بازدید 15156

مشکل نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان‌ها و خلا قانونی برای شهروندان

«آوردن حیوانات خانگی به داخل ساختمان ممنوع است»؛ این نمونه آگهی‌ها که معمولا روی شیشه یا ورودی‌های برخی ساختمان‌ها و مغازه‌ها می‌بینید، از منظر حقوقی اعتباری ندارد، اما با تفسیر برخی قانون وجهه اجرایی پیدا می‌کند؛ شاید مربوط ترین قانون در این زمینه، استناد به تبصره ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون آپارتمان‌ها باشد.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ 02 November 2020
مشکل نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان ها و خلا قانونی برای شهروندان«آوردن حیوانات خانگی به داخل ساختمان ممنوع است»؛ این نمونه آگهی‌ها که معمولا روی شیشه یا ورودی‌های برخی ساختمان‌ها و مغازه‌ها می‌بینید، از منظر حقوقی اعتباری ندارد، اما با تفسیر برخی قانون وجهه اجرایی پیدا می‌کند؛ شاید مربوط ترین قانون در این زمینه، استناد به تبصره ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون آپارتمان‌ها باشد که در سال ۱۳۴۷ تصویب شد و طبق آن نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک یک ساختمان جرم محسوب شده و شخص دارنده حیوان خانگی، مجرم شناخته‌شده و سایرین می‌توانند از او شکایت کنند.
 

به گزارش «تابناک»؛ منظور از قسمت‌های مشترک ساختمان، همان پشت‌بام، راه‌پله‌ها، راهروها، حیاط و پارکینگ است. البته افراد که این روز‌ها رابطه نزدیک عاطفی با حیوانات خانگی خود برقرار می کنند، باید در آپارتمان خود مقررات بهداشتی را در مورد سلامت حیوان رعایت کنند تا نگهداری از این حیوان اسباب بیماری ساکنان آپارتمان نشود و از سوی دیگر، برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت نکنند.

اگر هر یک از این موارد رعایت نشود، صاحب حیوان متخلف است و طبق قانون عمل او مصداق جرم مزاحمت است. در مرحله نخست، با تذکر کتبی از طریق ارایه اظهارنامه رسمی از سوی مدیریت ساختمان برای خروج حیوان و در مرحله دوم در صورت بی توجهی صاحب حیوان، موضوع قابلیت پیگیرد قانونی از سوی مراجع قضایی با عنوان «مزاحمت» را دارد.

به نوشته «ایوان وکلا» که بر اساس تبصره ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون آپارتمان‌ها در سال ۱۳۴۷، نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ممنوع است، نگهداری حیوانات در قسمت‌های اختصاصی آپارتمان با رعایت دو ضابطه مشکلی ندارد؛ اول اینکه از نظر مقررات و قوانین بهداشت ایجاد بیماری و دوم آنکه برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت نکند. در صورت بروز هر کدام از این دو مورد، شخص نگه دارنده حیوان طبق ماده ۶۹۰ مجرم است و سایر همسایه‌ها می‌توانند از او شکایت کنند.

درصورتی‌که بین ساکنان مجتمع اختلاف باشد، بهترین راه‌حل رجوع به قوانین موجود در اساسنامه هیات‌مدیره مجتمع و راه‌حل دیگر کسب نظر اکثریت ساکنان ساختمان است. به این شکل که اگر شخص مرغ یا پرنده‌ای داشته باشد که باعث ایجاد بیماری نیوکاسل شود و یا سگی داشته باشد که گاه‌وبیگاه پارس می‌کند و موجبات آزار همسایه‌های دیگر را فراهم می‌کند، اول مدیر به وی تذکر می‌دهد و اگر تذکر مدیر و اخطار‌ها اثرگذار نبود، طرح شکایت به مراجع قضایی راه‌حلی است که سودمند خواهد بود. از نظر قانون، شخصی که حیوانی در خانه خود نگه می‌دارد که بهداشت عمومی ساختمان را تحت‌الشعاع قرار داده است و یا شخصی که حیوانی در آپارتمان نگهداری می‌کند که موجب آزار همسایه‌ها می‌شود، در هر دو صورت، مراحل پیگیری به یک‌شکل است و طی دو هفته نتیجه حاصل می‌شود.

اما یک خلا در قانون وجود دارد: طبق ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی هر کس بدون عمد و ضرورت حیوان حلال‌گوشت متعلق به دیگری را بکشد یا مسموم یا ناقص کند، به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه یا جزای نقدی از یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد؛ اما این قانون برای هیچ حیوان خانگی مصداق پیدا نمی‌کند؛ یعنی اگر کسی به حیوان اهلی دیگری آسیب برساند یا آن را بکشد مجازاتی نخواهد داشت.

قوانین ما دربرگیرنده قوانینی است که می‌توان برخی از آنها را برای حمایت و برخی را برای مخالفت از حیوانات تفسیر کرد؛ مثلا در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی داشته باشد، به عنوان وظیفه عمومی عنوان شد و در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله (از ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۴) بهره‌مندی از محیط زیست مطلوب به عنوان ویژگی جامعه ایرانی در افق سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است.

اما از سوی دیگر برای این که بخواهند عده‌ای را به خاطر حیوان گردانی مجرم بشناسند به تفسیر برخی قوانین می‌پردازند؛ مثلا طبق ماده ۶۱۸ هرکس با هیاهو و جنجال یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی شود، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و همچنین در ماده ۶۳۸ هرکس در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

روزگاری در کشورمان نگهداری و پرورش برخی حیوانات از جمله کبوتر مشروط به گرفتن پروانه از پلیس بوده و تخلف از آن به حبس تا شش ماه محکوم می‌شده است. نگهداری از حیوانات و حیوان گردانی از مسائل پارادوکسیکال قانون ما محسوب می‌شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۸
نگهداری حیوان در آپارتمان، حیوان آزاری است. عادت دادن حیوان به خانگی بودن، اوج خودخواهی و خودپرستی بیمارگونه برخی آدم ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
فقط یک و گربه حیوان خانگی محسوب میشوند درخصوص بقیه حیوانات بله شما درست میفرمایید
نگهداری حیواناتی مثل سگ و.. در آپارتمان ها و مجتمعهای مسکونی باعث مزاحمت به همسایگان و سلب آسایش اونها میشه از طرفی هم نجس هست و عوارض خودشو داره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
معنی نجس بودن برخلاف تصور بعضی ها گناه کردن در لمس حیوان نیست بلکه تمیز کردن دست بعد لمس حیوان است در شرایط کرونا بهتر متوجه می شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
نجس فکر مریضه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
در قران بطور مشخص خوك حرام اعلام شده و هيچ بحثي از نجاست سگ نيست .
چه مشکل بزرگی... موضوع دیگری نبود...
ببین عزیزم، تجربه شخصی خودم اینه که مساله فقط آپارتمان نیست، ما در منطه ویلایی یک شهر کوچک زندگی میکنیم، یک همسایه داشتیم که سگ آورده بود، خب فاصله محل نگهداری این سگ تا پنجره اتاق ما، فقط چند متر بود، تصور کن روزی 4 ساعت واق واق میکرد، خود صاحب بی فرهنگش هم میرفت بیرون و کاری نداشت این سگ چه بلایی سر اعصاب مردم داره میاره، اما فقط روز نبود، شب ها هم چند بار واق واق میکرد حتی در ساعت 3 شب، و ناخواسته چند همسایه رو بیدار میکرد. چند همسایه جداگانه ازش خواستیم به این مردم آزاری خاتمه بده اما توجه نکرد، اشتباه ما این بود که هر کدوم جداگانه رفتیم درب منزلش، باید متحد میشدیم و دسته جمعی بهش میگفتیم. خلاصله دیدم این خانم نمیخواد قبول کنه، خودم به کلانتری نامه نوشتم و درخواست کردم به مالک این سگ تذکر داده بشه، خوشبختانه کلانتری مامور فرستاد و بهش تذکر داد، تا سه ماه همه راحت شدیم و دیگه صدای سگش رو نمی شندیدیم. تا دوباره خانم دلش برای سگ مردم آزارش تنگ شد! و مجدد سگش رو آورد روی اعصاب ما... خوشبختانه یک همسایه جدید در محله ما اومد و خیلی قاطع باهاش صحبت کرد و شنیدم دیگه برای همیشه سگش رو فروخت. حتی در منازل ویلایی که فاصله ساختمون ها کمه، مشکل پیش میاد. اگر برای شما هم مشکل مشابهی پیش اومد، تک نفری تذکر ندین، سعی کنید چند همسایه متحد بشید و اول دوستانه بخواین مردم آزاری رو فیصله بده، گوش نکرد قانونی شکایت کنید.
نگهداری حیوان در اپارتمان ها باید ممنوع شود. حداقل حیواناتی مثل گربه و سگ و یا خرگوش و از این قبیل که واقعا الودگی دارند ممنوع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
می شه خواهشاً آلودگی سگ و گربه و خرگوش را به طور علمی بفرمایید؟ ما در معرض کدام بیماری ها و یا بقول شما آلودگی ها در صورت نگه داشتن این حیوانات هستیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
ناشناس 15.55 اولین مشکل فعلا کرونا وحداقل احتمال انتقال فیزیکی از طریق دست وپا وپوزه حیوان است
شرق رو به غرب می دوزند با تفاسیر الکی و آبکی و خنده دار !
کجای حیوان گردانی ( که احتمالا منظورتون سگ هستش ) مصداق "هیاهو و جنجال یا تعرض به افراد موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی" هستش ؟؟!!!
یا مثلا کسی سگ و گربه اش رو از در تا لابی و بعد آسانسور آچارتمان ببره ، کجاش مصداق "نگهداری" هستش !
نگهداری اونیه که طرف گوسفندش رو می بنده تو حیاط !
بهداشت هم که مطمئن باشید برخی حیوانات اگر واکسن هاشون رو بزنند ، از انسان ها سالم ترند!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
جالبه تا كمتر از 50 سال پيش 70 درصد مردم ايران در روستا زندگي ميكردند و بيشتر روستاييان در خانه سگ داشتند .
. .چطور شده يكدفه سگ بد شد
با سلام
تابناک عزیز لطفا به ایانیان احترام بگذلرید. سگ پارس نمی کنه بلکه پاس می کنه. پاس یعنی نگهبانی برید بخونید توی فرهنگ لغات فارسی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دوست عزیز . معنی لغت پارس علاوه بر ایرانی یک معنی دیگر هم دارد. پارس به معنی صدا زدن و هشدار دادن هم هست و وقتی
میگوییم پارس سگی پارس میکند معنایش همان معنی دوم هست که ذکر کردم
سگ واق واق می کند، پارس نمی کند.
سلام . ضمن تشکر از اطلاع رسانی های شما در همه موارد روزمره زندگی از جمله موارد حقوقی لازم است نسبت یه ذکر موردی تذکر داده شود و آن هم حفظ زبان فارسی و درست نوشتن اصطلاحات آن است. در این رابطه تاکید میشود که سگ واق واق میکند و نه پارس. کی تا به حال شنیده که سگ پارس پارس کند. خوبست بدانید نام قدیم اران پارس بوده و احترام آنرا بنا به ایرانی بودن خودمان حفظ کنیم.
در همسایگی ما خانم مسن تنهایی زندگی می کند که دو پسرش خارج از کشور زندگی می کنند و همسرش فوت کرده و یک سگ کوچک بی صدا داره که در حقیقت همدم او محسوب می شه و مزاحمت و کثیفی هم نداره
ولی یکی از همسایه ها با استناد به قانون مدام خانم بیچاره را اذیت می کنه و تهدید می کنه که به پلیس اطلاع می دهد
دیروز در محوطه مجتمع آن اقای مسن را دیدیم و همسرم به او گفت این خانم مسن دیوار به دیوار ماست و هیچ گونه صدا و مزاحمتی برای ما نداره شما که در طبقات پایین هستی چرا اعتراض داری ؟
ایشون گفت من از سگ بدم میاد و دلم نمی خواد در آسانسور و محوطه و حتی خیابان جلوی مجتمع سگ ببینم !
این موضوع دیگر بحث مزاحمت نیست بلکه سلیقه ی شخصی اون آقاست که دلش می خواد با استناد به قانون حتی در درون خانه ی آن خانم مسن هم تسلط داشته باشه !
من منکر مزاحمت بعضی سگها برای همسایه ها نیستم ولی قانون نباید طوری باشد که باعث زورگویی شود
این آقا که تنها نیست و با همسر و دختر مطلقه اش زندگی می کند به وضوح با استناد به قانون به این خانم مسن تنها زورگویی می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
بهرحال قطعا اون حیوان رو که نمیشه همش داخل چاردیواری زندانی کرد باید بردش بیرون .نمیخواد از راه پله و یا اسانسور استفاده کنه .شما یک درصد احتمال بده انگلی باگتری یا میکروب چیزی داشته باشه و به دیگری منقل بشه اونوقت تکلیف چیه .یا وضعیت دفع حیوان چی میشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
اگر اون حیوان مریض باشه اول صاحبش را بیمار می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
اگر این حیوانها اینقدر راحت بتونم آدم را بیمار کنن که دامپزشک ها و کسایی که از آنها نگهداری می کنن باید همه بیمار باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
احتمال انتقال بیماری از انسان به انسان هم خیلی زیاده
پس عبود و مرور انسانها هم باید ممنوع بشه ؟؟
در ضمن داره می گه همسایه دیوار به دیوار هستند و مزاحمت و کثیفی از این حیوان ندیده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
۱۶:۱۶
من اشتباها یک بار بیسکوییتی خوردم که قبلا توسط سگی که انگل داشت لیس زده بود . هیچ انگلی نگرفتم . در واقع ثایت شده بوسیدن یک سگ بیشتر از آنکه برای انسان خطرناک باشد برای سگ خطرناک است . آنها برعکس آنچه فکر میکنیم نسبت به بیماری مقاومت کمی دارند و منشا خیلی از بیماری ها در طبیعت انسان است
حیوان جایش طبیعت است
پاسخ ها
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
حیوان اگه منظورتون ببر و پلنگ و ماره بله ولی سگ نیاز به رسیدگی داره و یک حیوون خونگیه . اگه در طبیعت رها بشن میشن سگ وحشی
درثانی سگها خیلی به انسانها کمک میکنن اگه درست آموزش ببینن و یه جور همدمه.
فقط میتونم بگم برای تابناک متاسفم ، انقدر خبر های آبکی جدیدا کار میکنید ، که چند وقت بود حتی سری هم نزده بودم به مطالبتون ، امروز وارد وبسایت شدم دیگه به یقین رسیدم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
موضوع معنیه.موضوع روز و از مسایل مبتلا به جامعه شهریه
احترام متقابل بین همسایه ها باید وجود داشته باشه. حیوان خانگی هم چه سگ و گربه و چه پرنده و یا هر حیوان دیگه ای می تونه توسط هر کسی نگهداری بشه و فقط مثل بقیه ی شرایطی که نباید باعث همسایه آزاری بشه مثل صدای بلند تلویزیون، داد و بیداد کردن، دویدن و ... باید رعایت بشه تا باعث آزار دیگران نشه. داشتن حیوان خانگی تو این شرایط استرس زای کشور و درصد بالای افسردگی بسیار مفیده. این حیوانها می تونن آرامش را به روح های خسته برگردونن و اگر آموزش دیده باشن تو افراد تنها خصوصا سالمندان کمک بسیار ارزشمندی هستند.
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
قرار نيست هر كي بعد از فروش گوسفنداش و خريد خونه در شهر از روستا اومد، براي يادگاري سگ گله را با خودش بياره آپارتمان
هر كي خسته است برگرده همون گله چراني نه اينكه بيماري و ترس و وحشت بياره تو آپارتمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
آقا یا خانم عدالت عزیز، ادب چیز خوبیه. مقالات مستند علمی وجود داره که نگهداری از حیوان خانگی به افراد تنها، افسرده و خیلی از مشکلات روحی کمک کننده است. سگ های تربیت شده در بیمارانی که از دیابت، تشنج و ... رنج می برن، باعث نجات جان صاحبینشون می شه. نمی دونم تو زندگیتون تا حالا چند بار به چشمهای معصوم یه حیوان نگاه کردید ولی عشق و معصومیت و محبت را باید از حیوانات آموخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
عدالت جان خیلی بی ادب تشریف داری. راست می گه سگ و گربه ای که هیچ صدایی نداره چه آزاری به من همسایه می رسونه؟ ولی خدایی داشتن همسایه ای مثل شما که تعصبات بدون منطق داره می دونه برای همسایه مشکل زا و آزار دهنده باشه.
من گربه دارم از تمام اهل آپارتمان و محله تمیز تره
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
شما همونی نیستی که از پدر و مادر خودتم بیشتر دوستش داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
این نظر شماست باید نظر بقیه اهالی رو در مورد شما و میزان پاکیزگی تون و همچنین تعریف شما از تمیزی رو بدونیم تا بشه قضاوت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
سگ و گربه نجس هستن اون آپارتمان مدیر نداره که گربه و سگ داخلش نگهداری کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
والا من یکبار بهم سپردن شامپوی گربه بخرم . قیمتش حدود ۱۲ برابر شامپوی انسان ها بود
من گربه دارم از تمام اهل آپارتمان و محله تمیز تره
بهترين كار اينه كه افراد مخالف در آپارتمان اقدام به آوردن گوسفند و گاو و مرغ و خروس كنند و در سالن رها كنند تا بو و سر و صدا آزاردهندگان را مجبور به فرار يا عقب نشيني از سگ پرستي و گربه پرستي كنه
تازه با اين اوضاع مرغ و تخم مرغ به سود شما هم هست
متاسفانه برخی قوانین بسیار مشکل زاست .... واقعا باید سگ و گربه را در آپارتمان نگهداشت؟!

اگر بیماری زا باشد برخورد شود؟؟!!!!!!! یعنی سلامت یک یا چند انسان به خطر بیفتد آن گاه برخورد شود ؟؟!! تازه اگر زود بفهمند یا اصلا بفهمند منشا بیماری از کجا بوده

به خاطر کرونا همه به چین ایراد گرفتند ولی چه فایده؟دنیا درگیر شده .... حالا چه بسا بسیاری بیماری ها ریشه در همین نگهداری از سگ و گربه در خانه باشد و سالها بگذرد تا بفهمند و دیگر چه سود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
می شه بپرسم شما تا حالا چند خط مطلب در مورد بیماری های مشترک سگ و گربه با انسان خوندید؟
متاسفانه تضاد افکار و اندیشه در بین ما بسیار زیاد دیده میشود گاهی به اصول بدیهی هم نظرات خود را الغاِِ میکنیم
اخه کدام منطقی می پذیرد خانمی سگی را دردست و در پارک با خود به اینورِِ انورِِ بکشاند که من مرد هم از کنارشِِ بترسم کمی اندیشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
شاید شخصی از گربه بترسد . باید تمام گربه هارا سلاخی کنیم؟؟؟
تا اونجا که من میدونم مزاحمتهای انسانی خیلی بیشتر از مزاحمتهای حیوانی است پارک روی پل همسایه سر و صداهای زیاد ساخت و ساز و ... اول به این معضل بپردازید وگرنه حیوان خانگی محبوس در خانه که واکسینه شده و بهترشدن رعایت میشه هیچ مشکلی نداره
مزاحمتهای انسانی رو چرا نمیگید که از حیوانات بدتره؟
وانتی ها که از دم صبح تا شب جار میزنن با اون صدای نکره شون
موتوریهای بی توجه به هیچ قانونی توی پیاده رو توو خیابون توی پارکها .... همه جا زیر گوشتن
سگ تا وقتی ؛ واق واق میکند و هنگام ادرار ، یک پایش را بالا می گیرد ، سگ است ، با همه خصوصیات سگ ! سگ نجس العین است ! یعنی همه چیز سگ نجس است ! اسلام وقتی چیزی را نهی میکند ؛ یقین داشته باشید که ؛ برای انسان ضرر دارد ! کسی دشمن حیوانات نیست و بر عکس اسلام از 1400 سال پیش ، برای رفتار خوب با حیوانات ، دستور دارد ! کسی مخالف سودمندی سگ نگهبان و نجاتگر نیست ، ما مخالف آورن سگ به داخل آپارتمان و در آغوش گرفتن و هم غذا شدن و در رختخواب خود آوردن آن هستیم !!
من سگی داشتم که همسایه ها عاشقش بودند . از آنجایی که هیچ وقت تنها نیود مزاحمتی نداشت . معدود موارد پارس کردن حیوان به دلیل سر صدا در راه رو بود . یعنی صدای سگ وقتی در میامد که کسی در راه رو سر و صدا میکرد .
لازمه بگم حیوانات خانگی از زندگی در کنار انسان ها خوشحالند اگر صاحبانشان درست رفتار کنند
در مورد بیماری .
بیماری هایی که از انسان به حیوانات سرایت میکند بسیار بیشتر از بیماری هاییست که از حیوان به انسان میرسد .
معدود بیماری های منتقل شده از حیوان به انسان مربوط به کشتن و خوردن آن حیوانات است .
در ضمن طبق قوانین نا نوشته هرکس حیوانی بخرد باید آن را واکسینه کند . در نتیجه بیماری های احتمالی هم از بین میرود . فقط مسئله ی سر و صدا میماند که این مورد طبیعتا باید توسط همه افراد رعایت شود. نه فقط شخصی که حیوان خانگی دارد بلکه همه ی همسایه ها باید مراعات کنند
بالاخره تابناک این خبر را در دفاع از سگ ها گذاشت یا برعلیه آنها؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست