بازدید 4887

ابتلای بیش از ۴ هزار کارمند استان ایلام به کرونا ویروس

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر مبتلا به کرونا، ۴ هزار و ۵۲۱ نفر از آن‌ها کارمند و شاغل ادارات هستند.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۸ 26 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، جمیل صادقی‌فر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: متوسط روزانه تست PCR بین ۵۰ تا ۷۰ نفر از شاغلین اعم از کارکنان، نظامی، بانکی و... به طور قطعی مثبت کرونا می‌شود.

وی افزود: از مجموع ۱۴ هزار و ۷۱۱ نفر مبتلا به کرونا، ۴ هزار و ۵۲۱ نفر کارمند و شاغل ادارات هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ نفر از این گروه به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

صادقی‌فر ادامه داد: بیشترین مبتلایان در این مدت مربوط بخش بهداشت و درمان استان با ۱۵ نفر، نیرو‌های نظامی و انتظامی ۹ نفر، پالایشگاه، پتروشیمی و نفت ۸ نفر، بانک ۵ نفر و سایر ادارات و مشاغل ۲۴ نفر است.

وی بیان داشت: از شروع ماه مهر در استان میانگین سنی ابتلا، بستری و مرگ پایین آمده است و سهم افراد کرونایی بدون بیماری زمینه‌ای از مرگ متاسفانه افزایش پیدا کرده است.

صادقی‌فر تصریح کرد: اگر قرار باشد بی‌احتیاطی در بین مردم تداوم داشته باشد، باید گفت که همه در خطر ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کرونا هستند؛ این حرف درستی نیست که تنها افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در صورت ابتلا ممکن است فوت شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: ویروس کرونا همان ویروس کرونا فروردین و اردیبهشت است با این تفاوت که چموش‌تر شده و قدرت سرایت پذیری و انتقال آن افزایش یافته است؛ پس مردم هم باید بسیار دقیق‌تر و مسوولانه‌تر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: در حال حاضر گروه سنی جوانان و میانسالان کمترین میزان استفاده از ماسک را در بین جمعیت استان دارند؛ این افراد هم برای مراقبت از خود و هم برای مراقبت از عزیزانشان که ممکن است مسن و یا دارای بیماری زمینه‌ای باشند، باید ماسک بزنند.

صادقی‌فر افزود: افراد ناقل به میزان زیادی باعث انتقال بیشتر بیماری در استان شده‌اند، به گونه‌ای که ابتلای درون خانوادگی خیلی افزایش پیدا کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی