بازدید 65975
۲

ترمز کرونا در همدان بریده شد

وضعیت کرونا در تمام شهرستان‌های استان همدان قرمز است و امروز برای نخستین بار در ۸ ماه گذشته آمار موارد جدید و مثبت کرونا ویروس در استان سه‌رقمی شده است اتفاقی که برای مدیریت آن همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 30 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از همدان، از نیمه دوم شهریور ماه تاکنون روند ابتلا به کرونا در استان همدان صعودی شده و روزانه تعداد زیادی از مردم استان به این ویروس کشنده و خطرناک مبتلا می‌شوند.

شدت بیماری در برخی بیماران به اندازه‌ای است که سبب مرگ آن‌ها می‌شود و در بعضی از بیماران هم عوارض ریوی جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد.

در شرایطی هستیم که هیچ واکسن و دارویی برای مبارزه با این ویروس وجود ندارد و مطمئن‌ترین راهکار در امان ماندن از این بیماری کشنده، رعایت سه اصل شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است. اما متأسفانه میزان حساسیت مردم نسبت به خطر ابتلا به کرونا کاهش یافته و برخی با عادی‌انگاری شرایط و بدون استفاده از ماسک در اماکن عمومی و دورهمی‌ها حاضر می‌شوند.

اگرچه به صورت هفتگی جلسات ستاد مدیریت کرونا در استان تشکیل و محدودیت‌هایی هم اعلام می‌شود، اما بسیاری از واحد‌های صنفی، باشگاه‌های ورزشی و حتی تالار‌ها اعتقادی به محدودیت‌های کرونایی نداشته و فعالیت‌های خود را به صورت غیرمجاز ادامه می‌دهند که سبب افزایش سرعت گردش ویروس در نقاط مختلف استان شده است.

از طرفی هم برگزاری مجالس عروسی، عزا، حضور در آرامستان‌ها، دورهمی‌های خانوادگی و رفتن به مسافرت بر آمار مبتلایان افزوده است.

دیگر توانایی چندانی برای کادر درمان و بیمارستانی نمانده و مراقبت از بیماران کرونایی و مبارزه شبانه روزی با این ویروس آن‌ها را به فرسودگی شغلی نزدیک کرده است.


روند مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها صعودی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روند مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان‌ها صعودی شده است.

دکتر ابراهیم جلیلی با بیان اینکه در موج سوم کرونا در استان آمار بیماران بدحال کرونایی افزایش یافته است، اظهار داشت: بیماران بدحال شامل تمامی گروه‌های سنی است و نمی‌توان گفت این ویروس فقط افراد مسن و سالمند را درگیر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ درمان قطعی برای بیماران کرونایی وجود ندارد، تصریح کرد: بیماران با توجه به شدت و فاز بیماری علامت درمانی می‌شوند. دارو‌هایی که برای بیماران استفاده می‌شود بر اساس پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هرچه بیماران در روز‌های نخست بروز علائم بیماری به مراکز غربالگری و درمانی مراجعه کنند شانس بهبودی آن‌ها بیشتر است، افزود: متأسفانه بعضی بیماران بخاطر ترس از بستری یا علل دیگر از مراجعه زودهنگام خودداری می‌کنند.


خواب کافی و مصرف ویتامین‌ها خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، خواب کافی، مصرف ویتامین‌ها و دوری از استرس در پیشگیری از کرونا موثر است.

دکتر محمد طاهری با بیان اینکه متاسفانه درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته و همین امر سبب افزایش آمار ابتلا به کرونا شده است، تصریح کرد: امروز موارد مثبت و جدید کرونا در استان به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده که رکورد جدیدی است.

وی با تأکید بر اینکه روزانه تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا بر اثر شدت عوارض بیماری جان خود را از دست می‌دهند، گفت: ویروس کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد و حتی جوانان سالم و بدون بیماری زمینه‌ای را هم درگیر می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران کرونایی شناسایی شده در استان مربوط به خارج از استان است، تصریح کرد: هرگونه رفتن به مسافرت قرار گرفتن در جمع‌های خانوادگی و شرکت در تجمع‌های خطر ابتلا به بیماری و گردش ویروس را تشدید می‌کند.

طاهری با تأکید بر اینکه نتیجه هرگونه رفتار ما در مقابل کرونا، دو هفته دیگر نمایان می‌شود، اظهار داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری از یکدیگر و شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون مطمئن‌ترین راه پیشگیری و مقابله با این ویروس کشنده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲
سلام
عجیبه، باید بررسی شود. من همدانی هستم باور بفرمائید، 99/99 درصد مردم از ماسک استفاده می کنند. البته دورهمی های خانوادگی در این استان بالا ست.
چند وقت پیش تو خبرا گفتن که همدان تنها مرکز استانی بود کا از اول شیوع کرونا وضعیت قرمز رو ثبت نکرده و زرد هست ، بعد از آن بود که جمعیت زیادی از اهواز و قم و تهران دسته دسته وارد همدان شدن و متاسفانه فرزندانشونم بصورت مهمان تو مدارس استان پدیرش شدن و این شد که نباید میشد ، همدان توان بی تدبیری مدیرانش رو میده .
الان تو همسایگی ما چند خانواده قمی و تهرانی اومدن ساکن شدن و در یک منطقه از همدان کلی خانواده اهوازی ساکن هستن که امسال وضعیت مسکن همدان بشدت خرابه و طبق آمار ، گرانترین شهر کشور در گرانی اجاره بها و قیمت مسکن هست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر