بازدید 16031

پرستاری که مورد خشونت همراهان بیمار قرار گرفت

آمار دقیقی از میزان خشونت علیه کادر درمان وجود ندارد. به طور ضمنی، تنها ضرب و شتم است که خشونت محسوب می‌شود اما توهین کلامی نوعی از خشونت است که بیشتر نسبت به پرستاران رواج دارد و فعالان این حوزه معتقدند که امکان ندارد در یک روز پرستاران از این توهین‌ها مصون باشند.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 21 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، م.ر پرستار یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران است که در هفته گذشته به شدت مورد ضرب و شتم سه نفر از همراهان بیمار قرار گرفته است. او به خبرآنلاین می‌گوید: «بیماری در بامداد جمعه با تشخیص التهاب مغز و کاهش سطح هشیاری و ابتلا به کرونا، به بیمارستان ما منتقل شد در حالی‌که سابقه تشنج و تب بالای ۴۰ درجه داشت و سکته قلبی هم کرده بود. ما مجبور شدیم برای مریض احیای قلبی و ریوی انجام بدهیم اما متاسفانه دیدیم که مریض در حال ایست قلبی است و بلافاصله اقدامات احیا را انجام دادیم که حدود یک ساعت و ربع طول کشید اما در نهایت بیمار فوت کرد.»

این پرستار ادامه می‌دهد: «دختر ایشان وارد ICU شد و یقه من را گرفت و شروع به تهدید کرد. من چیزی نگفتم چون درک می‌کردم که به هرحال پدرش را از دست داده اما بعد برادرانش وارد شدند و سه نفری به سمت من حمله کردند و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند. می‌گفتند حال پدر ما خوب بوده و کم کاری ما دلیل مرگ ایشان بوده است. در آخر من از ترس اینکه من را از تراس پایین پرت کنند، به سمت اتاق عمل فرار کردم. ما از اسفند ماه در بیمارستان در حال مراقبت از بیماران کرونایی هستیم و من هفت ماه است که پدر و مادرم را ندیده ام. این درست نیست که من بخاطر مرگ بیماری که تقصیر من نبوده، کتک بخورم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۶
بیمارستان مگه حراست نداره؟؟؟ والا من یک سفر چند سال پیش رفته بودم روسیه، مشکلی پیش اومد رفتم بیمارستان، اونجا نگهبان مسلح به سلاح گرم حضور داشت. اگه هر بیمارستان دو مامور پلیس مسلح و مجهز حضور داشته باشه کسی جرات نمیکنه به کادر درمان حمله ور بشه
پاسخ ها
سلیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
چي ميگي ؟ طرف يك لحظه قاطي كگرد و پرستار بدبخت رو به باد كتك گرفت .البته بايد برخورد با اين افراد بعد از ارتكاب جرم خيلي سنگين باشه دوم اينكه در اين زمينه ها بايد كار فرهنگي صورت بگيرد.
واقعا نمیدنم چی بگم
برات ارزو سلامتی میکنم همکار عزیز
سطح احساسات و شعور بعضی از هموطنان عزیز خیلی پایینه با عرض پوزش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
سطح فهم و درک بعضی از همکاران شما هم تعطیله. طرف عزیزشو از دست داده دکتر معالج جواب سلام بازمانده و هم زورش میاد جواب بده چه برسه که غلت مرگ و بگه در حالی که این حق مسلم بازمانده هست تا علت مرگ و بدونه و کارهایی که برای متوفی از طرف کادر درمان انجام شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
ان شاءالله که کادر درمانی که به بیماران رسیدگی نمی کنند و باعث فوت و دیگر مسائل بیماران می شوند، یک عمر عذاب وجدان داشته باشند و در همین دنیا اون تجربه را برای عزیزان خودشون داشته باشند و در دنیایی دیگر که پرده ها کنار می رود که دیگر هیچ دلیل و برهانی و هیچ ظاهرسازی و مظلوم نمایی و ...
معنی نداره و
اینم از برکات این دولت و ....

علی برکت الله
جالبه! مریض خوب میشه همراهان از دکتر تشکر میکنن و اگر فوت کنه پرستار و مقصر میدونن.
برخی افراد در خانواده هایی با فرهنگ سطح پایین به دنیا آمده اند و مملکت هم آموزش درستی نداشته کهبه آنها کمی رفتار های اجتماعی و فرهنگی را بیاموزند. اکثریت مردم قدر زحمات شما پرستاران گرامی را می دانند و برایتان سلامتی آرزو می کنند.
نمیشه قضاوت کرد
شاید واقعا کادر درمان کوتاهی کرده اند
بار ها خودم شاهد بی تفاوتی و سهل انگاری کادر درمان بوده ام که منجر به فوت بیمار شده و بدلیل بی پناهی خانواده متوفی هیچ گونه اقدامی نشده
البته نمیخام کار اینا رو تایید کنم
اهانت به پرستار و کادر درمان کار ناشایستی است. دراین شکی نیست. اما برخی پرستاران هم حرمت و شأن پرستاری را نگه نمی دارند. مثلا در حین کار با گوشی کار می‌کنند و در دنیای مجازی اند، حتی در زمان تزریق آمپول یا سرم به بیمار. یا این که اصلا حال بیمار برای آنها اهمیتی ندارد. البته شاید برای کادر درمان سر و کله زدن با مریض و آه و ناله‌ی بیمار عادی شده باشد، اما برای بیمار و همراهان بیمار این اصلا عادی نیست.
فرهنگ چند هزار ساله رو گذاشتیم سر طاقچه خاک بخوره
خودمونیم ما ایرانیا کم کم داریم تبدیل به زامبی میشیم شاید هم شدیم خبر نداریم
بخدا ولی من دوسال پیش مادرم را غروب روزی به اورزانس بیمارستانی بردم که تشنج کرده بودو ساعت دونیمه شب هنوز دکتری بالای سرش نیامده بود .وبعضا پرستاران عصبی داشت .همینطور قضاوت نکنید بعضیهاحقشان استو بعدا مظلوم نمایی می کنند . در ضمن کسیکه مریض دارد و بهش رسیدگی نمیشود خود مامور هم امنیت نخواهد داشت چنانکه من و برادرم داد و بیراه راه انداختیم مامور انجا خودی نشان داد تا دید ما عصبانی شدیم رفت بیرون .
اگر حال پدرشان خوب بوده است چرا بامداد جمعه آن را به بیمارستان آورده اند!؟
متاسفانه شیوه برخورد و خدمت رسانی در مراز درمانی بسیار ضعیف و زننده است الکی هم شعار ندید. برخورد با بیمار و هماره بیمار فاجعه و شرم اور است. اکثرا سکوت می کنند و کوتاه می آیند این وسط یکی دیگه تحمل نمیکنه و رفتار مقتضی انجام میده. یک طرفه به قاضی نرید و فقط از کادر درمان حمایت نکنید. به خدا این وسط بیمار و و همراه او حقوقی دارند که اصلا در ایران رعایت نمی شود و رسانه ها هم در این زمینه کم کاری می کنند .
وزارت بهداشت باید رسما از این خانواده شکایت کنه و قوه قضائیه وارد عمل بشه تا هموطنان محترم بجای توهین ضرب و شتم کادر درمان به این نتیجه برسند که باید در منزل بمانند و نکات بهداشتی رو رعایت کنند.
با سلام. بعضی از پرستاران فقط بلدند حرف بزنند و مظلوم نمایی کنند، اگر کار می کردند که اینقدر پرستاران خانم، آرایش های غلیظ و تیپ های آنچنانی و ... نمی کردند. ضمنا ۹۰ درصد به بالا بیماران، علی الخصوص بیماران کرونایی از پرستاران بیمارستان ها راضی نیستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم