بازدید 49141

۴ شهر لرستان در وضعیت قرمز و خطرناک کرونا

استاندار لرستان گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، ۴ شهرستان از لرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۳ 26 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس از خرمآباد، سیدموسی خادمی در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۳ شبکه استانی افلاک گفت: بنا بر گزارش وزارت بهداشت شهرستان‌های الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت از استان لرستان در وضعیت قرمز و خطرناک کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه لرستان در وضع مطلوبی به لحاظ شیوع کرونا نیست و بیمارستان‌ها و تخت‌ها کاملاً پر شده‌اند، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۱ نفر از هم استانی‌ها به علت بیماری کرونا جان باخته اند و و بیش از ۴۵۰ بیمار بستری مثبت در بیمارستان‌ها حضور دارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه شهر‌های خرم‌آباد و بروجرد در وضعیت مشابه با ۴ شهرستان ذکر شده قرار دارند، تصریح کرد: معیار وزارت بهداشت برای اعلام این شهرها، نسبت مرگ به بستری‌هاست که با توجه به پذیرش بیماران شهرستان‌های مجاور در خرم‌آباد، می‌توان گفت مرکز استان نیز وضعیت خطرناکی دارد.

خادمی خاطرنشان کرد: همگام با سراسر کشور، در لرستان و به خصوص در این ۴ شهرستان محدودیت‌های جدید با شدت بیشتری از فردا اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: عدم برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی، تعطیلی تالار‌های پذیرایی، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، ممنوعیت برگزاری اجتماعات و فعالیت‌هایی از این دست کما فی السابق و تا اطلاع ثانوی در دستور کار خواهد بود.

وی در ادامه گفتگوی خود با خبر ۲۳ بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: عدم ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی و مراکز دولتی و غیر دولتی به افراد بدون ماسک کاملاً قانونی است، زیرا حضور در ادارات بدون ماسک جرم تلقی می‌شود.

استاندار لرستان در پاسخ به نحوه تعطیلی صنوف در ۴ شهرستان ذکر شده، بیان داشت: به غیر از مشاغلی مانند نانوایی‌ها و فروش مواد غذایی و دارویی، سایر کسب و کار‌ها از جمله پاساژها، فروشگاه‌های پوشاک و امثال آن‌ها تا اعلام بعدی از فردا تعطیل خواهد بود.

خادمی همچنین افزود: فعالیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت نیرو خواهد بود و بر اجرای این دستورالعمل نیز کنترل صورت می‌پذیرد.

استاندار لرستان در پایان خواستار همکاری بیش از پیش مردم برای رعایت نکات بهداشتی و همکاری برای مهار این بیماری شد و ابراز امیدواری کرد با کمک مردم، استان از شرایط کنونی خارج شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان