بازدید 17368

ماسکِ 3 لایه «خیس» کارایی بیشتری در برابر کرونا دارد

کارشناس تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: ماسک سه لایه خیس کارایی بیشتری در مقابله با کرونا دارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 01 November 2020

به گزارش «تابناک»، شهریار بغدادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استفاده مردم از انواع ماسک گفت: در حال حاضر دو نوع ماسک سه لایه و ماسک N95 بیش از سایر ماسک ها در سطح جامعه استفاده می شود که کارایی خوبی در مقابله با کرونا دارند.

وی با اشاره به شروع فصل پاییز و زمستان و افزایش بارندگی ها و احتمال خیس شدن ماسک ها گفت: ماسک سه لایه که بیشترین استفاده را در جامعه دارد از دو لایه آب گریز و یک لایه آبدوست تشکیل شده است.

بغدادی تصریح کرد: دو لایه درونی و بیرونی این نوع ماسک ها از پارچه های آب گریز بوده که با بارش باران خیس نمی شوند و لایه وسط آنها که "مِلت" نام دارد آبدوست است و با رسیدن هرنوع رطوبت حتی بازدمِ فرد خیس می‌شود.

وی افزود: خیس شدن این لایه کارایی آن را در جذب ذرات و ویروس افزایش داده، بنابراین در صورت خیس شدن این لایه کارایی ماسک سه لایه افزایش می یابد، پس نگرانی برای خیس شدن ماسک در طول فصل بارندگی وجود ندارد.

بغدادی خاطرنشان کرد: سایر ماسک ها از جمله ماسک های پارچه ای درصورت خیس شدن ترجیحا باید دور انداخته شوند و توصیه می شود افرادی که از این نوع ماسک ها استفاده می کنند با استفاده از چتر و... از خیس شدن آنها در روزهای بارانی پیشگیری کنند.

این کارشناس تجهیزات پزشکی در خصوص مدت استفاده از این نوع ماسک ها هم گفت: بر اساس استاندارها ماسک های سه لایه باید حدود چهار ساعت و ماسک های N95 نهایتا به مدت یک روز استفاده شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی افراد می‌توانند از ماسک های سه لایه به مدت یک روز و ماسک های N95 به مدت سه تا چهار روز هم استفاده کنند، به شرط اینکه اصول ضدعفونی کردن و حفظ و نگهداری ماسک را به درستی انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
اگر توانستید با ماسک خیس نفس بکشید! و عمر کنید حتما روی کرونا اثر دارد.
ما رو چی فرض کردین هر روز یک نظریه جدید در مورد ماسک منتشر میکنید . معلومه یا خودتون گیج و منگ هستید یا ما رو اینطور میبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
آفرین ، گل گفتی . . .
الان کم کم داره یکسال میشه که از این کرونا میگذره، حالا میگیم واکسنش سخته که ساخته بشه به این زودی ولی تو این یکسال نمیشد تحقیقات جامع روش انجام بشه؟! یک بار میگن دستتون رو ضدعفونی کنید باز دفعه بعد میگن از روی اشیا و مثلا کلید آسانسور منتقل نمیشه! و هر روز یک نظر!! هنوز بعد از یکسال مثلا نمیدونیم که میوه ای که میخریم رو چطوری ضدعفونی کنیم . با آب و محلول ضدعفونی خالی که ویروس نمیره! میوه رو هم که نمیشه شست یا الکل زد!! راجع به نان هم همینطور. میگن قبل مصرف گرم کنید و از طرفی میگن ویروس کرونا تو دمای بالای 70 درجه طی چند دقیقه! از بین میره!! یعنی گرم کردن نان بی فایده هست!! میگین ماسک بزنیم و تو فضاهای بسته رعایت کنیم و کلی قانون که اگه ماسک نباشه برخورد میشه و ... الان من میرم تو سوپری و هایپر شلوغ همه ماسک زدن تو فضای بسته ( که هیچ تهویه هوایی صورت نمیگیره!) از طرفی از کنار فست فود و پیتزا که رد میشیم میبینیم مردم با ماسک وارد اونجا میشن و پشت میز که میشینن برای خوردن مجبور هستند که ماسک رو در بیارن!! یعنی تو فست فودی ها و رستوران ها ماسک نداشتن اشکالی نداره! ولی تو خیابان و فضای باز باید ماسک زد!!
تکلیف مردم رو مشخص کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
کاش برای مردم تکلیف معین نمی‌کردند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
علما بزرگ همواره فرموده اند اول علم بعد از ثروت
همین یه هفته پیش رادیو میگفت اگر ماسک خیس شد باید دور بیاندازید!!!! خیلی نظرات پزشکی بهم نزدیک هست گویا!
تکلیف مردم مشخصه ، بنده میکروبیولوژیست هستم و عرض میکنم که رعایت دقیق همه موارد هم سخت است وهم خسته کننده وهم ناگزیریم رعایت کنیم وهم هیچ چاره دیگری ندلریم ، برای همین صدها پزشک و پرستار ومتخصص هم گرفتارودرگیراین بیماری شده اند ، متاسفانه ((وشایدم خوشبختانه)) همه دنیا گرفتارودر گیر این بیماری منحوسند وگرنه اینهم بگردن دولت میبود !! بله کرونا در محیطهای بسته مثل رستورانها انتقالش محتملتره
توی صدا و سیما که چندین بار گفته شد ماسک خیس کارایی خودش رو از دست میده. این مطالب از کجا میاد!!! بالاخره کدام درسته؟!!!!
فردا میان میگن گونی مخصوص قیر وگونی از همه چیز بهتره
بخدا ار روزی که کرونا اومده مردم دیوانه کردن این کارشناسا یک بار میگن ماسک فقط بیمارا بزنن. یک بار همه. فردا میگت n95 بده بعد میگن بهترینه. یکی میگه از سطح منقل میشه اونیکی میگه نمیشه. یکی میگه رطوبت رسید به ماسک بندازید بره اینکه میگه عالیه. بخدا ملت دیوانه شدن از دست این کارشناسیا اب دوغ خیاری این اقایون
الان این اقا چگونه ثابت شده؟ نظرخودش هست یا علمی ثابت شده؟ اگر نظر خودش هست منم میگم اشکنه گزنه هم برای ویروس کرونا مناسب هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار