بازدید 15980
۴

استفاده از ماسک به تنهایی بی‌فایده است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: استفاده از ماسک به تنهایی بی‌فایده است و باید همه موارد بهداشتی رعایت شود تا شاهد کاهش میزان مبتلایان و کنترل ویروس باشیم.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۷ 24 October 2020

به گزارش «تابناک»، علی احمدی در گفت‌وگو با فارس در شهرکرد گفت: در حال حاضر اپیدمی شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری دارای روند افزایشی است و باید مردم و مسؤولان با جدیت بیشتری از گسترش این ویروس جلوگیری کنند.

این متخصص اپیدمیولوژی ادامه داد: میزان تکثیر پایه این ویروس درحال حاضر در چهارمحال و بختیاری بیش‌ از یک می‌باشد که به معنای آن است که یک فرد مبتلا به ویروس کرونا بیماری خود را به طور میانگین به بیش از یک نفر منتقل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم میزان تکثیر پایه را به کمتر از یک برسانیم، این به معنی آن است که اپیدمی کنترل شده که لازمه آن رعایت کامل و جامع پروتکل‌های بهداشتی است.

احمدی تاکید کرد: استفاده از ماسک به تنهایی بی‌فایده است و باید همه موارد بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در مراسمات خانوادگی و حتی اجتماعات سه نفره در مکان‌های بسته رعایت شود تا شاهد کاهش میزان مبتلایان و کنترل ویروس باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، تصریح کرد: آموزش‌های بهداشتی صحیح، پاکسازی محیط، مراقبت بهتر بیماران، جداسازی بیماران، قرنطینه موارد مشکوک به بیماری و نمونه‌گیری مداوم و شناسایی افراد مبتلا از دیگر اقداماتی است که مسؤولان و مردم باید در اجرای آن‌ها همت بیشتری داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فراموش نشود با رعایت تمام موارد اشاره شده بهداشتی میهمانی رفتن و برنامه های دور همی بیشترین دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا می باشد
ما را گرفتید؟؟!! اگر مشکل فاصله گذاریه مطمئن باشید همیشه این مشکل هست. شما ی نظری به مترو داشته باشید متوجه می شوید تبعات آن به مراتب بیشتر از سفرهای بین شهری است که هم محدودیت زمانی دارد و هم تراکم بسیار کمتری نسبت به سفرهای مترو که صدها هزار نفر در روز است دارد.
اگر می خواهید بیماری ریشه کن شود اول مشکل مترو را حل کنید.
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
اتوبوس های درون و برون شهری، قطارهای برون شهری و هواپیماها هم همینطور هستند...

با سردتر شدن هوا و بسته بودن پنجره ها و عدم گردش مناسب هوا قطعا شاهد ابتلای افراد بیشتری خواهیم بود و با این اوصاف و روند ضعیف مدیریت در تمامی ابعاد به زودی فجایع تلختری را شاهد خواهیم بود
اوضاع در شهرهای بزرگ به ویژه تهران بسیار اسفناک است، هر روز در مترو و اتوبوس ها شاهد تراکم بسیار بالای افراد در مکانی بسیار محدود با کمترین میزان گردش هوا هستیم و با آلودگی همیشگی و روزافزون هوای تهران اوضاع بسیار دهشتناک خواهد شد...
خدا بهمون رحم کنه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
واقعیت این است که مسئولان وحشت دارند که اغلام کنند زدن ماسک تاثیر چندانی ندارد . وحشت از اینکه جامعه دچار ترس و شوک شود . هر از چندی یکی از آنها حرفی را می زند که دیگر نمی شود کتمان کرد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان