بازدید 70454
اختصاصی «تابناک»؛

دادگاه ريگي برگزار شد + تصاویر دادگاه

در پي قرائت کيفرخواست مدعي العموم و اظهارات شکات، متهم به دفاع از خود پرداخت و با پذیرش اتهام و جنايات ارتکابي، اقدامات خود را اشتباه خواند و تأکيد کرد جناياتش با موازين اسلامي و انساني در تضاد بوده و در ادامه از عوامل گروهک خود نيز خواست که اشتباهات او را تکرار نکنند. وي همچنين خواستار بخشش از سوي شکات پرونده شد/گفتنی است، با توجه به اهميت پرونده و اتهامات عبدالمالک ريگي، پيشتر رسيدگي به اتهامات نامبرده به دستور رييس قوه قضائيه و موافقت ديوان عالي کشور به دادسرا و دادگاه هاي تهران واگذار شده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۷ 28 May 2010
جلسه رسيدگي به اتهامات عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق کشور در يکي از شعب دادگاه‌هاي انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي توحيدي برگزار شد.



به گزارش «تابناک»، پايگاه اطلاع‌رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران خبر داد: در اين جلسه دادگاه که با حضور متهم، وکيل وي و نماينده مدعي العموم تشکيل شد، کيفرخواست صادره عليه متهم به اتهام «محاربه و افساد في الارض» توسط نماينده دادستان قرائت شد.



معاون دادستان تهران به عنوان نماينده مدعي العموم در کيفرخواست صادره با اشاره به 79 مورد جنايات متهم عبدالمالک ريگي و گروهک تحت سرکردگي وي به ویژه در به شهادت رساندن ده‌ها تن از مردم بي گناه، از دادگاه براي متهم ريگي تقاضاي اشد مجازات کرد.



اين گزارش حاکي است، در جلسه دادگاه که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تشکيل شد، شکات و خانواده‌هاي شهداي اقدامات تروريستي گروهک مذکور نيز حضور داشتند که با قرار گرفتن در جايگاه و با اعلام شکايت خود، به بازگويي روند شهادت بستگانشان پرداختند.



بنا بر اين گزارش، در پي قرائت کيفرخواست مدعي العموم و اظهارات شکات، متهم به دفاع از خود پرداخت و با پذیرش اتهام و جنايات ارتکابي، اقدامات خود را اشتباه خواند و تأکيد کرد، جناياتش با موازين اسلامي و انساني در تضاد بوده و در ادامه از عوامل گروهک خود نيز خواست که اشتباهات او را تکرار نکنند. وي همچنين خواستار بخشش از سوي شکات پرونده شد.



به دنبال آن،  در ادامه جلسه دادگاه، وکيل متهم نيز به دفاع از موکل خود پرداخت و اعلام کرد، لايحه دفاعيه خود را به دادگاه ارايه خواهد کرد.



گفتنی است، با توجه به اهميت پرونده و اتهامات عبدالمالک ريگي، پيشتر رسيدگي به اتهامات نامبرده به دستور رييس قوه قضائيه و موافقت ديوان عالي کشور به دادسرا و دادگاه‌هاي تهران واگذار شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۰
وكيل؟؟؟؟لايحه دفاعي؟؟؟ ببخشيد خيلي دوست دارم بدونم اين وكيل چي ميخواد بگه.حتما ميخواد بگه موكلشو شيطون گول زده!!!!! ولي در كل همين كه تمامي موارد صحيح محاكمه رعايت ميشه جاي تشكر داره...
ايکاش با لباس زندان نشانش مي دادند تا ايجاد مظلوميت نکند و مايه عبرت مي شد.
چقدر دماغش شبیه دماغ تام کروزه!
این حیوان نبایدباین زودی از این دنیا راحت شود
باسمه تعالی
با سلام اولا تمام جرم این فرد برای همه واضح ومبرهن است واحتیاج به دادگاه و وکیل ندارد اورا پس از تخلیه اطلاعاتی سریعا اعدام کنید تا مرهمی باشد برای خانواده های حوادث اخیر
من برداشتم از اعترافات اخیر ریگی و نوع صحبت هاش اینه که : 1- به کارهایی که انجام داده واقعا اعتقاد داشته و این اعتقاد رو همین الان هم داره 2- ذره ای از کارهایی که کرده پشیمون نیست و فقط چون چاره ای دیگه نداره میگه اشتباه کردم و یا بهش گفتن که اینارو بگه.
ترحم بر پلنگ تیز دندان

ستم کاری بود بر گوسفندان
دفاع هم مگه داره؟
مرگ بر تروریست و حامیانش بخصوص وطن فروش بزرگ نوری زاده .
علت اينكه ايشان با لباس محلي و نه لباس زندان در دادگاه حاضر شده اند را مي دانيد؟
یکی بگه چرا انقدر قیافه این ریگی انقدر مثبت و مظلوم می زنه. زودتر مجازاتش کنند .
خدا لعنتش کنه.
یک بار مردن برای او کافی نیست . او باید روزی هزار بار بمیرد
کلمه ،، شکات ،، از چه نوع موجوداتی است؟؟؟ کلمه بهتری پیدا نکردید ؟
به نظر بنده این جنایت کار را باید هزار بار باید زنده به گور کرد
لعنت خداوند بر قاتلان فرزندان بی گناه ایران . و سیعلم الذین ظلموا ای ینقلب منقلبون
عجیب است این فرد جنایت کار با لباس شخصی به داد گاه اورده می شود در حالی که باید مانند همه وبرابر قانون با لباس زندانی در دادگاه اورده شود . باید ذلت ر ابه او چشاند
عجب تیپ فریبکارانه ای دارد. آدم ندونه کیه دلش به حالش کباب میشه. تقاضای عفو هم میکنه تازه...
اشد مجازات
این قضیه وکیل متهم خیلی جالب بود :)
یادش رفته که چه جور اونهمه سرباز بی گناه و مردم رو شهید میکرد؟
انشاءالله به زودی به برادرمعدومش ملحق خواهدشدوباهم غرفه ای رادرجهنم افتتاح خواهندکرد.
لعنت خدا بر او و يارانش
خیلی جالبه تقاضای بخشش کرده خدا لعنتش کنه
خیلی جالبه لایحه دفاعیه از این جانی رو هم که توسط وکیل متهم قراره به دادگاه ارائه بشه رو هم تو سایت بذارین تا ببینیم دیگه چه حرفی برای گفتن مونده !!!!!!
این همه عکسی که خرج این آدم کرده اید چیزی جز چهره ریگی را نشان نمیدهد. چرا وقت فضای خودتان را با این چیزها پر میکنید؟
انتقام مظلومان را ازاین جانی بگیرید
عذاب ابدی بر او باد.
مادرشو به جلوی چشماش بیارید
خدا بدترین پر دردترین مرگها رو بهش بده
چنین فردی باید10000باراعدام شودجز این راهی نمانده حقشه
اين كثافت رو نبايد اعدام كرد بلكه بايد زنده زنده پوستش را در مله عام بكني و تو پوستش كاه بزاري تا ديگران عبرت بگيرن.لطفا اين نظر را درج كنيد
زمینه های ظهور آدم هایی مثل ریگی باید از بین برود و گرنه در بر همان پاشنه خواهد چرخید
كجاست آن روزهايي كه سي دي هاي سخنرانيهاي مهيج وفيلم عملياتهاي جنايتكارانه عبدالمالك و مزدورانش توزيع مي شد؟!!! آيا نمي ديدند اين روز را؟!!!اين درسي تاريخي است براي همه جنايتكاران
جاي شهدا خالي و ياد وخاطره شان گرامي باد.
بهتر است عاملین اصلی وهابیت در سیستان و بلوچستان که با مساجد وهابیت در خیابان خیام زاهدان اینگونه افراد را پرورانده اند را نیز دستگیر و محاکمه نمائید....مرگ بر وهابیت
رو نيست كه سنگ پاي قزوين است درخواست بخشش ميكند چه غلط ها كه تو نكردي تو را بايد طوري اعدام كرد كه كوشه اي از جنايات خود رادرك كني
اَللَّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ
این جنایتکار را تکه تکه کنید
دو خط خبر رو تكرار مي كنيد وسطش هم عكس مي زارين كه زياد شه؟!!!!!!!!!!!!!! كه چي؟ بيشتر توضيح بدين ، فقط جايشو مي نوسين كه مظلوم نمايه؟ چي دوست دارين آزاد شه؟ يوقت تعارف نكنيدا .
ایا این واقعا ریگی است چرا اینقدر خونسرد است که اینگار کاری نکرده است.
خدا دشمنان شعیه را لعنت کند.
سلام. تو رو خدا ببینید چقدر چهره معصوم به خودش گرفته؟! هر کی اینو نشناسه فکر می مکنه اومده مسابقات حفظ قرآن!!! من به نوبه خودم تقاضا دارم سریع تر این ملعون مجازات شه و هفت بار دارش بزنید.
مرگ برای اینگونه افراد که مرتکب جنایاتی وحشیانه شده اند خلی کم است
اي اشغال بي شرف مرگت باد
اگر به دست خانواده هاي شهيد مي افتاد دلشان خنك ميشد ‘ اما اگر به دست من مي افتاد هم خودم دلم خنك مي شد هم ملت شريف ايران خصو صا" خانواده شهدا ‘ چون كاري ميكردم كه اجدادش سر از قبر بيرون بياورند و مثل سگ زوزه بكشند ‘ خواش ميكنم تكه تكه اش كنيد كه هر لحظه تقاضاي مرگ كند
با سلام این فاسد دیگر محاکمه نمی خواهد می خواهد در توجیه جنایاتش چی بگوید؟
خاک تو سرت تابناک که هیچ کدوم از نظراتم رو نمی ذاری.منم دیگه نظر نمی ذارم.
به قرآن قسم این تابناک صهیونیست کثافت دنبال آزادی این جانی منافقه. از عکسایی که گذاشتن برای مظلوم نمایی معلومه.
مردشور قیافشو ببرن
بنده در تعجم که وکیل مدافع چی داشته که بگه؟ خیلی جالبه
به نظر من نیازی به دادگاه نیست ...چرا همچنین انگلهائی را زود خلاص نمی کنند که قدرتمتنور نداشته باشند.بکشند همانگونه که کشت روزی هزار بار کم است چرا کشتی تا که کشته شدی زار......
جان مادرتان فقط اعدام اون هم چند بار.
به نظر من بايد ريشه همچين ادمهايي كه بويي از انسانيت نبرده اند رو بدون دادگاه و رسيدگي خشكاند. اينجور آدمها رو بايد به دست خود مردم مجازات كرد.
با سلام
پيشنهاد مي‌کنم قصاص اين مزدور به صورتي باشد که زجر زيادي بکشد و به صورت اينترنتي کليپ آن توزيع شود تا تمام جنايتکاران درس بگيرند. از بريدن گوش و کشيدن دندانها کشيدن موي سر بريدن بيني داغ کردن چشمها و ... شروع شود بهتر است
خیلی مسخره است طرف بیش از دهها نفر رو کشته و تا اینکه دسگیر نشد هنوز میخواست عملیات تروریستی انجام بده حالا اومده اعتراف به اشتباه میکنه اینم مثل همه کارهای که میکنبم مسخره است.
شما رو به خدا اگر اين نظام غيرتي داره اين نجس رو حتما حتما حتما بياريد در خود زاهدان و در انظار عمومي اعدام كنيد.
سلام با توجه به برگزاري دادگاه اين جنايتکار بزرگ خواستم نکاتي را به عنوان نظ يک شهروند اين نظام مقدس اعلام کنم
1- بهتر بود که دادگاه اين جنايتکار بزرگ در زاهدان بزرگ مي شد که اين هم اعتمادي به دادگاه هاي استاني ايجاد مي کرد و هم دل مردم منطقه بيشتر خوشحال مي شد.
2- حکم قطعي و نهايي اين جنايتکار بدون شک اعدام است اما آيا اين اعدام به سبک برادرش خواهدبود که تنها طنابي به گردنش بياندازندو اعدام شود. اين جنايتکاران چقدر سربريدند و چقدر گوش وبيني وانگشت بريدند و چه فاجعه ها به بار آوردندو چه دل ها را خون کردند. قبل از اعدام اين شرور بي حيا ابتدا گوشش را ببريد و يک هفته صبر کنيد. بعد بيني اش را ببريد و يک هفته صبر کنيد بعد دستش را قطع کنيد و يک هفته صبر کنيد تا زجر همه زجر ديدهها را بفهمد و بعد به روشي که خودش ملت مسلمانما را اعدام مي کرد اعدامش کنيد.
3- بدانيد که "الاذن بالاذن و الانف بالانف و...
4- اگر هم صلاح دانستيد در کنار جنايات خودش ونحوه اعدامش کليپي تهيه کنيد مثلا گوش بريدن و گوش بريدن خودش و اين را پخش کنيد تا ديگر کسي از اين غلط هادرمملکت عزيزمان نکند
چرا لباس مجرمان زندانی تن این جانی خون آشام نیست؟
لطفاً توضيحات بيشتري در خصوص مسائلي از اين قبيل ارائه فرمائيد با تشکر
اين عبدالشيطان بايد درمنطقه اي که جنايت انجام داده به سزاي اعمال نکبت بارش برسد در حضور خانواده شهدا
واقعا رو داره كه تقاضاي بخشش ميكنه .اين وحشي رو نبايد با دار اعدامش كنن بايدباهمون چاقويي كه سرميبريد قطعه قطعش كنن.لعنت خدا برهرچي منافق وتفرقه افكنه .
به نظرم عکاس خبربالاوظیفه خود را به بدترین شکل ممکن انجام داده است.بجای شکار جلوه های خشن وتلخ ازاین مجرم سنگ دل ،مظلومانه ترین لحظات ودقایق چهره اوراهدف گرفته است،تاجایی که به بیننده این حس منتقل می شود که:"شایددرمورد این مجرم اشتباهی شده است".این درحالی است که عکسی که بینندگان محترم سایت مشاهده می نمایندعکس فردی است که سرانسانهای بیگناه رابه راحتی می بریده است.تحلیل بنده این است که عکاس محترم یک نگاه روانشناختی راباید دربرداشت های خودلحاظ نمایدومتوجه تاثیردوربین وزاویه نگاهش برروی سوژه ومخاطب باشدواینکه عکس او چه معارفه ای را ازسوژه انجام می دهد.
قراراست ازصورت یک جلادعکس گرفته شود نه یک انسان فکور،نه یک سخنران خطابه گوی زبردست ونه یک قیافه حق بجانب
پوست اين نامرد بايد كنده شود
آخه جای دفاعی هم باقی مانده که جناب وکیل بخواهند دفاع کنند!!!!!!
وکیل چه دفاعی از این آدم داشته؟
از دوستان عزيز وزارت و از بزرگواران حوزه قضايي مي خواهيم كه اجازه ندهند قيافه اين عوضي در طول مدت زندان شبيه بچه هاي بسيج مساجد و پايگاهها شود
اين عوضي پيراهنش را روي شلوارش مي اندازد و ته ريش مي گذارد و خيلي شبيه بچه هاي بسيج مي شود كه اين درست نيست
مفسد في الارض را نبايد امان داد كه بدرستي همان اجراي قراني والهي ميباشد
بخدا اینها مثل ریگی و گروهش عددی نیستند که بخواهند با ایران مبارزه کنند ایران هشت سال در دفاع مقدس با همه دنیا جنگ کرد و اگر شما از ریگی گذشتید ما هم از ایران میگذریم
چه قیافه حق به جانبی هم داره!!! هر کی ندونه فکر می کنه این یکی از خانواده های قربانیان است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل