بازدید 29590
عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «تابناک»

راهبردهای اشتباه دولت روحانی، باعث از دست رفتن فرصت‌ها شد/ دولت به تنهایی مقصر نیست، شرایط اداره کشور هم سخت است / نارضایتی مردم قطعا در میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر می‌گذارد

وی با اشاره به اینکه روحانی سوابق اجرایی نداشت و یک فرد سیاسی و امنیتی بود، گفت: وی فردی نبود که کار اجرایی کرده باشد، چون مدیریت اجرایی، کار دشواری است و در این بین، وی تیم مشاوران قوی هم نداشت و افراد اطراف وی نیز دیدگاه غربی داشتند و این توجه به غرب و رویکردشان وقت بسیاری را از آن‌ها سلب کرد...
کد خبر: ۱۰۱۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 24 October 2020

حجت الاسلام حسین ابراهیمی | اعتمادآنلاین

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه دولت به تنهایی مقصر نیست، شرایط اداره کشور هم سخت است و نارضایتی مردم قطعا در میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر می‌گذارد، گفت: دولت روحانی با اتخاذ بسیاری از راهبرد‌های غلط و اشتباه، فرصت‌های بسیاری را از دست داد.

حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی»، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره تحلیل برخی از چهره‌های سیاسی، مبنی بر اینکه «حسن روحانی» در سال پایانی دولت از انجام امور مهم در دولت دست کشیده و وضعیت اقتصادی فعلی کشور نتیجه این موضوع است، اظهار کرد: اظهار نظر در باب مسائل اقتصادی، نیازمند یک بررسی دقیق است؛ اما در مجموع رویکرد دولت روحانی در بسیاری از موارد با راهبرد‌های نادرست عجین شده بود و این سبب شد تا وقت دولت هدر رفته و فرصت‌ها از دست برود.

چرا رهبری به منتقدان رئیس جمهور تذکر دادند؟

وی درباره تذکر رهبر انقلاب به برخی چهره‌های سیاسی درباره رویکردشان نسبت به دولت و رئیس جمهور، افزود: درباره اینکه روحانی در سال آخر دولت را رها کرده است از منظر بنده اینگونه نیست و من معتقدم شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که اداره کشور یک کار سهل و ممتنع است و به اصطلاح ما طلبه‌ها هم آسان است هم سخت.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: این وضعیتی که الان در کشور به وجود آمده و کرونا یک مهمان ناخوانده و منحوس همه توان‌ها را به ناتوانی تبدیل کرده و قوت‌ها را به ضعف و خیلی از کار‌ها تعطیل شده و خیلی از افراد بیکار شدند و خیلی از امکانات محدود شده است، این بیماری عامل فلج شدن بسیاری از امور بوده و هست.

تحریم هم جزیی از علل مشکلات فعلی کشور است

این نماینده اسبق مجلس در پاسخ به این که فقط موضوعات یادشده دلیل وجود مشکلات فعلی است و تحریم‌ها در این بین اثری نداشته است، خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا نیز علت دیگری است که وضعیت فعلی را در کشور ایجاد کرده است.

ابراهیمی تاکید کرد: خود دولت نیز یک دولت انقلابی و اهل تحول از همان ابتدا نبوده و این موضوع به سال آخر بستگی ندارد و دولت از ابتدا هم دولتی نبود که با همه توان نیروهایش قبلا شناسایی شده و تجربه‌ای کسب کرده باشند؛ یک افرادی آمدند و کار را شروع کردند.

روحانی یک فرد سیاسی و امنیتی بود و تجربه اجرایی نداشت

وی با اشاره به اینکه روحانی سوابق اجرایی نداشت و یک فرد سیاسی و امنیتی بود، گفت: وی فردی نبود که کار اجرایی کرده باشد، چون مدیریت اجرایی یک کار دشواری است و در این بین وی تیم مشاوران قوی هم نداشت و افراد اطراف وی نیز دیدگاه غربی داشتند و این توجه به غرب و رویکردشان وقت بسیاری را از آن‌ها سلب کرد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه آیا نارضایتی اقتصادی مردم از دولت در روند حضور آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تاثیر می‌گذارد یا خیر، اظهار کرد: قطعا این نارضایتی تاثیرگذار خواهد بود، چون در وضعیت فعلی ما سرمایه اجتماعی را در همه جریانات اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا از دست دادیم.

اصلاح‌طلبان باید عملکرد دولت روحانی را بر عهده بگیرند

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خود را در عملکرد روحانی بیگناه می‌دانند، در حالی که از سال ۹۲ تاکنون در دولت حضور داشته اند و در دو انتخابات رسما از او حمایت کرده اند، افزود: این دولت به طور کلی و از همان ابتدا دست اصلاح‌طلبان بود و باید عملکرد دولت را خوب یا بد برعهده بگیرند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه قطعا جریان اصلاحات نمی‌تواند حساب خود را از دولت جدا کند، تصریح کرد: این وضعیت فعلی زاییده عملکرد اصلاح‌طلبان است و در دولت فعلی از همان ابتدا اصولگرایی وجود نداشت و همه گزینه‌های اجرایی کشور اصلاح‌طلب بودند که در این میان یکسری انگیزه داشتند و کار کردند و یک عده هیچ اقدامی نکردند.

دولت روحانی فعلا فشل است

وی درخصوص چرایی ایجاد مشکلات فراوان برای مردم و کشور در سال‌های اخیر و بواسطه عملکردی که دولت‌ها از خود بر جای گذاشته اند، خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی فعلا فشل است و نتوانسته مشکلات جامعه را حل کند و بخش عمده مشکلات امروز کشور داخلی است و من معتقدم رویکرد دولت روحانی، نگاه به بیرون بود؛ از این روی، مسکن مردم و بسیاری از حوزه‌های دیگر امروز با مشکل روبه رو است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: مشکلات در حال حاضر در کشور متراکم شده است و عملا متاسفانه علی‌رغم وعده و وعید‌ها، مشکلات باقی مانده و ما شاهد آن هستیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵۰
وقتی کارشناس سیاسی مملکتی این حجت الاسلام و رییس جمورش آن حجت الاسلام باشد، نتیجه همین است که میبینید!
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
بهتر
تا زمانیکه مسئولان الگویشان اقای جنتی باشد و شیفته خدمت باشند مملکت وضعیش بدتر خواهد شد خسته شدیم خدا ما را بکشد تاا زدستتان راحت شویم
دیدگاه غربی و قرارداد ۲۵ ساله با چین و برادری با روسیه؟ دم خروس را چه کنیم.
دولت قبلی که مطابق راهبرد شما بود چکار کرد
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
مسکن مهر، افزایش تولیدات، بودجه درست دادن به مدارس، رشد علمی در هوافضا انرژی هسته ای، نانو، افزایش تولیدات، قدرتمند شدن ایران
در اقتصاد درصد با آمدن کرونا کارها خوابیده و تورم ها هم منفی شده ولی در اینجا آقایان با ایجاد گرانی و تورم درآمد کسب می کنند!!
برداشت من از حمایت از روحانی این است که جناب روحانی هر کاری می خواهی بکن حتی اگر مردم له شوند من پشتیبان تو هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
چون این انتخاب مردم بود
مشکل مملکت ما از یک عده بعنوان مشاور شروع شد. کسانی که بهر دلیل خودشان را به بالا بالا ها رساندند. کسانی که نحوه صحیح شغل تخصصی شان را هم نمیدانند. مگه مملکت با اه وناله و بگم بگم درست میشه. چنته تان خالی و دل از پول و قذرت و مقام نمیکنید. این است درد مملکت.
انتخابات خداحافظ

رای بی رای

هر کی دلش خواست بیاد کاندید بشه

همه قبولند . ولی بدون رای .
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
شماهایی که روحانی رای دادین همون بهتر رای ندین، شما صلاحیت ندارین رای بدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
خدا کنه
گفتن نظر دردی از گرانیها مشکلات حل نمیکنند ایران سرزمین دلالها و رانت ها شده فعلا غیر صاحب زمان ع فریادرسی نیست
قطعا دیگی برای دلواپسان بار نشده است خوب بود از ترامپ بابت کمک مومنانه به دلواپسان تشکر می کردید
اقای حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی»، شما با کدام سبقه فنی اجرایی ، کارشناسی امور اجرایی را گذرانده اید که امروز روحانی و یا هر رئیس جمهور را زیر سوال میبرید ؟ شما که نماینده مجلس بودید و الان در راس یک جبه ابدئولوژیکی قوی در کشور هستید کدام طرح و ایده اجرایی را بروز دادید که دولت ها عمل نکردند تا اینکه شما در مقام دفاع از ان ایده امروز مصاحبه کیند؟ . البته این نظر شخصی شما است که حجیتش فقط برای خودتان است ولی ثمره مصاحبه شما در راستای بی اخلاقی حرفه ای اثر بخشی فراوانی دارد . لطفا انصاف کنید
وی با اشاره به اینکه روحانی سوابق اجرایی نداشت و یک فرد سیاسی و امنیتی بود، گفت: وی فردی نبود که کار اجرایی کرده باشد، چون مدیریت اجرایی، کار دشواری است
جهت اطلاع انانی که آقای روحانی را سر کار آوردند باید خجالت بکشند که با این کارشان چه به روز این کشور و ملت آوردند
اشتباه دولت نيست خيانت عمدي به کشور است براي مثال خال و روز بورس را ببينيد که بصورت هدفمند بجاي جايزه به مردم سرمايه گذار به انها تودهني زد که خدمت به کشور در دولت روحاني براي هميشه فراموش شود.
درود بر رهبری که دهان نجومی بگیرها را بست.
اصلاحطلبان و اصولگرایان دو روی یک سکه اند

دیگه گول نمی خوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
با گول خوردن در انتخابات قبلی کشور به اینجا رسید ایشالا گول نخورید دیگه
مشکلات ماله تحریم هاست.روحانی از سال 92 تا 97 تورم رو کنترل کرد.علت تحریم هم اتخاذ سیاستهایی است که دولت نقشی در اعمال انها ندارد.مجلس هم این موضوع رو میدونه و به همین علت هییت رییسه استیضاح رو یواشکی پس گرفت
آقای ابراهیمی عزیز ، کدامیک از شما کار اجرایی کرده اید که روحانی کرده باشد ؟ خدا رحمت کند آیت الله طالقانی را که گفت جای روحانیون حوزه های علمیه و مسجد است و حضرت امام ( ره ) فرمودند ، روحانیت در امور مملکت داری به دنبال پست و مقام نباشند و در امور اجرایی دخالت نکنند شایسته نیست شما به امور دینی و مذهبی بپردازید و کشور داری را به اهلش بسپارید .
دیگه این موش و گربه بازی ها فایده نداره در کشور ما اصلا چیزی به نام سه قوه نداریم همه فقط پوشش و نما هستند این ادعاها که رییس جمهور توان نداشت و فلان و بهمان همه کشک است تصمیمات همه در سایه گرفته می شود و مثلا روحانی ادا در می آورد که رییس جمهور است کسانی که در سایه هستند باید از سایه در بیایند و رسما مسئولیت وضعیت امروز کشور را بر عهده بگیرند و پاسخگو باشند مردم هم در انتصابات فرمایشی ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد.
فشل اونجایی شد که یکی مثل تو رو میارن تحلیل سیاسی اقتصادی بدی ....
اولا اگه روحانی مشکل داشت چرا رد صلاحیت نشد ... دوما اگه نتونست چرا شما کمکش نردید و اگر نا کار امد بود چرا برکنارش نکردید این عمر گذشته مارو کی برمیگردونه این فقر رو کی تموم میکنه رهبر کی قرار هست از قدرت رهبریش استفاده کنه اقایون اگر منو تیکه تیکه هم بکنید من یکی گول شمارو نخواهم خورد و رای نخواهم داد
عجیبه والا امثال این آقا در حوزه ای که تبحر و تخصص ندارن آخه چجوری بخودشون اجاره اظهار نطر می دن
ای کاش این آقا و همفکرانش اجازه می دادن رییس حمهور مملکت کاراشونو انجام می دادند تا مملکت به این وضعبت مبتلا نمی شد
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
شما از کجا فهمیدی تخصص و تبحر ندارن؟
یک قدم به جلو رفتیم، رييس جمهور امروز پبش حضرت آقا اعتراف کرد که خارجی ها به ما کمک نمی کنند، باید به داخل توجه کرد
حاج با خودتان صادق باشید
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
شما بیشتر
بابا ماشاله، هنوز هم منتظر مشارکت مردم هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
مردمی که به روحانی رای دادن و خودشون و بقیه رو بدبخت کردن، به هیچ وجه صلاحیت برای رای دادن ندارن
همش به فکر حضور مردم در انتخاباتند تا به دنیا پز بدهند.
میخوان به دنیا بگن ببینید چقدر ما بلا سر این مردم میاریم ولی دائم خرشون میکنیم.
خدایا از گرانی و کرونا خسته شدم خدایا ای کاش سیاهی یدیختی از مردم عزیرم دور شود
بذر ناامیدی نکارید ماراست قامتان جاودانه تاریخ هستیم،از این بحران هم سر افزارانه عبور خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
بروبابااا دلت حوشه
این حاج اق ابراهیمی فکر کنم بعد 40 سال الان بیدار شده. کدومشون سابقه اجایی .حکومتی. مدیریتی داشتند.
جمعی متفکرند اندر ره دین.
و
جمعی به گمان خود رسیدند به یقین.
آقای ابراهیمی تو چهل سال در حوزه درس خواندی چه کاری کردی .
احساس نمیکنی خیلی زود به این نتیجه رسیدی؟
تو این هشت سال کجا بودی؟
نارضایتی مردم کاملا در تمام صحنه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذار است .وقتی مسولین دردستگاههایی مانند شهرداری‌ها به حال خود رها می شوند تا باخیره سری وخودخواهی هر بلایی بر سر ارباب رجوع عادی بیاورند و تمام مقررات و قوانین پارت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری را که بنفع ارباب رجوع عادی است زیر پا بگذارند ،وفریاد دادخواهی نیز بجایی نرسید خاطر جمع باشید ،درهیچ انتخاباتی تمایل به مشارکت ندارند،لیش از سه سال است ظلمی را که شهرداری یکی از مناطق شهر.. با زیر پا گذاشتن مقررات وارا هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درحقم روا داشته ،وبنا به نظر کارشناسان ذیربط درحقم ظلم شده ،ودهها شکواییه و درخواست رسیدگی به مسولین مافوق وناظر بر امور شهرداری‌ها ارسال نموده ام ،وتاسفانه هی
گونه رسیدگی منتج به نتیجه وپاسخ صورت نپذیرفته فقط دهها شماره پیگیری بی ثمر برایم ارسال شده ،گویا ملت بازیچه می باشند تا پس از مدتی خسته وناامید شوند
وقتی نظارت بر امور نباشد کنترل از دست میرود هیچ ارتباطی هم به تحریمها ندارد دولت اعتقادی به نظارت و کنترل ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
دولت فقط به فکر جیب خودشه
تنها راه نجات کشور از این مشکلات برکنار کردن مدیران بی تعهد و نالایق اجرای عدالت در وهله اول و بعد رابطه با آمریکا به عنوان قطب اقتصادی دنیاست ولاغیر
دولت فقط به فکر جیب خودشه... این وضعیت گرونی و بهم ریختگی اوصاع اصلا براش مهم نیست جون مردم براشون ارزشی ندارن. کرونا رو هم دستمایه قرار دادن تا ازتوش پول دربیارن با حریمه مردم.
تابناک ، کامنت های مختلف مردم را لیست کن و بده به مسئولین رده بالا و نظراتشون را بابت نظرات مردم جویا و به مردم گزارش بده . همه میدانیم این نظرات را مسئولین پشت پرده می خوانند. ولی دریغ از اینکه عرضه جواب دادن به مردم را داشته باشند یا شاید تشنگی قدرت اینقدر پوست کلفت شون کرده که خواسته های بحق مردم برایشان اهمیت نداره . در ضمن تابناک خودت هم مردمی نیستی و به رسالتت صد در صد پایبند نیستی. چون خیلی از نظرات را حذف یا سانسور میکنی . آیا خودتان مثل مردم ، گرفتار درد و رنج نیستید؟چرا هیچ کارشناسی تند و تیزی برای بیان واقعیت ها ندارید؟
حاج آقا قربونت برم اینا رو میدونستین چرا گذاشتین به داخل مملکت بردارن قربونت برم شما که در عالم غیب اینارو میدونین بهتر نبود مانعش میشدین میدونین هیچ کس تو انتخابات شرکت نخواهندکرد حالا واسه ما انسا نوشتی اگه اینجوری بود اونجوری میشد اگه فلانی می اومد خوب میشد اگه فلان کارراکرده بود فلانی فلان میشد
بدبختی ما به این علته که تاریخ را درست و دقیق و صحیح بلد نیستیم. مثلا اگر تاریخ مشروطیت را راهنمای عمل خود قرار میدادیم الان این وضعیتمان نبود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان