بازدید 6994

اردوغان: اهانت به پیامبر توهین به‌همه مسلمانان است

رئیس جمهوری ترکیه توهین به پیامبر اسلام را اهانت به همه مسلمانان جهان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 31 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه در هفتمین کنگره استانی حزب عدالت و توسعه در شهر وان اعلام کرد: اهانت به پیامبر اسلام اقدام توهین‌آمیز علیه تمامی مسلمانان جهان است و توهین به من نیز در واقع هدف قرار دادن تمام شهروندان ترکیه است.

اردوغان تصریح کرد: کسانی که به بهانه آزادی بیان از توهین به پیامبر یک دین و رهبر یک کشور دفاع می‌کنند، به دموکراسی آسیب می‌زنند. انحراف از مسیر ارزش‌های اروپایی و حمایت از توهین‌ها به نماد‌های سایر ادیان و جوامع٬ بسیار دردناک است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان بر اینکه "وظیفه ما محافظت از ارزش‌ها و اهداف خودمان است و به هیج عنوان به این قبیل تحریکات اعتنایی نخواهیم کرد"٬ افزود: "افزایش اسلام‌هراسی در برخی کشور‌ها به‌ویژه در فرانسه٬ نشانه تداوم ذهنیت نادرستی است که بار‌ها اروپا را به مرز فاجعه کشانده است".

وی تاکید کرد: "به کسانی که تلاش می‌کنند کشورمان را در زمینه اقتصاد محاصره کنند، با یک جنگ نجات اقتصادی جدید پاسخ می‌دهیم. انجام اصلاحات ساختاری عظیم در اقتصاد کشورمان٬ از اهمیتی تاریخی در حد و اندازه لغو کاپیتولاسیون‌ها برخوردار است".

اردوغان همچنین با اشاره به زلزله دیروز در ازمیر که جان چندین شهروند را گرفته و تعدادی از خانه‌ها را تخریب کرد٬ گفت: "از اولین دقایق وقوع زلزله٬ وزرا٬ نمایندگان مجلس و اعضای دولت در منطقه حضور داشته و کنار برادرانمان در ازمیر بودیم. در مدت زمان کوتاهی٬ خانه‌های جدید برای شهروندان‌مان که در زلزله دیروز ازمیر بی خانمان شده‌اند احداث و تحویل آن‌ها خواهیم داد".
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان