا ترامپ رای نیاره ولی آورد. عبرت گرفتم که دیگه نگم ترامپ رای میاره یا نمیاره. احتمالا به ضرس قاطع رای بیاره البته حدود 90 درصد به بالا. خدا خودش کمکمون کنه. یا خدا
ترامپ میشه

طرفدارهای ترامپ عبارت است از . ادم های که ته خط رسیدن و میخواهند تکلیفشونا با حضرات اقازاده ها .....معلوم کنند
خدا لعنت کنه هم ترامپ و هم بایدن و که یکی از یکی به درد نخور تر این ها جفتشونم دشمن مردم و کشور ایرانن و خدا لعنت کنه کسی که از این اوضاع سوء استفاده میکنه
میگه ترامپ
بابا ما این همه بازیکن و ورزشکار و ...وارد میکنیم ترامپ هم به عنوان رئیس جمهور وارد کشور کنیم به عنوان لژیونر به خدا بالای ۹۰ درصد رای میاره.تازه اگه انتخابات هم بزاریم درمیاد.
خر.خره..فقط.پالانشو.عوض.میکنن
۹۰۰ میلیون نه ۹۰ میلیون!
لطفاً اصلاح کنید.
سخنگوی وزارت خارجه ما اعلام کرده انتخابات امریکا برای ما مهم نیست پس برای چی اینهمه تو خبرها می بینیم احتمالا برای امریکایی ها انتخابات ما مهم است که اصلا تو خبر انها نیستیم!!!
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا براساس ایالت های کلیدی که چرخشی هم نام دارد کلید می خورد و ارای الکترال ان ها زیاد است و در دست جمهوری خواهان است هنوز آرای پستی شمارش نشده است اگر آرای پستی در این ۸ ایالت به نفع جمهوریخواهان بیفتد آرای ترامپ به مرز ۲۵۰ رای کالج الکترال میباشد ورای بایدن به حدود۱۶۰میرسد پس ترامپ برنده ۰۰۰
تف خداتوصورت هردوتاشون یکی ازیکی بدترانشالله آخرتاریخ امریکاباشه براهمیشه پرونده امریکابسته بشه کل جهان نفس راحت بکشن
پاسخ ها
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
یک لیوان آب بخور حالا
نکته ؛ اگرقانون اساسی آمریکااجازه میداد که ایرانیهاهم همراه باآمریکائیهادررأی گیری فرداشرکت کنندباتوجه به نظراتی که میشنویم ومیبینیم تصورکنم بالغ برچهل میلیون به آرای ترامپ اضافه میشد ، واقعاچه ملت ومردم خوشبختی هستیم همیشه منتظرناجی هستیم که این بافرهنگ ماعجین شده و بجای کاروتلاش وکوشش چشممان بدیگران بدست ودهان دیگرانست که ازعالم غیب مد‌دی حاصل شود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
عالی بود .ترامپ میتونه روی این دای ها هم مانور بده
چه فرقی هست میان ترامپ وبایدن ، هشنادو چهار میلیون ایرانی فدای مردمی شدن که اگر ما بجای انها بودیم چیزی بهتر از امارت و بحرین برای ما نبودن چه سرمایه ها و پولهای بیخود هزینه این ملت نکردیم مردم ایران تاوان سنگینی بابت تیم ملت که نودوپمنج درصدشان در خوشی زندگی میکنن دادند .
اوضاع آمریکا خیلی داغون بی کاری و گرانی و ناعدالتی مردم اونجا کاملا ناامیدم ترامپ و بایدن نمی تونن اوضاع را درست کنند
انشاالله که ترامپ انتخاب بشه
آنقدر ایرانی که برا نتیجه رای آمریکا نگران هستن ملت آمریکا نگران نیستن بدبختا چیکار کنن خیلی فشار میکشن
یه چیز جالب دیدم اکثرا میگین ترامپ؟؟؟چه عجب دیگه باید چیکار کنه که نکرده باشه؟؟اوباما میگفت خلیج فارس ولی ترامپ میگه خلیج عربی اوباما عید به عید با زبان فارسی عید رو به ملت ایران تبریک میگفت ولی ترامپ میگه ملت تروریست بعد اینجا همین ملت رگ گردنتون براش قلمبه میشه...دموکراتا بهرحال سگشون شرف داشت به ترامپ...نمیدونم چیه ولی خیلی به پوچی رسیدیم امیدوارم ترامپ رای نیاره
جو بایدن انشالله پیروز میشه و هر چه دلال سکه و ارز بحق محمد و آل محمد نابود میشن.چون نزدیک به سه سال خون مردم بدبخت کردن تو شیشه ...ترامپ برنده بشه بدون شک ایران باید وارد جنگ بشه چون مرگ یکبار شیون یکبار ...یااقتصاد ایران نابود یا اقتصاد همه نابود .البته ایران در صورت پیروزی بایدن باید شش ماهی ناز کنه و بشدت ذخیره اورانیوم خودش بالا ببره و هر چه سلاح نیاز داره بخره .خلاصه برای امتیاز گیری باید بشدت دمکرات ها را ترساند ..در این دو ماه و نیم که آمریکا آشوب میشه باید نهایت استفاده را کرد ...اروپا هم درگیر شدید کرونا .دولت اصلاح طلب هم داره میره .این گردنه برای ایران حکم پای چوبه دار را دارد .آهای اون های که ترامپ دوست دارید اولا ترامپ بیاد ایران جنگ درست می‌کنه که کل جهان متضرر بشن و امتیاز بگیره دوما کمی شرف داشته باش نصف بیشتر مردم کشورت واسه نون سر سفره مشکل دارن واسه دوا و درمان ..خو ترامپ باشه همین آش و همین کاسه ولی جو بایدن لا اقل از این بدتر نمیشه و میشه وقت کشی کرد که این ضربه ای که کرونا به اقتصاد استکبار زده کفه ترازو به نفع ما تغییر بده ....پناه بر خدا ...هر چه خدا راضی هست بشه آمین
از نظرات تون مشخصه اصلا انتخابات امریکا روی ما تاثیر نداره!!!!!!
بایدن ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد
ترامپ شورش میکند
ترور میشه ترامپ
بعد از سهام عدالت یارانه بی ارزش میشود ..
تحریم مردم را مفلوک کرد مسیولین را سرمایه دار.زندگی ما وابسته به امریکاست
چرا اینقدر به هم فحش میدن مردم ؟
همه کسانی که دوست دارند ترامپ رای بیاره افراد دنیا طلب و متکبر و حریصی هستند .در این مورد شک نکنید
امریکا ۴ سال اینده را نخواهد دید، پس فرق نداره کی‌ رای بیاره
حالا هر ... انتخاب بشه فرقی برای ما نمیکنه
مردم ایران عبرت بگیرید از حال و روز ما مردم افعانستان بعد از بیست سال اعتماد به آمریکا دوباره حکومت وحشت طالبانی را برای ما می خواهد بیاورد. مثل گوشت شکاری شدیم که کشورهای همسایه و قدرتمند ما را به سمت خود می کشند و از داخل هم با انفجار و انتحار و کرونا ووودرگیریم. زندگی و مرگ بی ارزش
عده ای طوری از ترامپ طرفداری میکنند انگار در این چهار سال ترامپ ایران گل بلبل بوده یا اینقدر سرمایه گذاری کرده و شرکت ها وارد ایران شدن که بی کاری ریشه کن شده. منظور سیاستمدارهاست که از ترامپ حمایت می کنند.
کاش بایدن رای بیاره نه بخاطر اینکه با ما خوب بشه بلکه بخاطر اینکه مابتوانیم ترامپ را به انتقام خون سلیمانی بکشیم
بایدن انقدر گیجه که تو ی ایالت به مردم ایالت دیگه سلام داد حتی نمیدونست کجاس
به حق همین روز عزیز ترامپ پیروز خواهد شد
به خداا مشکلات کشور ربطی به امریکا نداره.
اگه هم داشته باشه بسیار کم هستش
اصلا فرقی بحال ما ایرانیها نمیکنه خدا آصلشا درست کنه
هیچ فرقی به حال ما نمیکنه
کشوری که وابسته به نفت است خوب نفت نفروشد از کجا پول بیاورد؟عجیب است این قدر ساده و این همه.....
بنظرم جو بایدن رای میاره
خدایابنام ذات اقدست ملت بزرگوارایران رانجات بده مابرده نیستیم چون اقاراده ایم مرگ برمتکبران سودجویان وکافران تاریخ
سلام، تورم کاذب، تورم تولیدات داخلی که در کشور تولید می شوند چه ربطی به تحریم های آمریکا دارد؟!
بابا به ما چه کی میخواد رییس شع ولی ترامپ بازم از بایدن بهتر میخوره
به ترامپ رای دهید
من به ترامپ رای میدم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار