بازدید 6608

با عجیب‌ترین اکسسوری آیفون ۱۲ آشنا شوید؛ گران و ناامن!

کد خبر: ۱۰۱۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 21 October 2020

نبض فناوریکمپانی اپل که با مرگ استیو جابز، بنیانگذارش نشان داده که استانداردهایش را تغییر داده، حالا در تازه ترین اقدام از محصولی رونمایی کرده که نه تنها شبیه محصولات قبلی‌اش نیست، که اساسا با فلسفه قبلی شرکت هم همخوانی ندارد!

با عجیب‌ترین اکسسوری آیفون ۱۲ آشنا شوید؛ گران و ناامن!

از جمله ویژگی هایی که محصولات اپل در سالهای گذشته با آن شناخته می‌شدند، نوع اتصال خاص و منحصر به فرد شارژرهای آن بود. اتصالی با نام «MagSafe» که از ترکیب دو کلمه «آهنربا» و «امن» شکل گرفته بود و به فناوری ای اشاره داشت که به کمک آن شارژر و گوشی های هوشمند یا تبلت ها یا لپتاپ های این شرکت خیلی ساده و راحت به هم متصل می‌شدند.

به عبارت بهتر، مگ‌سیف پورتی ویژه بود که در اپل خلق شده بود و اتصال در آن به آهنرباهای تعبیه شده در پورت سپرده شده بود. اما چرا این پورت پسوند «امن» را یدک می کشید؟ پاسخ اپل به این سوال، نکته ای هیجان برانگیز بود: اینکه در صورت گیرکردن دست یا پایتان به سیم شارژر، دستگاه سرنگون نمی شد و شارژر به سادگی از دستگاه جدا می‌گشت، بی آنکه به پورت های متصل به هم آسیب وارد شود.

این ویژگی جذاب تا مدتها برای برخی کاربران اپل مایه اطمینان خاطر و حتی فخرفروشی بود تا جایی که هر شرکت دیگری هم پا در این راه گذاشت و شارژر و حتی دیگر تجهیزات آهنربایی در محصولاتش ارائه کرد، به تقلید از اپل محکوم گردید تا اینکه بعد از مرگ جابز و در راستای پوست اندازی اپل، مگ‌سیف جایش را به امثال پورت یو‌اس‌بی type C داد و این تغییر تا همین اواخر ادامه داشت.

با عجیب‌ترین اکسسوری آیفون ۱۲ آشنا شوید؛ گران و ناامن!

البته اپل در جدیدترین محصول خود بار دیگر به این فناوری رجعت کرده است، با این تغییر که نوع جدیدی از پورت مگ‌سیف رونمایی کرده که به پشت گوشی های نسل ۱۲ متصل می شود و نسخه ای مشابه شارژرهای عرضه شده توسط سامسونگ به بازار تلفن همراه است، با این تفاوت که باز پای آهن ربا در میان است. آهن ربایی که اپل قصد دارد بهره های فراوانی از آن ببرد و به شاخصه ای اساسی در گوشی های هوشمند خود تبدیلش کند.

https://nabzefanavari.ir/tag/اپل/

آن گونه که مدیران اپل شرکت گفته‌اند، این خاصیت آهن ربایی قرار است مقدمه ارائه لوازم جانبی و اکسسوری های پرشماری شود که مختص این شرکت هستند. شرکتی که همواره در متفاوت بودن زبانزد خاص و عام بوده و حالا به دنبال بسط و توسعه این ویژگی در موبایل هایش، حول محور آهن ربا در پشت گوشی است. اتفاقی که برای شروعش، کیف پول چرمی اپل آماده عرضه به بازار شده است.

البته منظور از کیف پول، چیزی شبیه کیف های مخصوص حفظ کارت های بانکی است که در کشورمان به رایگان به دارندگان کارت های بانکی ارائه می شود و برخی از بانک ها آنقدر بخشنده هستند که نسخه چرمی و حتی دولتی اش را به مشتریان عرضه می کنند اما در اپل، نسخه مختصر و مفید آن به قیمت ۵۹ دلار آماده عرضه به مشتریان است و تنها شاخصه منحصر به فردش، بهره مندی از آهنربایی است که می توان به کمکش این کیف کوچک را به پشت گوشی متصل کرد و کارت بانکی را داخلش قرار داد!


مگ سیف جدید اپل

بله درست خوانده اید؛ ۵۹ دلار (به پول کشورمان و با قیمت ۳۳ هزار تومانی دلار، حدود ۲ میلیون تومان!) برای خرید کیف مخصوص کارت بانکی که حتی در یا دکمه ای برای حفظ کارت ندارد و ممکن است تبعات سنگینی برای استفاده کننده از این اکسسوری به دنبال داشته باشد. کیفی که برای محافظت از کارت و پول «امن» نیست و افزون بر آن، در نقطه مقابل فلسفه «Safe» نامیدن شارژرهای ویژه اپل است چراکه اتصال این کیف به موبایل از طریق آهن رباست که با کمی فشار و کشش از اتصال خارج می شود و نتیجه، از دست دادن کارت بانکی و کیف ۵۹ دلاری با هم است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار