بازدید 4897

کلاهبرداری ۱۷ میلیاردی به بهانه خرید ملک مزایده‌ای

کد خبر: ۱۰۱۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 26 October 2020

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبردار حرفه ای خبر داد که به بهانه شراکت در خرید ملک مزایده‌ای از شریکش، ۱۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش مهر، سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه در تشریح این خبر اظهار کرد: دوازدهم تیرماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در کلانتری ۱۵۰ تهرانسر تشکیل که برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: کارآگاهان بدواً از شاکی تحقیق که اظهار داشت، شخصی به اسم فرهاد که آشنایی دوری با او داشتم پیشنهاد خرید ملک مزایده‌ای را به من داد و مدعی شد، با توجه به رابطه‌ای که دارد می‌تواند در مزایده دخالت و به نفع من ملک را بخرد و در عوض این کار تقاضای شراکت با من را داشت تا مبلغ اولیه شرکت در مزایده تأمین شود. با توجه به اینکه قیمت اصلی ملک ۴۰۰ میلیارد ریال بود و با مبلغ کمتری امکان خرید فراهم شده بود، با پرداخت مبلغ ۱۷ میلیارد ریال قولنامه ای را در خصوص شراکت خرید ملک بین من و فرهاد تنظیم کردیم که پس از گذشت مدتی از فرهاد خبری نشد و متوجه کلاهبرداری او شدم.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران افزود: با اخذ اظهارات شاکی کاراگاهان موفق شدند در رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را در یازدهم مهر ماه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با انتقال فرهاد به پلیس آگاهی وی در بازجویی‌های اولیه به بزه خود معترف و با استعلامات صورت گرفته برای کارآگاهان محرز شد که وی سابقه دار بوده و تا کنون سه فقره سابقه کلاهبرداری دارد و تحت تعقیب قضائی و پلیسی چندین استان است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان گفت: دستگیری متهم طی مکاتبات اداری به مرجع خواهان‌ها در استان‌های مربوطه اعلام و متهم برای تعیین تکلیف به دادسرا ارسال شد. گفتنی است متهم با قرار مجرمیت روانه زندان شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی