بازدید 9827

رئیس کانون کارگردانان سینما: پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی را دو هفته تعطیل کنیم + صوت

امیریوسفی خاطرنشان کرد: در آخرین نامه ای که دادیم صراحتا در بند آخر نامه گفتیم جناب آقای علی عسگری اگر سر سریال ها و برنامه های تلویزیونی اتفاق ناگواری برای هر کدام از عوامل بیفتد مسئولیت آن مستقیما به عهده شخص شما و مدیران ارشدی که مسئول سریال ها هستند. متاسفانه به این نگاه دلسوزانه کانون کارگردانان توجهی نشد و حتی از کانون کارگردانان به جرم تشویش اذهان عمومی توسط صدا و سیما شکایت هم شد!
کد خبر: ۱۰۱۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 01 November 2020

رئیس کانون کارگردانان سینما: صداوسیما به جای توجه به هشدارها درباره شیوع کروتا، از ما شکایت کرد!

رئیس کانون کارگردانان خانه سینما تاکید کرد: در آخرین نامه خطاب به رئیس صداوسیما تاکید کردیم اگر سر سریال ها و برنامه های تلویزیونی اتفاق ناگواری برای هر کدام از عوامل بیفتد، مسئولیت آن مستقیما به عهده شخص شما و مدیران ارشدی که مسئول سریال ها هستند. متاسفانه به این نگاه دلسوزانه کانون کارگردانان توجهی نشد و حتی از کانون کارگردانان به جرم تشویش اذهان عمومی توسط صدا و سیما شکایت هم شد.

به گزارش «تابناک»؛ محسن امیریوسفی در گفت و گو با برنامه گیومه رادیو گفت و گو تاکید کرد: ما در کانون کارگردانان در تمام ایام کرونا همیشه بطور صریح و برای حفاظت از سلامتی عوامل در کنار همکاران خودمان در سینما و تلویزیون بوده ایم.

او تاکید کرد: حدود 5 الی 6 ماه پیش هم 3 نامه هشدار دادیم و در مطبوعات هم چاپ شد و دوتا از این نامه ها مستقیما برای آقای علی عسگری و وضعیت سریالها نوشته شده بود و تشریح کردیم که وضعیت ویروس کرونا چگونه است و شرایطی که به وجود آمده ممکن است شرایط بدتری سرصحنه ها بیفتد چه فیلم های سینمایی چه سریال ها.

امیریوسفی خاطرنشان کرد: در آخرین نامه ای که دادیم صراحتا در بند آخر نامه گفتیم جناب آقای علی عسگری اگر سر سریال ها و برنامه های تلویزیونی اتفاق ناگواری برای هر کدام از عوامل بیفتد مسئولیت آن مستقیما به عهده شخص شما و مدیران ارشدی که مسئول سریال ها هستند. متاسفانه به این نگاه دلسوزانه کانون کارگردانان توجهی نشد و حتی از کانون کارگردانان به جرم تشویش اذهان عمومی توسط صدا و سیما شکایت هم شد!

او خاطرنشان کرد: حالا این را به عنوان یک گله به شما مطرح کردم ولی نهایتا به جای آن شکایتی که از کانون کارگردانان کردید رسیدگی می شد به این مسائل در مورد اینکه به پیک کرونا توجه شود. اوضاع به شدت خراب است و تنها راهش از نظر کانون کارگردانان این است که توجه کنیم به دستورالعمل هایی که داده می شود که مهم ترین آن تعطیلی موقت پروژه هاست.

این کارگردان سینما با بیان اینکه «توجه کنیم به تعطیلی موقتی پروژه ها و دو هفته تعطیل شود تا پایان پیک کرونا ولی متاسفانه توجهی نمی شود»، گفت: اتفاقی که افتاد از دست دادن عزیزی چون آقای اکبری مبارکه که از خانواده ایشان می شنویم، صحبت هایی که از همکاران می شنویم متاسفانه خیلی شرایط عجیب و غریبی بوده و آدم حیفش می آید که شاهد مرگ همکاری باشیم آن هم به این راحتی. متاسفم که این را می گویم تمام شنیده های من این است که پزشک محترم این سریال دیرهنگام‌ متوجه بیماری ایشان شدند و تمام سرفه های ایشان که یکی دو روز قبل از مرگ شان سر صحنه انجام میدادند هر کدام از آن سرفه ها می تواند یک بیمار دیگر به وجود آورده باشد.

امیریوسفی ادامه داد: وضعیت فعلی سینما و وضعیت تلویزیون با نبود بیمه بیکاری مناسب، با نبود حمایت ها متاسفانه اوضاع اصلا خوبی نیست متاسفم که دولت هیچ توجه جدی به وضعیت اهالی سینما ندارد در این زمینه که بخواهد حداقل بحث بیمه های بیکاری و کمکهای معیشتی لازم انجام شود.

او ابراز امیدواری کرد در هیات مدیره جدید خانه سینما توجه به بیمه ها مخصوصا بیمه های بیکاری صورت پذیرد و در این زمینه گفت: در این وضعیت معیشتی شاید بتوان به افراد ظاهرا حق داد سر صحنه ها باشند برای در آمدزایی ولی واقعا متاسفم که این را بگویم که گاهی اوقات نباید شرایط به گونه ای شود که ناخواسته نان مان را در خون همکارانمان بزنیم.

رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران خاطرنشان کرد: باز هم مخاطبم آقای علی عسگری است که تمام مسئولیت این سریال ها را قبول کند، مخصوصا در مورد خانواده آقای اکبری مبارکه، که دلجویی هر چند دیرهنگام است و نوش دارو پس از مرگ سهراب است ولی حداقل توجهی به صحبت ها و اعتراضات فرزند آقای اکبری مبارکه بشود که شاهد تکرار آن نباشیم.

تعداد بازدید : 18
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست