بازدید 32088

نخست وزیر ارمنستان از پوتین درخواست کمک کرد

به دنبال تشدید مناقشه قره باغ و شدت گرفتن جنگ در این منطقه، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نامه ای از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درخواست رایزنی برای کمک امنیتی به ارمنستان کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 31 October 2020


به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ارمنستان، پاشینیان روز شنبه در نامه خود از پوتین خواسته است که رایزنی ها برای کمک روسیه برای تامین امنیت ارمنستان را بلافاصله آغاز کند.

در بیانیه گفته شده است: نخست وزیر ارمنستان، در نامه خود اوضاع کنونی بر اثر جنگ جمهوری آذربایجان و ترکیه علیه قره باغ و چالش های بوجود آمده بر اثر آن را تشریح کرد.

پاشینیان در این نامه، به مساله انتقال تروریست ها از منطقه خاورمیانه به قره باغ و شرکت آنها در جنگ در قره باغ اشاره کرده است.
نخست وزیر ارمنستان در نامه خود به رئیس جمهوری روسیه نوشته است: باتوجه به نزدیک شدن اقدامات جنگی به مرز ارمنستان و موارد تجاوز به خاک این کشور خواسته است تا رایزنی ها را به منظور تعیین نوع و میزان کمک مسکو به ایروان باتوجه به ماده دوم قرارداد دوستی همکاری و کمک متقابل ارمنستان و روسیه مورخه ۲۹ اوت سال ۱۹۹۷ آغاز کند.

گفتنی است ارمنستان عضو پیمان امنیت جمعی است و روسیه متعهد شده است که در صورت بروز تهدید امنیتی برای این کشور همپیمان خود، برای کمک به آن کشور اقدام می کند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهر ماه گذشته آغاز شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان