بازدید 4902

تظاهرات ده‌ها هزار نفر در موریتانی علیه «ماکرون»

ده‌ها هزار نفر در موریتانی با برگزاری تجمع اعتراضی ضمن محکوم کردن اظهارات رییس جمهوری فرانسه درباره کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص)، خواستار عذرخواهی فوری او از مسلمانان جهان شدند.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 31 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری آلمان، این تجمع اعتراضی به دعوت جامعه مدنی موریتانی روز جمعه در نواکشوت پایتخت این کشور برگزار شد و شماری از نمایندگان مجلس، هنرمندان و علمای دینی حضور داشتند.

معترضان همچنین با انتقاد از اظهارات امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در دفاع از کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص)، به وی هشدار دادند که از همه خط قرمزها عبور کرده است.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی به علت اهانت مقام های فرانسه به نبی مکرم اسلام و هتک اعتقادات مسلمانان جهان،خواستار تحریم کالاهای تولید این کشور شدند.

پیش‌تر نیز فعالان و بِلاگرهای جهان عرب به دنبال اصرار رییس جمهوری فرانسه بر ادامه یافتن انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) با انتشار مطالبی به طور گسترده خواستار تحریم کامل کالاها و تولیدات فرانسوی در کشورهای اسلامی و عربی شدند.

رییس جمهوری فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار