بازدید 8622
۱

پزشک متخصص آمریکایی: زمستان سختی در پیش است

آنتونی فائوچی متخصص برجسته بیماری‌های واگیردار آمریکا، درباره تشدید کرونا و افزایش آمار مبتلایان و قربانیان در این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 02 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد آنتونی فائوچی متخصص برجسته بیماری‌های واگیردار آمریکا، درباره تشدید بیماری همه گیر کووید ۱۹ و افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در این کشور هشدار داد.

در این گزارش آمده است: ادعا‌های مکرر دونالد ترامپ مبنی بر اینکه " ویروس کرونا در آمریکا در مسیر معکوس قرار گرفته است"، کارشناسان ارشد بهداشت دولت آمریکا را به طور فزاینده‌ای نگران کرده است؛ آن‌ها می‌گویند این کشور در یک زمستان طولانی و بالقوه مهلک قرار دارد، زیرا دولت نه آمادگی مقابله با بیماری کرونا را دارد و نه تمایلی به تصمیم گیری‌های سفت و سخت.

آنتونی فائوچی اواخر روز جمعه در یک مصاحبه مفصل گفت: "ما کاملا آسیب دیده ایم. وضعیت خوب نیست. با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان و جمع شدن افراد در خانه، شرایط نامناسب خواهد بود. بدتر از این نمی‌شود. "

فائوچی، یکی از اعضای برجسته ستاد ویژه مبارزه با ویروس کرونا در دولت آمریکا گفت که این کشور باید "تغییر ناگهانی" در رفتار‌های بهداشت عمومی ایجاد کند. وی افزود ممکن است شمار مبتلایان در این کشور از مرز ۱۰۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا در روز عبور کند. فائوچی افزایش آمار مرگ و میر در هفته‌های آینده را پیش بینی کرد.

وی در حالی صحبت کرد که آمریکا روز جمعه با بیش از ۹۸ هزار مبتلای جدید، رکورد تازه‌ای ثبت کرد. با افزایش میزان بستری‌ها در بیمارستان، مرگ و میر‌ها نیز در حال افزایش است. بر اساس داده‌های بهداشتی که واشنگتن پست آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده است، از ابتدای شیوع همه گیری کرونا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده اند. تنها در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بیش از هزار نفر جان باختند.

هشدار‌های صریح فائوچی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ به ایالت‌ها و شهر‌های مختلف آمریکا سفر می‌کند و در آخرین تلاش خود می‌خواهد رأی دهندگان را متقاعد کند که او در کنترل و مدیریت کرونا موفق بوده است. این در حالی است که کشور اکنون با افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان و بستری‌ها در بیمارستان‌ها روبرو شده است. ترامپ در جمع هزاران هوادار بدون ماسک حاضر می‌شود و سخنرانی می‌کند؛ گردهمایی‌های ترامپ اغلب با دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح محلی در تعارض است.

حتی با افزایش آمار مبتلایان جدید در ۴۲ ایالت، ترامپ این ویروس را دست کم می‌گیرد یا کسانی را مسخره می‌کند که آن را جدی می‌گیرند. وی در جریان یک رویداد گفت: "کووید -۱۹، کووید، کووید، کووید"! وی از اینکه رسانه‌های خبری بیش از حد به ویروس کرونا توجه می‌کنند، ابراز تاسف کرد. در یک گردهمایی دیگر، ترامپ بدون ارائه شواهد و مدارک گفت که پزشکان آمریکایی تعداد مرگ و میر بیشتری نسبت به سایر کشور‌ها ثبت می‌کنند، زیرا در پی این هستند که پول بیشتری دریافت کنند.

ترامپ در یک گردهمایی تبلیغاتی در شهر واترفورد بدون شاهد و مدرکی گفت:"منظور من این است که پزشکان ما افراد بسیار باهوشی هستند؛ بنابراین کاری که آن‌ها انجام می‌دهند، این است که آن‌ها می‌گویند: "متاسفیم، اما همه از بیماری کرونا می‌میرند".

فائوچی گفت که ستاد انتخاباتی جو بایدن "کرونا را از نظر بهداشت عمومی جدی می‌گیرد. ترامپ از منظر دیگری به آن نگاه می‌کند.

فائوچی که زمانی نقش اصلی را در مبارزه با کووید ۱۹ ایفا می‌کرد و تقریباً هر روز به عنوان مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی به رئیس جمهور گزارش می‌داد، گفت پاسخ دولت به این بحران، ناهماهنگ بوده است. چندین مقام ارشد فعلی و پیشین دولت گفتند کاخ سفید تقریباً به طور کلی روی واکسن متمرکز شده است، هرچند که کارشناسان هشدار می‌دهند که واکسن به مثابه یک تیر نیست که بلافاصله به حیات این ویروس خاتمه دهد، زیرا در بهترین شرایط، ماه‌ها طول می‌کشد تا ده‌ها میلیون نفر واکسینه شوند و جامعه به سمت مصونیت جمعی برود.

فائوچی گفت که کارگروه ویژه مبارزه با ویروس کرونا در کاخ سفید کمتر جلسه می‌گذارد چرا که رئیس جمهور و مشاوران ارشد وی روی بازگشایی کشور تمرکز کرده اند و این کارگروه نفود زیادی در تصمیم گیری‌ها در این زمینه ندارد. وی افزود: "در حال حاضر، جنبه بهداشت عمومی این کارگروه ویژه بسیار کاهش یافته است. "

فائوچی گفت که او و دیبورا بیرکس، هماهنگ کننده کارگروه ویژه مقابله با ویروس کرونا، دیگر به طور منظم به رئیس جمهور دسترسی ندارند و او از اوایل ماه اکتبر با ترامپ صحبت نکرده است. وی افزود: "آخرین باری که من با رئیس جمهور صحبت کردم، موضوع گفتگوی ما در مورد هیچ سیاست خاصی در این زمینه نبود. وقتی او در حال بهبودی در والتر رید بود، مرا صدا کرد. فائوچی گفت که وی با جلسات دیگر کارمندان، به صورت تلفنی تماس دارد، اما تا حد زیادی از جناح غرب (دفتر رئیس جمهور در کاخ سفید) اجتناب می‌کند و دلیل این اجتناب "شمار زیاد مبتلایان به کرونا در آنجا است. "

وی همچنین ابراز تاسف کرد که اسکات اتلس، متخصص نورورادیولوژیست و مشاور مورد علاقه ترامپ در زمینه بیماری‌های واگیردار که طرفدار انتشار ویروس میان افراد سالم و بازگشایی کشور بدون محدودیت است، تنها مشاور پزشکی است که رئیس جمهور به طور منظم با او ملاقات می‌کند.

فائوچی درباره اتلس گفت: "من با این مرد واقعاً مشکل دارم. او یک مرد باهوش است که در مورد چیز‌هایی صحبت می‌کند که من معتقدم او هیچ درک واقعی یا دانش و تجربه‌ای در مورد آن‌ها ندارد. او مدام درمورد چیز‌هایی صحبت می‌کند که وقتی آن‌ها را کالبدشکافی و تجزیه می‌کنید، منطقی نیستند. "

فائوچی گفت که او واقعاً از مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید قدردانی می‌کند که آخر هفته گذشته به سی ان ان گفت که دولت قصد کنترل همه گیری را ندارد.

فائوچی در بخشی از مصاحبه خود گفت که او باید مراقب صحبت‌های خود باشد، زیرا در آینده از حضور او در عرصه‌های مختلف جلوگیری خواهد شد. جاد دیر، سخنگوی کاخ سفید روز شنبه انتقادات گسترده‌ای از فائوچی به علت اظهاراتش در واشنگتن پست مطرح کرد. دیر گفت فائوچی "می داند که خطرات [ویروس کرونا]امروز به طرز چشمگیری کمتر از چند ماه پیش است. "

هشدار‌های صریح فائوچی در مورد تهدید ویروس کرونا، رئیس جمهور را خشمگین کرده است. این در حالی است که ترامپ دانشمندان را به دلیل پیش بینی‌های ابتدای شیوع کرونا مسخره می‌کند. ترامپ همچنین ضرورت استفاده از ماسک را رد می‌کند. او در یک گردهمایی در ماه اکتبر گفت: "مردم از شنیدن حرف‌های فائوچی و این احمق ها، همه این احمق‌هایی که اشتباه کردند، خسته شده اند. "

برخی از مشاوران کاخ سفید درگیر جنگ علنی با فائوچی شده اند. آن‌ها می‌دانند که محبوبیت وی از رئیس جمهور بیشتر شده است,، اما آن‌ها همچنین از حضور و مصاحبه او با رسانه‌ها ناامید شده اند و شکایت دارند که او بیش از حد بر اعتبار شخصی خود متمرکز است و "در تیم نیست". یکی از مقامات ارشد دولت که خواست نامش فاش نشود، این موضوع را این چنین به واشنگتن پست گفت: این دکتر میان بسیاری از طرفداران ترامپ منزجر شده است. فائوچی گفته است که آزار و اذیت و تهدید علیه او بیشتر شده است..
فائوچی گفت: "کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، این است که سعی کنیم پیام را منتشر کنیم. "

اوایل همه گیری کرونا، فائوچی گفت که او و بیرکس روی پیامی که باید منتشر شود، اتفاق نظر دارند.

وی گفت: "ناگهان، آن‌ها از پیام ما خوششان نیامد,، زیرا این چیزی نبود که آن‌ها می‌خواستند انجام دهند. آن‌ها باید پیام بهداشتی داشته باشند که اساساً با گفته‌های آن‌ها سازگار باشد. یکی از راه‌های گفتن اینکه شیوع بیماری به پایان رسیده این است که بگوییم این واقعاً بی ربط است، زیرا هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید، جلوگیری از مرگ مردم است و از مردم در مکان‌هایی مانند خانه سالمندان محافظت کنید. به همین دلیل، دِبی بیرکس تقریبا هرگز دیگر رئیس جمهور را نمی‌بیند. تنها پزشکی که رئیس جمهور را به طور منظم می‌بیند، اسکات اتلس است. این مطمئناً دبی بیرکس نیست. "

اگرچه ترامپ، اتلس و سایر مقامات ارشد می‌گویند استراتژی آن‌ها "حمایت از افراد آسیب پذیر" است، اما کارشناسان بهداشت می‌گویند که دولت اقدامات کافی برای محافظت از افراد در خانه‌های سالمندان انجام نداده است. دولت آزمایش‌هایی به خانه‌های سالمندان و سایر جوامع آسیب دیده ارسال کرده است، اما تقریباً به تعداد مورد نیاز کارشناسان نزدیک نیست. بسیاری از خانه‌های سالمندان نیز دچار کمبود تجهیزات محافظت شخصی، پرسنل و سایر وسایل مهم هستند که دولت به اندازه کافی آن‌ها را برطرف نکرده است.

فاوسی درباره اتلس گفت: "او اصرار دارد که این من نیستم که از مصونیت جمعی حمایت می‌کنم. منظور من این نیست. [اما]هرچه او می‌گوید، وقتی آن‌ها را کنار هم قرار دهید، همه چیز در جهت این مفهوم است که اگر افراد آلوده شوند، تفاوتی ایجاد نمی‌کند. این کار وقت تلف کردن است. ماسک جواب نمی‌دهد. چه کسی اهمیت می‌دهد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که از افراد آسیب پدیر حمایت کنید، مانند ساکنان خانه‌های سالمندان. "

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خیلی جالبه که نظرات یک پزشک متخصص از بلاد کفر برای ما خیلی مهمه که تو خبر اول قرارش میدیم، فکر کنم یواش یواش دیگه واقعیت ها داره آشکار میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل