بازدید 11034

چرا کود شیمیایی مفید است؟

یک باغبان خوب اهمیت کود مناسب را می داند. تشخیص اینکه کدام کود مناسب گیاهان خاص یا بذر شماست ، به شما کمک می کند تا رشد باغات خود را به حداکثر برسانید. برای کسب اطلاعات در مورد گزینه های مختلف و مواد مغذی که می توانند روی گیاهان شما تأثیر بگذارند می توانید به شرکت بهرویش با نام اصفهان بذر با سابقه کاری 35 ساله در زمینه تجارت نهاده های کشاورزی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز عمده فروش بذر و کود شیمیایی اعتماد کنید.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ 01 November 2020

همه ما می دانیم که گیاهان نیز موجودات زنده ای هستند که برای رشد و تکثیر خود نیاز عناصر غذایی دارند که خاک باید مواد غذایی لازم را برای رشد گیاه تامین کند. اما همیشه عناصر موجود در خاک پاسخگوی نیاز گیاهان نیست در نتیجه باید مواد مغذی گیاه یا بذر را به خاک افزود. ماده مغذی که غذای گیاه محسوب می شود کود است که از طریق ریشه گیاه از خاک جذب می شود. کودها از جمله کود شیمیایی ، مواد مغذی اصلی مورد نیاز گیاهان را تأمین می کنند.

در واقع کودها مواد شیمیایی هستند که برای افزایش بهره وری به محصولات عرضه می شوند. کودها روزانه توسط کشاورزان برای افزایش عملکرد محصول استفاده می شود. کودها حاوی مواد مغذی ضروری مورد نیاز گیاهان از جمله نیتروژن ، پتاسیم و فسفر هستند. کودها ظرفیت نگهداری آب در خاک و همچنین حاصل خیزی آن را افزایش می دهند.

یک باغبان خوب اهمیت کود مناسب را می داند. تشخیص اینکه کدام کود مناسب گیاهان خاص یا بذر شماست ، به شما کمک می کند تا رشد باغات خود را به حداکثر برسانید. برای کسب اطلاعات در مورد گزینه های مختلف و مواد مغذی که می توانند روی گیاهان شما تأثیر بگذارند می توانید به شرکت بهرویش با نام اصفهان بذر با سابقه کاری 35 ساله در زمینه تجارت نهاده های کشاورزی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز عمده فروش بذر و کود شیمیایی اعتماد کنید.

چرا کود شیمیایی مفید است؟

کودهای طبیعی و غیر طبیعی

کودهای طبیعی یا آلی از مواد طبیعی و آلی عمدتاً کود دامی ، کمپوست یا سایر محصولات دامی و گیاهی ساخته می شوند. این کودها منبع خوبی از مواد مغذی هستند ، اگرچه مقدار قابل توجهی از مواد مغذی خاص قابل اندازه گیری نیست ،کودهای آلی به آهستگی و در طولانی مدت کار می کنند. می تواند به مرور زمان به غنی شدن خاک شما کمک کند. یکی از بهترین مزایای کودهای طبیعی این است که می توان در خانه آن را تولید کرد. استفاده از کمپوست خود می تواند به رشد باغ شما کمک کند.

کودهای غیرطبیعی یا غیر آلی از اجزای شیمیایی تشکیل شده اند که حاوی مواد مغذی لازم هستند. اگر می خواهید باغ خود را سریع تر تقویت کنید ، کودهای شیمیایی بهترین گزینه برای شماست. برای رشد کوتاه مدت موفقیت آمیز مشخص کنید که گیاه شما به چه ماده غذایی نیاز دارد و از کود شیمیایی حاوی ماده مغذی استفاده کنید.

انواع کود های شیمیایی یا غیر ارگانیک

کودهای ازته

نیتروژن یک ماده مغذی است که مسئول رشد است. این ماده در کودها ، به ویژه در مراحل میانی عمر گیاه ، که برای ادامه رشد بزرگ و ساقه برگ های جدید نیاز به تشویق دارد ، مفید است. کودهای طبیعی و شیمیایی هر دو دارای منابع نیتروژن هستند.

کودهای فسفاته

فسفر ماده مغذی مورد نیاز گیاهان به طور مداوم است. فسفر در طول چرخه حیات خود به تقویت سیستم ریشه و ساقه های گیاه کمک می کند. گلدهی ، بذر دهی و باردهی با فسفر بهبود می یابد.

گیاهانی که دچار کمبود فسفر هستند توقف رشد را تجربه خواهند کرد. فسفر عملکرد طولانی مدت و کندی دارد. به طور کلی استفاده از کود در خاک قبل از کاشت ایده خوبی است.

کودهای پتاسیم

پتاسیم به گیاهان شما کمک می کند تا ریشه های عمیق تر و قوی تری داشته باشند. همچنین هنگامی که گیاهان یا بذر های شما از سایر مواد مغذی محروم شوند می تواند به شما در برابر آسیب محافظت کند. این ماده مغذی برای فتوسنتز حیاتی است و توانایی کاهش سرعت بیماری هایی را دارد که ممکن است باغ شما را آلوده کند. کود پتاسیم فواید زیادی دارد. زمان و نحوه کاشت این کود به کاشت شما بستگی دارد. وقتی از این کود استفاده می کنید ، آن را تا حد امکان نزدیک ریشه قرار دهید.

اگر کمبود پتاسیم در گیاه شما وجود داشته باشد ، ممکن است لبه های برگها زرد یا قهوه ای شود. در صورت ادامه کمبود ، برگها از بین می روند.

انواع شکل های کود

کود به چند شکل مختلف وجود دارد. مایع ، پودر و گرانول وجود دارد. کودهای مایع اغلب با آب رقیق می شوند. پخش آن ها شبیه آبیاری باغچه شما است که معمولاً با اتصال شلنگ انجام می شود. کودهای پودر شده معمولاً با دست پخش می شوند و برای جذب کامل آبیاری می شوند. کودهای گرانوله به راحتی در خاک پخش می شوند.  گرانول با گذشت زمان و آبیاری با خاک آغشته می شوند. به جای این که مانند کود های شیمیایی مایع، سیلی از مواد مغذی در گیاه جاری شود به آرامی این اتفاق می افتد.

مزایای کودها

حمل ، ذخیره و استفاده از آن ها آسان است.

برای تهیه یک ماده مغذی خاص می توانیم کود خاصی را به دلیل خاصیت غذایی آن انتخاب کنیم.

کودها محلول در آب هستند و می توانند به راحتی در خاک حل شوند. از این رو ، آنها به راحتی توسط گیاهان جذب می شوند.

کودها تأثیر سریعی بر محصولات دارند.

آنها عملکرد محصول را افزایش می دهند و غذای کافی برای تغذیه گیاهان فراهم می کنند.

معایب کودها

با توجه به اهمیت زیادی که کودها برای رشد گیاهان دارند با این حال معایبی نیز دارند .از معایب کودها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کودها قیمت بالایی دارند و گران هستند.

مواد تشکیل دهنده کودها برای پوست و سیستم تنفسی سمی هستند.

استفاده زیاد از کودها به گیاه آسیب می رساند و حاصل خیزی خاک را کاهش می دهد.

استفاده طولانی مدت از کود شیمیایی باعث کاهش فعالیت میکروبی و ایجاد اختلال در pH خاک می شود.

چرا کود شیمیایی مفید است؟

 

موارد استفاده از کودها

از کودها برای اهداف مختلف استفاده می شود. موارد استفاده از کود در زیر ذکر شده است:

 برای تأمین مواد مغذی اضافی به گیاهان کود شیمیایی استفاده می شود.

برای بهبود عملکرد محصولات اضافه می شوند.

از کودهای غنی ازت برای سبز کردن چمن ها استفاده می شود.

کودهای آلی یا طبیعی باعث بهبود بافت و حاصل خیزی خاک می شوند.

اهمیت کودها

تأمین خواسته های جمعیت در حال افزایش با منابع کم بسیار دشوار است. از بین رفتن حاصلخیزی خاک ، آفات و کمبود مواد مغذی منجر به کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است. این اهمیت کودها را در کشاورزی افزایش داده است.

کودها به روش های زیر می توانند برای رشد گیاهان مهم باشند:

کودها تحمل گیاهان را نسبت به آفات افزایش می دهند و در نتیجه محصولات سالم تری تولید می شود. بیماری های گیاهان کاهش یافته و زیبایی را برای محصولات فراهم می کنند.

کودها ظرفیت نگهداری آب گیاهان را بهبود می بخشند و عمق ریشه را افزایش می دهند.

پتاسیم موجود در کودها باعث تقویت ساقه های گیاهان می شود.

فسفر موجود در کودها به رشد سریع ریشه و تشکیل دانه در گیاهان کمک می کند.

نیتروژن موجود در کودها رشد گیاهان را افزایش می دهد که می تواند با رنگ سبز گیاهان مشخص شود.

از آنجا که کودهای شیمیایی تأثیر مثبتی بر حاصل خیزی خاک و رشد بذر دارند تهیه و تامین آن نیز از منبعی معتبر حائز اهمیت است. چهارچوب اصلی شرکت بهرویش را تولید و تامین نهاده های کشاورزی از جمله بذر و کود شیمیایی ( https://behrooyesh.ir/کود-شیمیایی/ ) با بهترین کیفیت و ارائه خدمات فنی و مهندسی طبق اصول علمی روز دنیا و با در نظر گرفتن اصل مشتری مداری در همه زمینه ها تشکیل می دهد، که هدف آن کمک به کشاورزان برای افزایش عملکرد کشت در واحد سطح و تولید محصول سالم است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست